کد خبر: ۱۱۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶
مسؤول بانوان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان فارس:

فمنیسم مادر خشونت است/مشاوران زنان در دولت پاسخگوی آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان باشند

مشاوران حوزه زنان در دولت پاسخگوی افزایش آسیب‌های اجتماعی در این حوزه نظیر طلاق، اعتیاد، تجارت جنسی زنان ایران در کشورهای دیگر و... باشند همایش حقوق بشری برگزار می‌کنند.

به گزارش شیرازه،منصوره طاهری امروز در شیراز بابیان اینکه شنیدن خبر برگزاری همایش «حقوق زن، حقوق بشر» در شیراز با حضور مولاوردی و دیگر دوستان اصلاح‌طلبشان بنده را بسیار متعجب کرده است، اظهار داشت: این همایش که نمایشی مشحون از شعارهای تکراری و حرف‌های از مد افتاده بود، بیشتر کاربرد تبلیغاتی و انتخاباتی داشت.

وی ادامه داد: در زمانی که این خانم‌ها باید گزارش عملکرد پنج‌ساله دولت تدبیر و امید در حوزه بانوان را ارائه دهند؛ بر کارنامه ضعیف و غیرقابل‌دفاع ایشان سرپوش می‌گذارند.

مسؤول بانوان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان فارس افزود: خانم‌هایی که امروز در شیراز حقوق اجتماعی و حضور زن در اجتماع را فریاد می‌زنند بفرمایند در این 5 سال برای زنان جامعه، زنان تحصیل‌کرده، زنان نخبه، زنان فرهیخته، زنان کارآفرین، زنان سرپرست خانوار و... چه کرده‌اند.

طاهری تأکید کرد: بنده از سوی جامعه بانوان به این خانم‌ها معترضم، آن‌ها حق ندارند زنان جامعه را در اردوکشی‌های خیابانی و میتینگ‌های انتخاباتی به میدان بیاورند و پس از نتیجه‌گیری رها کنند؛ آیا این تحقیر بانوان جامعه نیست.

وی خاطرنشان کرد: جریان اصلاح‌طلب که بیشترین شعار زنانه را در زمان انتخابات می‌دهد و حاضر نمی‌شود حتی یک وزیر زن معرفی کند، حال با چه رویی در این همایش عنوان یکی از کارگروه‌ها را زنان و مناصب حکومتی می‌گذارد؟ لطفاً به شعور جامعه توهین نکنید.

مسؤول بانوان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان فارس گفت: وقت آن رسیده که بعد از 5 سال از فضای تبلیغاتی بیرون بیایید و به وظایف اصلی بپردازید، از نگاه ما فمنیسم و نگاه‌های فمینیستی با اسامی بومی‌شده‌ای چون زنان مسلمان روشنفکر و امثالهم، تغییر ماهیت نمی‌دهد، فمنیسم یک پارادایم فکری است که در سوپر پارادایم اومانیسم تعریف می‌شود و شاکله‌اش همان است که فوکویاما نظریه‌پرداز آمریکایی می‌گوید جهان آینده عاری از خشونت می‌شود چراکه زنان مناصب حکومتی را به دست می‌گیرند و صلح محتمل‌تر است، اما درواقع دقیقاً خلاف آن را می‌بینیم و اتفاقاً زنان تربیت‌یافته مکتب اومانیسم دست مردان این مکتب را از پشت بسته‌اند.

وی بابیان اینکه زن که مبدأ رحمت و عطوفت است در این مکتب منشأ خشونت می‌شود، برای مثال خانم رایس، خانم کلینتون، ملکه انگلیس وخانم سوچی همه از تربیت‌یافتگان همین مکتب هستند و دستشان به خون هزاران انسان بی‌گناه آلوده است، بیان کرد: حق است که فمنیسم را مادر خشونت» بنامیم، پس انتظار نداشته باشید که اجازه بدهیم افکار و اذهان زنان جامعه جولانگاه این تفکر بیمار شود.

طاهری تصریح کرد: اگر به‌واقع خشونت علیه زنان را محکوم می‌کنید پس چرا از قربانیان واقعی خشونت در منطقه که همانا همسران شهدای مدافع حرم هستند و در این 5 سال تماماً از رسانه‌های همسوی شما زخم‌زبان‌هایی نثارشان شده هیچ حمایتی نمی‌کنید؟ چرا نباید یک همایش در پاسداشت این عزیزان که در حقیقت ایثارشان باعث خشکانده شدن ریشه خشونت در منطقه گردیده است برگزار کنید؟ سرکار خانم مولاوردی این سیاست یک بام و دوهوا را نمی‌پذیریم؛ خشونت و دیکتاتوری همیشه از سوی مردان بر ما روا نشده است بلکه تلخ‌تر آن است که از سوی زنان باشد.

وی ابراز داشت: امروز به‌جای اینکه مشاوران حوزه زنان در دولت پاسخگوی افزایش آسیب‌های اجتماعی در این حوزه نظیر طلاق، اعتیاد، تجارت جنسی زنان ایران در کشورهای دیگر و... باشند همایش حقوق بشری برگزار می‌کنند؛ البته بعید هم نیست وقتی مدیران ارشد این حوزه سبک ایرانی اسلامی را از نسخه فنلاندی و اسنادی مانند 2030 می‌گیرند، بهتر از این هم نمی‌شود، بله در هیاهوی ایجاد نیاز برای رفتن زنان به ورزشگاه‌های مردانه، زنان بی‌سرپرست، زنان کارتن‌خواب، زنان آسیب‌دیده و همه زنان جامعه من فراموش می‌شوند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان