کد خبر: ۱۱۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

سالانه 10 هزار میلیاردریال برای بیمه کارگران هزینه می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از هزینه کرد ۱۰ هزار میلیاردی ریال در سال از محل سایر منابع به منظور بیمه کارگران خبر داد.
به گزارش شیرازه،سیدتقی نوربخش در نشست کارگروه اشتغال شهرستان جهرم با بیان اینکه تعداد بیمه شده تأمین اجتماعی در جهرم ۴۹ درصد جمعیت شهرستان است، اظهار داشت: نزدیک به ۸۱ هزار نفر در شهرستان جهرم زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی بوده و ضریب پشتیبانی ۵ و یک دهم این شهرستان متناسب با نرم کشوری است.

وی نقش سازمان تأمین اجتماعی و تحولات آن در زندگی مردم جهرم را نقش بسیار کلیدی دانست و بیان کرد: در جهرم ۱۴ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۵ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه مشاغل آزاد وجود دارد که نشان دهنده سطح فرهنگ بیمه مردم این شهرستان است.

نوربخش افزود: نزدیک به ۴ هزار نفر از  رانندگان و  ۲ هزار و ۲۵۳ نفر کارگران ساختمانی و افزون بر ۲ هزار نفر سایر بیمه‌های توافقی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی جهرم قرار دارند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه نزدیک به ۵ هزار نفر در جهرم بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند گفت: این افراد سهم کارفرمایی را پرداخت نمی‌کنند و دولت نیز با توجه به محدودیت منابع این سهم را پرداخت نمی‌کند.

وی از راه‌اندازی شعبه بانک رفاه در ساختمان تأمین اجتماعی بخش خفر جهرم خبر داد و افزود: دستور ایجاد پلی‌کلینیک شهرستان جهرم نیز از یک ماه پیش داده و تشکیلات آن تصویب شده و این پلی‌کلینیک در جهرم ایجاد خواهد شد.

نوربخش ادامه داد: در قطب‌آباد و سیمکان شعبه اقماری تأمین اجتماعی در دست بررسی است.

وی در مورد بیمه قالیبافان در جهرم خاطرنشان کرد: از محل قطع بیمه بیکاری در سراسر کشور برای تعاونی جمعی بیمه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از هزینه کرد ۱۰ هزار میلیاردی ریال در سال از محل سایر منابع به منظور بیمه کارگران خبر داد و افزود: ۱۰۰ نفر کارگر ساختمانی در شهر جهرم  و ۵۰ نفر در بخش خفر تحت پوشش بیمه کارگری قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از کمک مالی این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی جهرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر در جهرم شرایط لازم وجود داشته باشد دستگاه رادیو تراپی نیز برای این شهرستان تهیه خواهد شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان