کد خبر: ۱۱۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۶
دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر فارس:

راه بیداری مردم روشن کردن مردم است/نشست هم اندیشی امر به معروف و نهی از منکر از مساجد

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: باید این روزها بر اصل روشنگری مردم مبتنی بر اصل ولایت فقیه از مساجد شروع کرد.

به گزارش شیرازه، نشست هم اندیشی احیاء امر به معروف و نهی از منکر از مساجد با حضور مهدوی دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس و جمعی از ائمه جمعه و جماعات شهرستان بوانات در سالن نمازخانه اداره تبلیغات اسلامی بوانات برگزار شد.

مهدوی دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، مساجد را سنگر و ائمه جماعات را فرماندهان سنگر برشمرد و گفت: مساجد باید محور تحولات جامعه باشد و ادمه جماعات فرماندهان این سنگرها، اما متاسفانه گاهی در مساجد ما هیات امنا محور می شوند و نقش امام جماعت کمرنگ می شود.

وی افزود: مساجد باید مبدا تحولات خوب برای جامعه باشد اما متاسفانه برخی از مساجد ما تنها به صرف اقامه نماز بیشتر نیست، امام جماعت باید محور باشد در مساجد و شورای امر به معروف و نهی از منکر مسجد را نیز راه اندازی کند.

مهدوی در ادامه سخنان خود به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نقش ان بر سلامت روح و روان جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: بیداری مردم نسبت به حلال خدا بعنوان معروف و و حرام خدا بعنوان منکر باید از مساجد و با محوریت اصل ولایت فقیه باشد.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر فارس بی توجهی و نا آگاهی برخی از تحصیل کرده های جامعه نسبت به امور دینی را فاجعه خواند  تصریح کرد: وقتی دانشجوی فوق لیسانس در جامعه ما هنوز غسل و ترتیب غسل را نمی داند و نمی تواند قران بخواند یک فاجعه در جامعه اسلامی ما است که نشان می دهد شاید ما بعنوان ائمه جمعه و جماعات شاید کم کاری کرده ایم.


منبع: حرف رسا

نظرات بینندگان