کد خبر: ۱۱۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۷ - ۱۰ دی ۱۳۹۶
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

انقلاب اسلامی بوجود آمد که بماند / اعتراضات روزهای اخیر برای راه اندازی فتنه جدید است / گرانی تخم مرغ توسط فرد مرتبط با دولت کلید خورد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی شهرستان استهبان گفت: انقلاب اسلامی بوجود آمد که بماند، پیروز نشد که روزی دست هایش را بالا ببرد و بار دیگر میدان را به دشمن بسپارد و اگر قرار بود سفره پر نعمت انقلاب اسلامی جمع شود هرگز پهن نمی شد .

به گزارش شیرازه،  جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی شهرستان استهبان گفت: انقلاب اسلامی بوجود آمد که بماند، پیروز نشد که روزی دست هایش را بالا ببرد و بار دیگر میدان را به دشمن بسپارد و اگر قرار بود سفره پر نعمت انقلاب اسلامی جمع شود هرگز پهن نمی شد لذا آن کسانی که خواب های شومی برای نظام و انقلاب اسلامی دیده اند این پنبه ها را از گوششان درآورند زیرا نظام اسلامی خواهد ماند و آنها خواهند رفت.

وی در این خصوص افزود: نه تنها فتنه گران داخلی مثل مجاهدین و بنی صدر بلکه همانطور که مشاهده کردید دیکتاتور های منطقه نیز ساقط شدند، شاه رفت، صدام رفت و نظامش از بین رفت؛ علی عبدالله صالح طی سه روز حکومتش شکست خود و کشته شد، آمریکای امروز در معرض سقوط است و آل سعود دو قدم تا سقوطش بیشتر نمانده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بخش اعظم اتحاد جماهیر اسلامی که امام وعده فرمود اکنون محقق شده است و بلاد اسلامی به زودی امن ترین و پیشرفته ترین بلاد جهان خواهند شد و همه این ها از برکت انقلاب اسلامی و وعده های الهی است. آن ها روی همت و جوانمردی مردم ایران حساب باز کرده اند که پرچم اسلام ناب را به دست مردم ایران سپرده اند والا پرچم را به دست کسانی میسپردند که میدان را ترک نکند.

وی ادامه داد: یک دلیل این ادعا حماسه 9 دی است؛ حماسه 9 دی محصول یک فتنه بزرگ و طولانی مدت بود که به تدریج در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت. محور فتنه هم دلایلی داشت که مهمترین آن میل به جمع آوری ثروت و مال دنیا نزد جمعی و بخشی از مقامات جمهوری اسلامی بود و نه همه. همیشه دیده و چشیده ایم که عده ای از نردبان انقلاب بالا رفتند و شدند شهید بهشتی و عده ای هم بالا رفتند و چنان پایین افتادند که صدای شکستن استخوان هایشان هنوز به گوش می رسد. آن بخشی از مسئولینی که فرصت خدمت را به جمع آوری ثروت تبدیل کردند باعث و بانی فتنه 88 شدند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: امیر مومنان علی علیه السلام مشغول ایراد خطبه ای بودند که یک نفر بلند شد و سوال کرد واژه فتنه که خداوند در آیه 2 سوره عنکبوت گفته است چه چیزی می باشد؟ امیرالمومنین گفت همین سوال را از پیامبر (ص) سوال کردم که فرمودند بعد از من امت من و سرانی که در خدمت من بودند مال دنیا به دست می آوردند و همین مال دنیا آن ها را دچار فتنه خواهد کرد و شما در مقابله با همین فتنه به شهادت می رسی؛ حضرت امام خمینی (ره)  نیز در سال 67 همین معنا در این روایت را به این شکل بیان کردند: مسئولان جمهوری اسلامی بدانید انقلاب مردم ایران محدود به ایران نخواهد شد و سرآغاز انقلاب جهانی اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا له الفدا است و از این بشارت بالاتر به شما مسئولان چیزی ندارم بگویم که شما مسئول در رکاب امام زمانید و این انقلاب  امام زمان است و سپس تهدید می فرماید ولی اگر بروید سراغ مسائل عادی و مادی و تشکیل احزاب قدرت و پرداخت به مسائل حاشیه ای بدانید خطری بزرگ برای انقلاب اسلامی بوجود می آورید و مرتکب گناه بزرگی می شوید که بخشودنی نیست. همین جملات را حضرت آقا در فتنه 88 بازخوانی کردند و فرمودند: مسئولینی که در فتنه مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستادگی کردند دچار گناه بزرگی شدند که بخشودنی نیست.


کریمی قدوسی با اشاره به اعتراضات چند روز اخیر در مشهد افزود: حوادث چند روز اخیر نشان از توفنده بودن انقلاب است که میخواهند فتنه راه بیندازند. آقای زنگنه وزیر نفت آشکارا به ما گفتند باید به جای 2 میلیون بشکه، 6 میلیون بشکه نفت خام بدهیم بخورند تا ما را تحریم نکنند. امروز چیزی نداریم جز بیکار شدن کارگران، بی نتیجه بودن برجامی که آفتاب تابان بود، لایحه بودجه کم کردن 30 میلیون یارانه بگیر، افزایش 50 درصدی قیمت سوخت و دوباره یک هفته بعد گرانی مرغ و تخم مرغ؛ دروازه ها را بر روی محصولات باز کرده اند آن هم بصورت قاچاق، دولت هم به میدان نمی آید که حکم شرعی ولی امر مسلمین که در مشهد فرمود واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند حرام است را اجرا کند. ای کاش یک بار آقای روحانی خطاب به مسئولین و وزرای خودش به شیوه برخورد با منتقدین در پشت تریبون میگفت چرا این وضعیت را برای اقتصاد بوجود آورده اید و حکم میداد و ضرب العجل می داد.ریشه های فتنه این روز ها همین فراخوان اعتراض به گرانی که امروز در شبکه ها می زنند است.

وی در خصوص فتنه در حال ایجاد گفت: جیسون رضاییان یک حلقه وصل دو تابعیتی بود که به اسم روزنامه نگار واشنگتن پست آمده بود ولی به جاهایی میرفت که بنده نماینده مجلس را هم راه نمی دهند؛ او در تمامی پرواز های آقای روحانی حاضر بود و در گزارش هایش به سازمان سیا نوشته بود چنان به آقای روحانی نزدیک شدم که حتی طعم آدامسش را هم میدانم. جیسون رضاییان در اعترافاتش نوشته است که هفته ای یکبار به سازمان سیا گزارش می دادم و هر شش ماه به ملاقات اوباما می رفتم که در یکی از ملاقات ها به او گفتم: دیگر آن موج سبز بر روی ایران جواب نمی دهد زیرا افرادی که به کف خیابان ها آمدند افراد بالاشهر نشین بودند اما اگر میخواهی ضربه ای به جمهوری اسلامی بزنی نقشه ای طرح کن که در آینده اگر مردم برای اعتراض آمدند از فقرا، کارگر ها، محرومین و خانواده های شهدا باشند و جلوی جمهوری اسلامی بایستند.

کریمی قدوسی افزود: ما از قبل به وزیر کشاورزی اخطار داده بودیم و گفته بودیم که دوماه پیش تولید کنندگان کشوری تخم مرغ با ما جلسه گذاشتند و به ما گفتند یک نفر در کشور به نام آقای مدلل 95 درصد انحصار واردات ذرت و سویا که منشا اصلی تولید پروتئین، مرغ و تخم مرغ است را در دست دارد و قیمت جهانی ذرت و سویا تغییری نکرده است ولی او از چند ماه قبل هر روز قیمت را بالا می برد و ظرف 6 ماه قیمت ذرت و سویا از 600 به 1400 رسیده است. این یعنی گرانی تحمیلی توسط یک آدم مرتبط با مجموعه دولت که زمامش دست وزیر کشاورزی است.

وی در خصوص پیام های ارسالی دعوت به تجمع در بستر فضای مجازی اظهار داشت: دولت تلگرام را در امنیت نگه می دارند زیرا ابزار فتنه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سخنان امام علی (ع) در خصوص مقابله با فتنه را برشمرد و گفت: یکی از راه های مقابله با فتنه مذهبی بودن جامعه است. یکی از شهرهای نمونه ما در کشور به لحاظ مذهبی همین استهبان است که این ویژگی نمی گذارد فتنه های خانمان سوز در این شهر به راه بیفتد.

وی افزود: راه دیگر مقابله با فتنه، رسالت خواص و نخبگان است؛ خواص کسانی هستند که اطلاعات زیادی دارند مثل فرماندار و روسای این شهرستان که باید امروز مثل شما بزرگواران صف اول این تجمع را تشکیل می دادند؛ چرا نیستند؟ در اکثر شهر ها همین مسئله وجود دارد؛ خب این دلیلی است که دولت با این فتنه همراهی دارد. اینجا که جناح و حزب و انتخابات نیست؛ یک حادثه بزرگ پیش آمد که انقلاب را زمین بزند.

کریمی قدوسی راه های دیگر مقابله با فتنه از زبان امیرالمومنین (ع) را از راه های دیگر دفع فتنه را تقوا، افشاگری، کشتن فتنه گران، بیرون آوردن چشم فتنه، تحلیل فتنه، تعلیم و تربیت انسان آگاه به خصوص جوانان و عدم شتاب زدگی در مقابله با فتنه خواند.

وی در آخر افزود: اگر افرادی دوباره بخواهند دست به آن فجایع بزنند از میان شما و از لسان شما به آن ها پیغام میدهیم که این بار مردم برجنازه سران فتنه نماز خواهند خواند. ما به تعدادی از مسئولین امروز که تعدادشان هم کم است و متصل به جریان فتنه هستند و به دولت برگشتند و برخی از مسئولیت ها را در دست گرفتند پیاممان این است که از آن عبرت ها عبرت بگیرید و از درس های آن درس بگیرید.

منبع: سته بان

نظرات بینندگان