کد خبر: ۱۱۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶
آتش به اختیاران لامردی:

از خرید داروی کمیاب تا بازسازی منازل فقرا فعالیت یک گروه جهادی

سرپرست یک گروه جهادی در لامرد فرمان رهبری در «آتش به اختیار» بودن را انگیزه‌ای برای ورود به کار جهادی گروه خود در خدمت به محرومان عنوان کرد.
به گزارش شیرازه، شغل اصلی‌اش برق‌کاری اتومبیل دریکی از نمایندگی‌های فروش خودرو در لامرد است، علاوه بر آن به‌عنوان یک بسیجی فعال عضو گردان امام حسین (ع) لامرد نیز است.

چند ماه است که با تعدادی دیگر از رفقای بسیجی خود مشغول به انجام کار جهادی برای فقرا و نیازمندان در سطح شهرستان‌های لامرد و مهُر هستند.

برای انجام گفت‌وگو با این بسیجی جهادی به محل کارش رفتیم، سوله‌ای بزرگ پر از ماشین‌های مختلف، با لبانی پر از خنده و دستانی که حکایت از کارهای جهادی زیادی آن‌هم با بیل و سیمان زیاد دارد به استقبال آمد.

ساده و صمیمی و با همان لهجه لامردی خود شروع به تشریح فعالیت‌های جهادی‌شان در چند ماه گذشته در لامرد کرد.

داود محمدی در ابتدای سخنانش تنها با اعلام اینکه بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب که آتش به اختیار اعلام کردند اقدام به آغاز کارهای جهادی کرده‌ایم اظهار داشت: در حدود 20 نفر از دوستان بسیجی یک‌شب در منزل جمع شدیم و گفتیم که با گذاشتن مبلغی در هرماه شروع به بازسازی منازل فقرا و نیازمندان که در شرایط بسیار سخت هستند اقدام کنیم و قرار بر این شد که اگر در قالب گردان امام حسین(ع) وارد شویم بهتر است و پس‌ازآن نیز هر جا که برای بازسازی می‌رفتیم و اسم سپاه که می‌آوردیم، مردم بسیار روی خوش‌نشان می‌دادند.

وی افزود: تاکنون نزدیک به 10 خانه نیازمندان که در شرایط خوبی نبودند بازسازی و نوسازی آنان تمام‌شده است.

محمدی بابیان اینکه روزها سرکار هستیم و شب از ساعت 19 تا 23 اقدام به انجام بازسازی خانه‌های نیازمندان می‌کنیم گفت: تمام بسیجیان که عضو این کار جهادی هستند، خودشان بنا کار، گچ‌کار، لوله‌کش، کاشی‌کار و همه اقداماتی که باید در مورد ساخت یک‌خانه انجام شود مهارت دارند.

وی ادامه داد: 30 خانه دیگر نیازمندان که نیاز به بازسازی دارد توسط گروه جهادی گردان امام حسین(ع) لامرد شناسایی‌ شده‌اند که بازسازی آنان نیز بر اساس نوبت‌بندی انجام می‌دهیم.

محمدی خاطرنشان کرد: اگر مسوُولان همت کنند و تنها وسایل و مصالح موردنیاز بازسازی تأمین شود، بازسازی خانه‌های نیازمندان زودتر به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این گروه جهادی تنها اقدام به بازسازی خانه‌های نیازمندان نمی‌کند بیان داشت: در موضوع جهیزیه داماد و عروس‌های نیازمند، یا پیگیری داروهایی که شامل بیمه نیستند و کم یاب هستند و یا خرید وسایل مدرسه برای دانش‌آموزان نیازمند نیز ورود پیدا کردیم و توانستیم کمک‌های شایانی انجام دهیم.

محمدی ادامه داد: امروز حتی خانواده‌هایمان نیز در کنار ما مشغول به همکاری در امور جهادی هستند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان