کد خبر: ۱۱۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

دولتمردان بایدباهوشیاری تمام پیگیربرجام باشند/مسئولان نباید به مسائل فرعی و حاشیه‌ای مشغول شوند/وقتی جای ارزشها عوض شود عوضی ها ارزشی می شوند

ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به عملکرد مسئولان، تاکید کردند که مسئولان نباید به مسائل فرعی و حاشیه ای مشغول شوند.

به گزارش  شیرازه ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به عملکرد مسئولان، تاکید کردند که مسئولان نباید به مسائل فرعی و حاشیه ای مشغول شوند.

تنها راه پیروزی بردشمنان ایستادگی ومقاومت است

حجت الاسلام ملک نسب امام جمعه موقت سپیدان درخطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(س) اظهار داشت: حضرت زینب کبری(س) سید وسالار اسرا کربلابود ونام این بزرگوار با واقعه کربلا عجین شده است  حضرت زینب کبری(س) مورد توجه ویژه اهل بیت هستند ماباید در زندگی مانند این بانوی بزرگوار زندگی کنیم وادامه دهنده راه شهیدان ومبلغ خون باشیم وخون شهدا راهدر ندهیم .اعتقادات وزندگی هایمان باید زینب گونه باشد.

وی درخصوص جنایتهای اسرائیل افزود: این دشمن اسلام وقرآن بارهای باردر جنگ های مختلف از دست مسلمانان فلسطین ولبنان شکست خورده است واین به آن معنی است که مقاومت ثمره دارد واین همه خون دادن نتیجه داد ونتیجه آنهم شکست این دشمن با قدرت نظامی بسیار که در مرحله هایی شکست را تجربه کرد واین نتیجه استقامت وپایداری است.

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته درخصوص بیانان اخیر مقام معظم رهبری در مورد مسئله فلسطین گفت:مسئله فلسطین فقط عرصه نظامی نیست ودراین راه ثابت نمودیم که می شود براینچنین دشمنی پیروزشد امروزدشمنان شیوه های خودرا تغییر داده اند وبه جای جنگ نظامی به سمت وسوی جنگ نرم وجنگ روانی رفته اند که باید دراین راه نیز هوشیار باشیم وباانگیزه وعلم داری وقوی تراز دشمن برانها مسلط شویم ودراین مسیر باید خیلی مواظب بود وحواسمان را جمع کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان عنوان داشت: تنها راه مقاوت ایستادگی است واین کار کارگشا است وباروابط دیپلماتیک تنها نمی توان پیروز شدبرای پیروزی بردشمنان اسلام بایددر مقابل آنها ایستادگی کرد وموضع انفعالی نسبت به دشمن نمی گذارد آنها گستاخ شوند باید از موضع قدرت بادشمن صحبت نمود وتنها راه پیروزی ایستادگی ومقامت است .دشمن در لباسهایی گوناگون وارد می شود وکارآنها ضربه زدن به ما وکشورهای اسلامی است که دراین راه باید مراقب بود وبرخی ها به عنوان دایه دار ومادر حکومت های اسلامی از دشمن بدتر عمل می کنند.

وی در ادامه درخصوص مسئله غرق شدن کشتی سانچی گفت: اینها برای خدمت به خانواده وکشور دراین راه جان خودراازدست دادند واین مقامی کمتر از شهدا برای آنها ندارد زیرا برای امرمعاش وخدمت به خانواده کشورشان دراین راه قدم برداشتند وشهید راه خدمت شدند.

حجت الاسلام ملک نسب در مورد مسائل چند روزگذشته کشورافزود:باید مسئولین ومردم مواظب باشند ودرکنارهم برای خنثی سازی نقشه های دشمن ؛ دشمن شناسی کنند تا به این کشور اسیبی وارد نشود واز خدعه های دشمن درهربرهه ودرلباسی چه دوست ودشمن درس بگیرند ومراقبت کنند هم از دشمنان خارجی وهم ضعف های داخلی که هردوی اینها برای کشور آسیب است وباید مردم مطالبات خودرااز راه صحیح بخواهند ومراقب این فضای مسموم مجازی باشند ودراین مسیر نیز مدیریت صحیح داشته باشند.

