کد خبر: ۱۱۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۶
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم عنوان کرد

ارسال 1446 اثر به دوسالانه داستان کوتاه نارنج/معرفی آثار برتر جشنواره ششم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم با اشاره به ارسال هزار و 446 اثر به دبیرخانه ششمین دوسالانه داستان کوتاه نارنج گفت: این جشنواره اکنون به عنوان یک جایزه معتبر در ادبیات داستانی ایران شناخته می‌شود.
به گزارش شیرازه،براساس آرا داوران نهایی دوسالانه جشنواره نارنج که متشکل از «محمد کشاورز»، «محمد حسینی» و «فرشته احمدی» بود، «پیمان برومند» از شیراز با داستان «در شب گم می‌شویم»، «حسین لعل‌بذری» از مشهد با داستان «سانگالا» و «فاطمه اندیشه» از تهران با داستان «طعم تلخ آب‌نبات» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم ششمین دوسالانه‌ نارنج را کسب کردند.

وی افزود: «مسعود کبکانیان» از گناوه با داستان «در حال محو شدن»، «سمانه فرهادی» از تهران با داستان «ما چند نفر»، «لیلا حکمت‌نیا» از تهران با داستان «سیاهی یک لشکر» و «معصومه قدردان» از اسفراین با داستان «راپورت» بدون اولویت در این دوسالانه تقدیر شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم به حضور نویسنده‌های برتری چون «ابوتراب خسروی»، «صمد طاهری»، «محمد طلوعی»، «احمد اکبرپور»، «بابک طیبی»، «حسین مقدس» و انجمن‌های مختلف استان به برگزاری کارگاه نیز اشاره و یادآور شد: خوشبختانه در این دوره کارگاه داستان بسیار پربارتر از دوره‌های قبل و با شرکت تعداد زیادی از نویسندگان انجمن‌های مختلف استان برگزار و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی بیان کرد: خوشبختانه دوسالانه داستان کوتاه نارنج اکنون به عنوان یک جایزه بسیار معتبر در ادبیات داستانی ایران شناخته می‌شود.

نعمت‌اللهی با اشاره به حضور نویسندگان معتبر و شرکت هزار و 446 داستان در این دوسالانه از نقاط مختلف دنیا متذکر شد: دوسالانه داستان کوتاه نارنج به جهرم تعلق دارد و تنها برنامه‌ شهرستان است که در حوزه فرهنگ توانسته تا این حد نام شهرستان جهرم را در کشور مطرح کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان