کد خبر: ۱۱۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

خواسته های اصحاب فرهنگ و هنر مطرح شد

جلسه هم اندیشی انجمن های فرهنکی هنری اداره فرهنک و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد با حضور فرماندار شهرستان لامرد برگزار شد.

به گزارش شیرازه، جلسه هم اندیشی انجمن های فرهنکی هنری اداره فرهنک و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد با حضور فرماندار شهرستان لامرد برگزار شد.

در این جلسه جواد صادقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد لامرد ضمن خیر مقدم از حضور همه هنرمندان و نمایندگان انجمن ها گزارش مختصر و شناخت ظرفیت ها و کارکردهای فرهنگی هنری شهرستان را ارایه کرد.

صادقی با بیان اهداف و فعالیت  انجمن های زیر نظر اداره ارشاد گفت: هدف از فعالیت های فرهنگی هنری، نزدیک کردن مرزهای هنر شهرستان لامرد به ایتم ها و قابلیت های استاندارد می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اردوی ملی عکس تعزیه عنوان داشت: با توجه به وجود پتانسیل های موجود و داشتن سابقه تعزیه در شهر لامرد و برگزاری چندین اردوی ملی عکس تعزیه، میتوانیم با ارئه عملکرد و برنامه ریزی به یک اتفاق فرهنگی و هنری موفق و ملی دست یابیم و خواستار احیا و انجام اردوی ملی عکس تعزیه باشیم.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه  با ذکر مشکلات حوزه موسیقی بیان داشت: یکی از دغدغه های اهل موسقی شهرستان، عدم اعتماد و سنگ اندازی مسولان و بعضا تعدادی از ارگان ها می باشد که این مهم را میتوان با برنامه ریزی دقیق حل کرد و ما نیز شاهد برگزاری دو نوازی سنتی چند مدت پیش بودیم که با بهترین نظم و کیفیت ممکن انجام شد و بدون هیچ گونه خدشه ای در اعتقادات و زیر ساخت های اجرای موسقی بودیم .

نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در لامرد در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: پروژه های ناتمام بخش فرهنگی و هنری شهرستان لامرد که میتوان به ؛ ساختمان اداره ارشاد ، سالن آمفی تیاتر ، پارک هنرمندان ،  سالن بلک باکس(پلاتو کف) ، گالری هنرهای تجسمی و تجهیزات اداری مناسب در اداره ارشاد اشاره کرد.

در ادامه انجمن های فرهنگی هنری و هنرمندان از  مشکلات و نیاز های بخش هنر شهرستان  صحبت کردند، که انجمن های نمایش ، تجسمی ، عکس ، اهل قلم ، شعر ، فیلم عکس و پویانمایی ،   موسیقی و خوشنویسی ،  را شامل می شد، و از جمله درخواست ها و پیشنهادات را میتوان ؛ نیاز های مالی ،  حمایت های سازمانی ، تشکیل کارگروه هنر شهرستان ، صندوق تعاون مسکن ، اعتماد به تخصص هنرمند ، لزوم ایجاد رسانه فرهنگی و هنری ،  نیاز آموزشی در ساختار انجمن ها ، توانمند  سازی اداره ارشاد از نظر تجهیزات و امکانات و بودجه های تصویبی شهرستان ،  دبیرحانه دایمی ملی برای جشنواره هنرهای تجسمی ، و ... عنوان کرد.

گفتنی است در این جلسه، اکبری بخشدار مرکزی شهر لامرد اسداللهی و تعدادی از مسولان حضور داشتند که در نهایت اسداللهی فرماندار شهرستان لامرد به بیانات به تجربه مدیریت خود و اهمیت دادن به حوزه فرهنگ و هنر و اساسا اولویت هنر را بالا دانسته و قول های مساعدی در حد توان خود دادند و در اخر نیز به پاسخ سوالات و نیازهای هنرمندان پرداختند و نتیجه کلی را بعد از برسی به جلسه ای دیگر موکول کردند . 

در پایان نیز هدیه ای از طرف انجمن خوشنویسان به فرماندار شهرستان لامرد به رسم ادب برای بهتر شدن این چنین هم اندیشی ها احدا شد.


برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، انجمن
نظرات بینندگان