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان درخطبه نخست نماز جمعه مردم ونمازگزاران رابه رعایت تقوای الهی بر حفظ آن دعوت نمود وپیرامون توبه الهی وبخشش گناهان مطالبی را بیان نمود.

دولتمردان بایدباهوشیاری تمام پیگیربرجام باشند

حجه الاسلام درویشی امام جمعه بیضا درخطبه اول درادامه مباحث هفته قبل پیرامون شرح وتفسیرسوره منافقین گفت: اهل نفاق همیشه در بیرون نیستند بلکه در انسان ها، حکومت ها وجامعه نفوذ می کنند،آنها با همه درگیر هستند حتی با خدای متعال هم در ستیز می باشند.

خطیب نماز جمعه بیضا در خطبه دوم با تشکر وقدردانی از پیگیری وتلاش های خادم نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه علی رغم این همه تلاش وپیگیری پروژه های عمرانی این بخش از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست! چرا اعتبارات پروژه های عمرانی وخدماتی بیضا ازجمله اعتبارپروژه تعریض محورحیاتی  وپر تردد تنگ خیاره به شهر بیضا که مدت زمان اجرای آن یکسال بود وبیش از ده ماه از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد واز کمترین درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است تامین وتخصیص داده نمی شود؟سپس افزود هرچند در احداث اماکن ورزشی اقدامات خوبی انجام شده که جای تقدیر دارد.

خطیب نماز جمعه بیضا ضمن گرامی داشت یاد وخاطر جانباختگان حادثه تلخ ودلخراش نفتکش سانچی ،با خانواده های آنان ابراز همدردی کرد وگفت: مسئولین امر باید ابعاد مختلف این حادثه را با دقت تمام بررسی واز حق وحقوق مردم دفاع کنند.

امام جمعه بیضا بااشاره به گستاخی های امریکا در عدم پای بندی به توافق نامه برجام گفت: در آستانه دومین سال این توافق نامه قرارداریم ولی متاسفانه به دلیل گستاخی های امریکای جنایتکار وعلی رغم تایید اعضاء مبنی بر پایبندی کشورمان بر مفاد برجام آنگونه که  انتظار می رود این توافق نامه جنبه اجرایی وعملی شدن به خود نگرفته لذا دولتمردان باید با هوشیاری تمام پیگیر عملی شدن این توافق نامه باشند اگر این توافق نامه مورد قبول نیست اعلام تا مردم تکلیف خودرا بدانند.

امام جمعه بیضابا اشاره به سالروز ولادت باسعادت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت زینب کبری«س»با تبریک این خجسته میلاد  گفت:سالروز میلاد باسعادت ایشان به روز پرستار وبهورز نامگذاری شده چراکه ایشان بزرگترین پرستار جهان هستندچون علاوه بر پرستاری وسرپرستی بازماندگان قیام عاشورای امام حسین«ع»از نهضت ایشان ودین مبین اسلام نیز پرستاری کردند.

مقاومت باعث شکست دشمنان می شود

حجت الاسلام و المسلمین دهقان امام جمعه لپویی در خطبه نماز جمعه این هفته گفت : امروز ما در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و مقاومت ما موجب شکست دشمن در این جبهه خواهد شد و برای پیروزی در این جنگ نباید خودمان را تضعیف کنیم.

خطیب نماز جمعه لپویی بیان کرد : کار اصلی دولتمردان امروز در جلوگیری از گرانی،تولید کار برای اقشار مختف به ویژه  جوانان تحصیلکرده و در دسترس قرار دادن یک فضای مجازی سالم برای مردم خلاصه می شود.

وی تاکید کرد : مقام معظم رهبری در دیدار شرکت کنندگان سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی ، هیمنه آمریکا را در هم کوبیدند و از امت های اسلامی خواستند تا مانند ملت ایران در قبال استکبار بایستند و توطئه های آمریکا را خنثی سازند.

امام جمعه لپویی با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت زینب(س) گفت: ایشان بانوی عزت، عفاف، حریت و آزادگی، صبر، شکیبایی و بنیانگذار پرستاری است، که این ایام را به پرستاران گرامی تبریک عرض کرد و ولادت این بانوی عزیز را به همه شیعیان جهان تبریک می گوییم.

چگونه رئیس جمهور تمام مشکلات اقتصادی مردم را کنار گذاشته و امام معصوم را نقد میکند

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به حادثه دل‌خراش جان‌باختن کارکنان نفت‌کش ایرانی گفت : هنوز داغ زلزله غرب کشور التیام نشده بود که داغ دیگری لباس عزاء به تن  مردم پوشاند و  ۳۲ عزیز دیگر به رحت الهی پیوستند و خداوند روح این جوانان پاک را مشمول رحمت خود بگرداند و تسلی خاطر و قوت قلب به خانواده هایشان عطا فرماید.

وی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در مورد نقد پیغمبر(ص) و امام زمان(عج) گفت:چگونه رئیس جمهور تمام مشکلات اقتصادی مردم را کنار گذاشته و پیامبر و امام معصوم را نقد میکند که در قبال آن صدای مراجع از قم نیز بلند می شود، و  صحیح نیست بر معصوم نقد شود.

امام جمعه زرقان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فلسطین گفت : آمریکا تلاش دارد به دنیا بفهماند مسائل فلسطین و اسرائیل تمام شده است و اگر آمریکا و اسرائیل از فلسطین عبور کنند به اصلی ترین هدف خود میرسند و به اصل اسلام هجوم می آورند چرا که فلسطین قبله اول مسلمین است و این آرزو را به گور خواهند برد.

خطیب نماز جمعه زرقان در ادامه ضمن اشاره به ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار گفت:پرستاری مسئولیتی خطیرتر از پزشکی را دارد چرا که در مدت زمان زیاد پرستاری جسم و روح بیمار را برعهده دارد و این روز را به همه پرستاران تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

وقتی جای ارزشها عوض شود عوضی ها ارزشی می شوند

حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز، توجه به توان داخلی را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و تصریح کرد: تا زمانی که جهان اسلام و حتی ملت ایران نگاهش به خارج از مرزها باشد، تا زمانی که مسئولان فکر کنند ما حتی مدیر را باید از خارج وارد کنیم باید توسری خور دیگران باشیم. اما اگر به توان خود متگی شدیم، و اگر جوانان خود را باور کردیم، و مدیران و مسئولان بفکر راه حل افتادند و بجای مانع تراشـی به فکر رفع موانع بودند، یقین کنند گره های کور فراوانی به دست آنها باز خواهد شد.

وی درادامه افزود: اینجا لازم می دانم از پیگیریها و رفع موانع سرمایه گذاری در شهرستان توسط مسئولان محترم از جمله فرماندار محترم و مدیرعامل محترم شرکت شهرکهای صنعتی فارس که قدم بزرگی برای سرمایه گذاری در شهرستان برداشتند تشکر کنم، این اولین پاسخ به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی در این دولت است.

امام جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود به تسهیلات ویژه سرمایه گذاران در شهرک صنعتی بوانات اشاره کرد و گفت: شرکت شهرکهای صنعتی برای سرمایه گذاری در بوانات تسهیلات بسیار عالی در نظر گرفته، اگر کسی بتواند بعد از اخذ مجوز در کمتر از یکسال واحد صنعتی خود را به بهره برداری برساند، 80% از پرداخت هزینه زمین را معاف می شود. لذا الان موقعیت بسیار خوبی است برای تشکیل تعاونی ها تا سرمایه های پراکنده را جمع کنیم و برای رفع مشکلات اشتغال آستین همت بالا بزنیم، البته به شرطی که بانکها همکاری لازم را داشته باشند، و پشت سر هم قبل از سررسید یا یکروز بعد از سررسید قسط وام بلافاصله نامه و احضاریه قضائی دم خانه مردم نفرستند و اینقدر با آبروی وام گیرنده بازی نشود.

خطیب جمعه بوانات در ادامه سخنان خود بی توجهی به ارزشها را یکی از بزرگترین گرفتاری های جهان اسلام دانست و اظهار داشت: وقتی جای ارزشها عوض بشود، عوضیها ارزشی می شوند، اگر قانون شایسته سالاری به جای قانون قدرت سالاری و ثروت سالاری بر جوامع اسلامی حاکم بود، جهان اسلام شاهد قتل عام مسلمانان میانمار و یمن و بحرین نبود. چرا چنین جنایاتی بر علیه مسلمانان رخ می دهد ولی ملل و دول اسلامی در سکوت بهت انگیزی فرو رفته اند؟ چون اکثریت حاکمان این کشورها لیاقت و شایستگی مدیریت بر کشور اسلامی را ندارند. و این بلیه دامنگیر جهان اسلام است و تا اینگونه باشد مسلمین روی خوش نخواهند دید.

دل بستن و سازش با آمریکا و هم پیمانانش بی نتیجه خواهدبود

آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه جهرم  در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر با انتقاد از عدم آموزش نهج البلاغه در مدارس، گفت:خانواده ها زمینه یادگیری این کتاب گرانقدر را برای فرزندان خود فراهم کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه جمادی الاول گفت:ایام فاطمیه در ماه جمادی الاول و دوم قرار دارد که باید این ایام را هرچه باعظمت تر برگزار کرد.

خطیب جمعه جهرم با اشاره به در پیش بودن میلاد اسوه صبر حضرت زینب(س) وروز پرستار، تصریح کرد:بسیار جای خرسندی است که این قشر الگویی مانند حضرت زینب(س)داشته باشند.

آیت الله دژکام در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری جشن های مختلف، افزود:در گذشته  برگزاری جشن ها جهت شکرگزاری خداوند متعال بود و اکنون نیز باید مواظب باشیم از این فرهنگ غنی فاصله نگیریم.

وی ضمن اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید و اشتغال گفت:برای حل بیکاری در کشور و رونق تولید باید به این  نکته توجه داشت که سازش با آمریکا و همپیمانانش  نتیجه نداد و اما راه به فرموده رهبری تکیه بر  توان داخلی است  و از آنجایی که منابع  مورد نیاز این امر فراهم است مسلما می توان بر این مشکلات پیروز شد.

امام جمعه جهرم همچنین بیان کرد:مردم ما همواره ثابت کرده اند می توانند همه موانع ها را بر دارند پس ما نباید منتظر رئیس جمهور آمریکا بمانیم که آیا تا120روز دیگر تحریم ها را امضا می کند یا خیر.

وی در پایان تاکید کرد:دانشگاه ها ضمن حرکت به سمت اشتغال و تولید،در کشور اقتصاد دانش بنیان ایجاد کنند.

پرستاران خدمتگزاران واقعی عرصه خدمت هستند

آیت الله سیدمحمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ این شهر گفت: خداوند قرآن را برای رفع تشنگی علما و دانشمندان قرار داده است.

امام جمعه شهرستان نی ریز همچنین افزود: دانشمندان تشنه معنویت قرآن هستند.

وی نسبت به سوم بهمن ها ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار بیان کرد: برادران و خواهرانی که در این سمت فعالیت می کنند و شب روز پروانه وار به بیماران خدمت رسانی  میکنند، خدمتگذران واقعی اند.

امام جمعه نی ریز با اشاره به چهارم بهمن ماه نسبت به اقدام و دستور بخیتار در خصوص بستن فرودگاه جهت جلوگیری از ورود امام خمینی (ره) و بیان اینکه ما باید مقابل دشمنان بیایستیم اظهار داشت: مسلمانان باید یکپارچه در مقابل استکبار بیایستند.

آیت الله فقیه در پایان بیان داشت: مشکلات و مسائل وجود دارد و باید رفع شوند و نباید از دستاورد های نظام نیز چشم پوشی کرد.

مسئولان نباید به مسائل فرعی و حاشیه‌ای مشغول شوند

حجت‌الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه صفاشهر با اشاره به پنجم جمادی الاول، سالروز ولادت با سعادت و نورانی حضرت زینب کبری(س) گفت: زینب کبری شخصیتی بی‌نظیر در طول تاریخ است و حتی اگر از این بانوی بزرگوار به عنوان قهرمان کربلا یاد کنیم باز هم کم لطفی کرده ایم، زینب کبری برای تمام نسل‌ها و تمام دوران تاریخ، درس‌هایی آموزنده دارد، بنابراین به تعبیری بهتراز این بانوی بزرگوار به عنوان قهرمان تاریخ یاد می‌کنیم.

وی با اشاره به حادثه دردناک و غم انگیز آتش‌سوزی و غرق شدن کشتی نفت کش ایرانی در دریای چین و شهادت 30 نفر از هم وطنان عزیزمان گفت: مردم ایران منتظر مشخص شدن ابعاد این حادثه هستند و باید جزئیات این حادثه هر چه سریع تر روشن شود.

حجت‌الاسلام نقوی از جوانان، نخبگان و فرهنگیان صفاشهر خواست که با ایجاد گروهی منسجم و متشکل از تمام دلسوزان فرهنگ انقلاب، به تبیین دستورات مقام معظم رهبری از سال 68 تاکنون بپردازند تا بفهمیم به فرمایشات هدایتگر کشتی انقلاب عمل می‌شود یا بعد از مدتی این رهنمودها به فراموشی سپرده می‌شود.

وی بر لزوم مراقبت در برابر دشمنان تاکید کرد و افزود: مردم ایران به این نتیجه رسیدهاند که نظام ما دشمن دارد و کار دشمن هم ضربه زدن است، در این راه وظیفه مسئولان این است که یکدیگر را تضعیف نکنند و از اختلاف و درگیری بپرهیزند، تمام ارکان کشور باید به مسئله وحدت توجه داشته باشند.

خطیب جمعه صفاشهر با اشاره به صحبت های چند روز اخیر برخی مسئولان گفت: اشتغال و تولید ملی از مسائل اصلی و کلیدی کشور ما است و تمام تلاش مسئولان باید در جهت حل این مسائل باشد و نباید به مسائل فرعی و حاشیه‌ای مشغول شوند.

امام جمعه صفاشهر با اشاره به تاثیرات فضاها و شبکه های  مجازی در زندگی مردم خصوصا در اغتشاشات اخیرگفت: فضای مجازی واقعا در عصر حاضر بلایی خانمان سوز است و تاثیرات مخربی در جامعه داشته است، در همین راستا مسئولان طبق قانون باید شبکه ملی اطلاعات ایجاد کنند که اطلاعات امنیتی کشورما از شر دشمنان و بیگانگان در امان باشد.

وی با انتقاد از جابه‌جایی بدون معیار برخی مسئولان شهرستان گفت: در هر شهرستانی مسئولان جا به جا می‌شوند و این امری طبیعی است اما در شهرستان ما این روند بدون لحاظ شدن معیارهای لازم انجام می شود. به صورتی که برخی از مسئولین بدون مشورت و حتی اطلاع  فرماندار که مسئول ارشد سیاسی و امنیتی شهرستان است جابه جا می شوند و این امری کاملا اشتباه است. چرا نظر فرماندار در عزل و نصب ها گرفته نمی شود؟

حضور چشمگیر مردم در مراسم تجلیل از چهره های ماندگار نشان از اهمیت مسائل قرآنی برای مردم است

حجت الاسلام و المسلمین خاوری، امام جمعه استهبان، در خطبه های نمازجمعه 29 دی ماه 96 با اشاره به اولین همایش تجلیل از چهره های ماندگار در عرصه های قرآنی شهرستان استهبان گفت: حضور چشمگیر مردم در مراسم تجلیل از چهره های ماندگار قرآنی واقعا دور از انتظار بود و مردم با حضور خود نشان دادند که قدردان این اساتید و فعالیت های قرآنی آن ها هستند.

وی افزود: برای انتخاب افراد برتر ملاک هایی بود که یکی از آن ها در قید حیات بودن افراد بود زیرا باید افراد را قبل از فقدان آنها مورد تجلیل قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین خاوری اظهار داشت: این اولین همایش تجلیل از چهره های ماندگار قرآنی بود و افراد دیگری نیز هستند که باید تجلیل شوند و ان شاالله در مراسمات بعدی و سال های آینده از آن ها تقدیر خواهد شد.

امام جمعه استهبان در ادامه گفت: اجرای چنین مراسماتی نباید دولتی باشد و نیست و توقع داریم که مردم خود برای اجرا این قبیل مراسمات به صحنه بیایند و هزینه ها و نیاز های این مراسمات را تامین کنند.



نظرات بینندگان