کد خبر: ۱۱۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶

راه یابی ۳ اثر از فیلمسازان شیرازی به جشنواره اروند

فیلم های خاکستر نشین، مادر مرده و باگ از سری تولیدات انجمن سینمای جوانان استان فارس در پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان اروند حضور دارند.
به گزارش شیرازه، جشنواره اروند با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، سازمان منطقه‌ آزاد اروند و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

 بر این اساس، آثاری از استان ‌خراسان رضوی ، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهیلو و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، آثاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که مجموعا در بخش فیلم ۳۹۵ فیلم به دبیرخانه ارسال گردید؛ از این تعداد  ۱۹۸ اثر داستانی، ۱۱۴ اثر مستند، ۵۲ اثر تجربی و ۳۲ اثر پویانمایی است.

در نهایت هیئت انتخاب ۶۴ اثر را برای حضور در جشنواره انتخاب کرد؛ همچنین در بخش تک عکس ۱۱۵۹ اثر و ۷۸ مجموعه عکس ارسال شد که از این تعداد ۴۸ اثر تک عکس و ۳ مجموعه عکس برای حضور در جشنواره برگزیده شد.

در بخش فیلم نامه  ۲۸۹ اثر ارسال شد و از این تعداد ۲۵۷ اثر در بخش آزاد و ۳۲ اثر اقتباسی ارسال شد و در نهایت با تصمیم هیات انتخاب ۱۵ اثر در بخش آزاد و ۳ فیلمنامه در بخش اقتباسی برای حضور در مسابقه جشنواره انتخاب شدند؛از تولیدات سینمای جوان استان فارس هم، فیلم های خاکستر نشین به کارگردانی احسان شادمانی، مادر مرده به کارگردانی حامد نجابت و باگ به کارگردانی کیوان محسنی در پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان اروند حضور دارند.

سیدرضا صافی، طوفان نهان‌قدرتی، سالم صلواتی، محمد حمزه‌ای و یوسف کارگر  انتخاب و داوری بخش فیلم جشنواره منطقه‌ای اروند را عهده‌دار شدند.

پنجاه ‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «اروند»، ۳ تا ۶ دی‌ماه سال‌جاری توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در شهر آبادان برگزار می‌شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان