کد خبر: ۱۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰

فارس مظلوم است

اكثریت مسئولیت‌های استانی ازدهداری گرفته تا استانداری توسط سرپرست اداره می شود و این در شان پنج میلیون انسان ولایتمدار و حزب اللهی و فرهیخته فارس نیست

به گزارش شیرازه آیت الله اسدالله ایمانی، در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ضمن گرامیداشت ایام ارتحال امام راحل(ره) و بیعت دوباره مردم، انقلاب اسلامی با امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت:انحراف در انقلاب از نقطه‌ای شروع می شود و با توسعه آن خط موازی با خط انقلاب ایجاد می شود.

وی با اشاره به نمونه‌های زیاد انحراف در تاریخ به ویژه تاریخ اسلام افزود: قرآن در آیات مختلفی این قضیه را به پیامبر اسلام(ص) هشدار داده كه مواظب باشید اسلام از خط اصلی آن انحراف پیدا نكند.

امام جمعه شیراز با تصریح به سرنوشت پیامبران بیان داشت:قرآن به پیامبر سفارش می كند كه از زاویه ایجاد كردن و فاصله گرفتن با اسلام هم خود جلوگیری كند و هم مواظب مردم جامعه باشد.

آیت الله ایمانی با تصریح بر اینكه فاصله گرفتن پیامبر از خط اسلام سخت نیست، خاطرنشان كرد: نگهداری مردم در خط اسلام بسیار سخت و شكننده می باشد.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری، با بیان اینكه انقلاب اسلامی نقطه عطف و تحول در مسیر تاریخ اسلام بود، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز دقیقاً همین مسئولیت پیامبر اسلام(ص) و ائمه (ع) را در قبال مردم دارند كه آنها را از خط انحراف دور نگه دارند.

وی تصریح كرد: قرآن بارها به پیامبر اسلام(ص) تاكید داشته است كه بایستی استقامت در مسیر اسلام ناب داشته باشید و از انحراف در این مسیر جلوگیری كنید.

آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خطبه‌های نمازجمعه دشمن شكن شیراز ضمن تبریك میلاد امام محمد باقر(ع) و تسلیت امام هادی(ع) به بزرگداشت ایام چهارده تا پانزده خردادماه، كه سالروز رحلت امام(ره) و قیام ماندگار 15 خرداد و بیعت مسلمین با امام خامنه‌ای به عنوان ولی امر مسلمین و رهبر معظم انقلاب بود، اشاره كرد و گفت: 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ و یك حادثه منحصر به فرد بود؛ چرا كه آغاز مبداء تاریخ انقلاب و تداوم حیات آن در این روز شكل گرفت.

وی اضافه كرد: این روز، روز مبارزه با مرفهین بی درد و متحجرین مقدس نما، بود و روز سرنوشت ساز در تاریخ اسلام و جهان است.

 امام جمعه شیراز با اشاره به احادیثی از امام محمدباقر(ع) و امام هادی(ع) در مورد ولایت فقیه بیان كرد:اگر امروز تمامی حادثه‌ها و فتنه‌ها مهار می شود، به دلیل وجود همان علمایی است كه امام هادی(ع) شجاعت آنها را یادآوری كرده بود.

 آیت الله ایمانی با اشاره به حوادث انقلاب و طوفان‌های پس از آن، عنوان كرد: نویسندگان و نخبگان زیادی به این طوفان‌ها اشاره می كنند اما؛ متاسفانه كسی از مهار این فتنه‌ها و حوادث كشتی انقلاب كه به سلامت به ساحل نجات رسیده است، یادی نمی كنند.

 نماینده ولی فقیه در فارس وجود با بركت رهبر معظم انقلاب را  در خاموش كردن و مهارنمودن فتنه‌های 78، 88 و فتنه‌های مختلف را بی بدیل دانست و عنوان نمود: الگو بودن امروز ایران در عرصه ملل به دلیل ملی گرایی و تلاش برخی از افراد نیست، بلكه به دلیل صبر و استقامت و هوشیاری و بصیرت و سكانداران انقلاب یعنی امام (ره) و امام خامنه‌ای می باشد.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب در جمع مردم استان فارس كه بیان داشته بودند اینجا منبع عظیم و جوشان استعدادهای الهی است، و اینكه استان فارس در قله است، گفت: این نكات را یادآور می كنم تا به مسئولین كشور یادآور شوم كه مردمی كه در استانی كه قله نامیده شده زندگی می كنند، لایق سرپرستی‌های گوناگون نیستند.

 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: اكثریت مسئولیت‌های استانی ازدهداری گرفته تا استانداری توسط سرپرست اداره می شود و این در شان پنج میلیون انسان ولایتمدار و حزب اللهی و فرهیخته فارس نیست.

 وی با اشاره به خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته گفت:در هفته گذشته بنده نكاتی را خدمت وزارت كشور بیان كردم اما از كسی دعوت برای هیچ عكس العملی ننمودم و مردم این عكس العمل‌های هفته گذشته را به صورت خودجوش انجام دادند.

 آیت الله ایمانی تصریح كرد: اجازه بدهید مسئولین در كمال آرامش به مسئولیت خود برسند و این فضایی را كه برای استان ایجاد كرده‌اند سر و سامان دهند.

امام جمعه شیراز بیان داشت: استان فارس نیاز به سكانداری دارد كه مشكلات آنها را در میدان عمل حل نماید نه در تیتر روزنامه‌ها.

وی خاطرنشان كرد:هر گونه حضوری در شهر فعلاً متوقف شوند تا به دور از هر گونه جنجال تكلیف معضلات استان مشخص شود و استانداران آینده به ایجاد زیرساخت‌ها و مطالبات به حق این استان به پردازد

@font-face { font-family: "Tahoma"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }

ایمانی ادامه داد: ما انتظار داریم هر فردی را برای تصدی استانداری فارس انتخاب می كنند،در فضای دور از چالش، بازی های سیاسی و تاثیر گذاری جریان های مختلف و فردی مانند خود مردم فارس در قله باشد تا بتواند عقب افتادگی ها و زیرساخت های این استان را جبران كند.

@font-face { font-family: "Tahoma"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; text-align: right; direction: rtl; unicode-bidi: embed; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }

ایمانی گفت: از مسوولان این انتظار را دارم كه به درد ما كه درد استان فارس است، برسند . درد استان این است كه با بیشترین جمعیت و عظیم ترین منابع انسانی در شرایط نامطلوبی به سر می برد.
وی بیان كرد: استان های دیگر چند كیلومتر آزادراه دارند و فارس چند كیلومتر؟ استان های دیگر چند كیلومتر قطار و ریل دارند و فارس چند كیلومتر؟، استان های دیگر چه میزان صنایع فولاد و آلومینیوم دارند و فارس چه میزان؟، خدمات در استان های دیگر در چه حدی انجام می گیرد و در این استان چه اندازه؟
ایمانی اظهارداشت: این استان حقش نیست كه این چنین مظلوم بماند و طبیعتا مسوولان هم دوست ندارند نقطه ای در كشور با وجود همه امكانات عقب مانده شود

نظرات بینندگان