کد خبر: ۱۱۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶
رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی در گفتگو با شیرازه:

مردم آجیل و خشکبار را از واحد های صنفی تهیه کنند و نه قنادی ها/ افزایش قیمت نداشته ایم/ نظارت های ما مردم محور است

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی با اعلام اینکه بازار در حالت رکود قرار دارد، گفت: به میزان کافی خشکبار در بازار وجود دارد.
مردم از واحد های صنفی آجیل و خشکبار خرید کنند و نه قنادی ها/ افزایش قیممت نداشته ایم/ نظارت های ما مردم محور استرئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی در گفتگو با شیرازه در خصوص قیمت ها و نظارت بر خشکبار برای عرضه جهت شب یلدا گفت: نظارت ها به صورت مردم محور است؛ در صورتی که مشکلی باشد مردم می توانند اعتراض های خود را به اتحادیه انتقال بدهند.

مجتبی نمازیان بیان کرد: مردم می توانند به دو صورت حضوری در مجتمع بازرگانان بلوار رحمت و یا غیر حضوری با شماره تلفن  37534397 و 37534398 انتقادات و شکایات خود را به ما انتقال بدهند.

وی با اعلام اینکه قیمتها افزایشی نداشته، اظهار داشت: ممکن است قیمت ها در مغازه های مختلف یکسان نباشد چرا که کیفیت و درجه بندی و نوع تهیه خشکبار تعیین کننده مبلغش خواهد بود.

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی گفت: توصیه ما به مردم این است که فقط از واحد های صنفی آجیل و خشکبار خرید کنند و اصلا از قنادی ها خرید نداشته باشند.

نمازیان در ادامه بیان کرد: نگهداری آجیل و خشکبار شرایط خاصی دارد که واحد های صنفی آجیل و خشکبار در جریان آن هستن و قنادی ها به دلیلاینک اطلاعات کافی ندارند و طی سال مشتری کمی برای آجیل و خشکبار دارند اجناسشان از مرغوبیت کافی برخوردار نیست.

وی درست نگهداری نشدن خشکبار را عاملی برای به وجود آمدن میکروبی به نام «آفلاتوکسین» عنوان کرد و افزود: این میکروب برای سلامتی ضرر دارد، این میکروب موجب مسمومیت و نهایتا مرگ افراد می شود؛ علوم پزشکی نیز این میکروب را تایید می کند.

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی با اعلام اینکه بازار در حالت رکود قرار دارد، گفت: به میزان کافی خشکبار در بازار وجود دارد.

رئیس صنف فروشندگان میوه و تره بار نیز در گفتگو با شیرازه با بیان اینکه میوه کافی برای شب یلدا در بازار وجود دارد، اظهار داشت: هندوانه قبلا کیلویی 1500 تومان بوده اما الان با قیمت 2000 تومان به مردم ارائه می شود.

عدلو علت گرانشدن هندوانه را تدبیری جهت مواجه نشدن مردم با کمبود هندوانه عنوان کرد و گفت: کیفیت محصول نیز برای ما حائز اهمیت بسیاری است.

وی از آمادگی مسئولان بازرسی استان، اتاق صنعت و معدن و اتاق اصناف جهت برخورد با افراد سودجو و سوء استفاده گر خبر داد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می توانند ما را مطلع کنند.

رئیس صنف فروشندگان میوه و تره بار قیمت انار در میدان تره بار و میوه را 5 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این محصول با مبلغ 6 هزار و پانصد تومان به مصرف کننده ارائه می شود.
نظرات بینندگان