کد خبر: ۱۱۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۲ دی ۱۳۹۶
معاون محیط زیست کشور اعلام کرد:

فارس رتبه اول کاهش مخازن آب های زیر زمینی کشور

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی کشور گفت: فارس رتبه اول کشور در بحث کسری مخازن آب های زیر زمینی است که باید هرچه سریعتر فکر راه چاره بود.
به گزارش شیرازه، حمید ظهرابی سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل محیط زیست فارس افزود: مهمترین موضوع فارس، آب، خشکی تالاب ها و کاهش منابع زیر زمینی است و از میان تالاب ها فقط مهارلو پایدار است.

وی تاکید کرد: پریشان و کافتر کامل خشک شده و بختگان نیز گاهی آب دارد و مابقی نیز مشخص است فارس رتبه اول کشور از لحاظ کسری مخازن آب های زیر زمینی را دارد و اگر این روند کشاورزی ادامه داشته باشد به طور حتم با بحران بیشتر مواجه می شویم.

معاون محیط زیست کشور یادآور شد: اگر مدیریت منابع آبی به این روش ادامه داشته باشد خود کشاورزی نیز با مشکل مواجه می شویم و باید رفتار ما با آب مانند یک فرد ورشکسته باشد.

ظهرابی یادآور شد: امروز وقت تصمیمات سخت است و باید هرکدام برنامه ریزی دقیقی برای رفع مشکلات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اینکه به اسم توسعه، رشد را در بخش های مختلف ایجاد کردیم و حقاب های مختلف را نادیده گرفتیم وضعیت چنین می شود در استانی سد ایجاد شده اما در بالا دست به اندازه ای چاه آب زده شده که سد هیچگاه پر نشد.

معاون محیط زیست کشور افزود: وزارت نیرو باید حقابه زیست محیطی را تامین کند و حقابه باید بعد از آب شرب باشد و وزارت نیرو باید در مدیریت آب کشور کمک کند.

ظهرابی ادامه داد: در بسیاری از بخش های توسعه باید عقب نشینی کرد تا بتوانیم امیدوار باشیم که حیات در این سرزمین باقی خواهد ماند که امیدوارم در فارس منابع با مصارف آب هماهنگ شود.

وی تاکید کرد: داشتن صنعت بسیار مطلوب است اما اگر به محیط زیست لطمه وارد نکند و یکی از کارهای مدیرکل جدید نیز موضوع آمایش سرزمین است.


منبع: مهر


نظرات بینندگان