کد خبر: ۱۱۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۶
رئیس مرکز جهادکشاورزی بیضا خبرداد؛

تولید 400تُن ماهی قزل آلا دربیضا

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بیضا: سالانه بیش از چهارصد تن ماهی قزل آلا در بیضا تولید وروانه بازار مصرف می شود.

به گزارش شیرازه، اتحاد نژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی بیضا درگفتگو با خبرنگارما گفت: در حال حاضر تعداد چهارمزرعه تولید وپرورش ماهی غزل آلا در بیضا فعالیت دارند وپیش بینی می شود این چهارمزرعه سالانه بیش از چهارصد تن  ماهی قزل آلای خوب وبا کیفیت تولید وروانه بازار مصرف کنند.

 اتحاد نژاد گفت: آب وهوای مناسب این بخش باعث شده که ماهی های تولید شده از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار باشند علاوه برآن  در مزرعه های پرورش ماهی درمجموع برای چهل نفر بطور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون با توجه به مساعد شدن هوا از لحاظ دمایی و افزایش نسبی قیمت خرید ماهی از پرورش دهندگان، برداشت ماهیان سردآبی از نوع قزل آلای رنگین کمانی در منطقه آغاز شده است.
اتحادنژاداضافه کرد: عمده ترین فعالیت پرورش ماهی در سطح این شهرستان مربوط به استخرهای ذخیره آب کشاورزی است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بیضا با اشاره به اهمیت آبزیان در سبد غذایی شهروندان،گفت: استفاده از روش های نوین هوادهی، افزایش تراکم در واحد سطح، به کارگیری توصیه های کارشناسی توسط پرورش دهندگان و تعامل کارشناسان و آبزی پروران از جمله مهمترین عوامل تولید موفق ماهی قزل آلا در سال جاری دربیضا بوده است.

وی، بازار عرضه و فروش ماهی های پرورشی این استخرها را در سطح استان و بازارهای استان فارس ذکر کرد.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بیضا تصریح کرد: امسال دوره های تخصصی تئوری و عملی پرورش ماهی قزل آلا دراستخرهای ذخیره آب کشاورزی پیش از شروع فصل پرورش در این شهرستان برگزار شد که مورد استقبال پرورش دهندگان ماهی قرار گرفت که این مهم موجب توسعه پرورش ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شده است.

منبع:  مارگون

برچسب ها: سپیدان ، فارس ، ایران
نظرات بینندگان