کد خبر: ۱۱۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۶

فعاليت بزرگترين كارخانه توليد رينگ اسپورت خاورميانه در نی‌ريز/ تحقق عینی اقتصاد مقاومتی با بکارگیری توان نیروهای داخلی

اقتصاد مقاومتي در كارخانه‌ای كه بدون دخالت خارجی‌ها راه اندازی شده تحقق عینی یافته است. این کارخانه سومين كارخانه بزرگ رينگ اسپورت جهان است.

فعاليت بزرگترين كارخانه توليد رينگ اسپورت خاورميانه در نی‌ريز/ تحقق عینی اقتصاد مقاومتی با بکارگیری توان نیروهای داخلیبه گزارش شیرازه، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تولید کنندگان و صنعتگران را پیشقراولان اقتصاد مقاومتی دانست وگفت: تلاش در عرصه تولید و صنعت و ایجاد اشتغال، حرکتی جهادی و کاری پر ثواب است که نمی‌توان برای آن ارزشی تعیین کرد.

احد فتوحی در بازدید ازشرکت کارخانجات رینگ اسپورت درناحیه صنعتی ده فاضل شهرستان نی ریز با قدردانی از تلاش‌های ارزنده سرمایه گذار این طرح در راه اندازی این مجموعه صنعتی بی‌نظیر و ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از ۴۰۰نفر از مردم این شهرستان گفت: با توجه به بالا بودن هزینه ایجاد اشتغال پایدار صنعتی، باید دست کارآفرینانی که با وجود مشکلات در این عرصه وارد شده‌اند را بوسید و از آن‌ها تجلیل و تکریم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های داخلی، استفاده بهینه از منابع انسانی در جهت تولید محصول باکیفیت مطابق با آخرین استانداردهای روز جهان و خودکفایی کشور از مهم‌ترین جلوه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: سرمایه گذار این مجموعه صنعتی با در پیش قراردادن این رویکرد‌ها موفق به تولید محصولاتی شده که در سطح جهانی قابلیت عرضه دارد و کیفیت محصول نیز حتی بالا‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی است و در تولید انواع محصولات رینگ اسپورت جزءبرند‌های معتبر جهانی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه مجموعه دستگاه‌های دولتی نیز وظیفه دارند امور صنعتگران را تسهیل و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی از آن‌ها حمایت کنند، گفت: باید شرایط بگونه‌ای فراهم شود که دغدغه‌های صنعتگران کاهش یابد و آن‌ها تنها به فکر تولید و ایجاد اشتغال بیشتر باشند.

فتوحی با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی استان زمینه فعایت سرمایه گذاران و صاحبان برند‌های مطرحی نظیر رینگ اسپورت فراهم شده است، گفت: با تمام توان از سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم و تسهیل امور آن‌ها را وظیفه خود می‌دانیم.

مدیر عامل شرکت کارخانجات رینگ اسپورت نی ریز نیز در این بازدید با اشاره به بخشی از ظرفیت‌های این مجموعه صنعتی در انتقال و بومی سازی دانش فنی تولید این محصولات گفت: از سال ۱۳۸۵ فعالیت این مجموعه صنعتی در حوزه تولید رینگ اسپرت و قطعات آلومینیومی آغاز و هم اکنون به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید رینگ اسپرت و قطعات آلومینیومی در ایران و خاورمیانه به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

تحقق عینی اقتصاد مقاومتی با بکارگیری توان نیروهای داخلی

محمد حسین مربی با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح جهان ۱۰مجموعه صنعتی تولید رینگ اسپورت به فعالیت می‌پردازد، گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید بیش از ۱۰هزار رینگ اسپورت بزرگ‌ترین کارخانه تولید این محصولات در خاورمیانه و سومین تولید کننده بزرگ دنیا است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نفر بطور مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند که به زودی این تعداد به ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت کارخانجات رینگ اسپورت نی ریز با بیان اینکه در حال حاضر انواع رینگ‌های آلومینیومی را برای خودروسازان ایرانی تولید کرده و در کنار آن سایر قطعات موتوری مانند فیدبک تایر، موتور EF۷ و یا اولماژو را برای موتور EF۷ تولید می‌کنیم، گفت: بطور تقریبی می‌توان گفت حدود ۷۰درصد از ماده اولیه این محصولات از آلومینیوم است.

وی با بیان اینکه امکان تولید رینگ در تمامی سایز‌ها از سایز۱۳ تا سایز ۱۹ برای محصولات در این مجموعه صنعتی فراهم شده و هیچگونه محدودیتی نیز وجود ندارد، گفت: مشتریان محصولات ما ایران خودرو، سایپا و کرمان خودرو هستند.

وی همچنین با بیان اینکه فعالیت این مجموعه صنعتی تجلی عینی و عملی اقتصاد مقاومتی است، گفت: از مرحله راه اندازی و نصب ماشین آلات تا تولید محصول و نیز به روز رسانی خطوط تولید همه بوسیله نیروهای داخلی انجام شده و هیچ کارشناش خارجی در راه اندازی کارخانه و نیز تولید آن دخالت نداشته است.

مربی در ادامه با اشاره به اجرای طرح توسعه در این مجموعه صنعتی گفت: با راه اندازی خط جدید رنگ با استاندارد یورو۵و نیز سایر بخش‌های دیگر برای حدود۱۲۰نفر دیگر اشتغال ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان