کد خبر: ۱۱۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
در كارگروه رفع موانع مالياتی واحدهای صنعتی فارس مطرح شد

فرصت بخشودگی جرائم مالياتی صنعتگران حداكثر تا 25 اسفند

درصورتی‌که فعالان صنعتي حداكثر تا 25 اسفند امسال نسبت به پرداخت مبالغ كل بدهی‌های مالياتی خود اقدام كنند، جرائم مالياتی آن‌ها بخشيده می‌شود.
به گزارش شیرازه، احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در نشست بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی صنعتگران شهرک صنعتی بزرگ شیراز با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان، اظهار داشت: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه‌های اجرایی است که در این زمینه تعامل و هماهنگی مناسبی در استان ایجادشده است.

وی مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی در بخش مالیاتی را آشنا نبودن صاحبان صنایع با قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌ها اعلام کرد و افزود: برای رفع این مشکلات و افزایش آگاهی‌ها از قوانین مالیاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و اداره کل امور مالیاتی استان قرارگرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خواستار استفاده مدیران واحدهای صنعتی از مشاوران مالیاتی شد و گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از مشکلات صنایع در مباحث مالیاتی مربوط به آگاه نبودن آن‌ها از مقررات است، حضور مشاور مالیاتی در واحدهای صنعتی می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

فتوحی با اشاره به طرح مشکلات متعدد مالیاتی توسط واحدهای صنعتی، از تشکیل کارگروه بررسی و رفع مشکلات مالیاتی واحدهای صنعتی خبر داد و تصریح کرد: این کارگروه با همکاری اداره کل امور مالیاتی فارس تشکیل و مسائل و مشکلات مالیاتی در آن بررسی و رسیدگی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: قوانین مالیاتی قوانین پیچیده‌ای است که واحدهای صنعتی برای جلوگیری از بروز مشکلات باید این مسائل را به افراد متخصص واگذار کنند.

محسن کاویانی بابیان اینکه داشتن دفاتر قانونی، ثبت صحیح دفاتر، داشتن اسناد و مدارک و تسلیم به‌موقع اظهارنامه عملکرد از اصول مهم درزمینه‌ی بررسی و رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی است، افزود: درزمینه‌ی مسائل مربوط به مالیات ارزش‌افزوده نیز اگر صاحبان صنایع هنگام خرید مواد اولیه و نیز فروش محصولات ملزم به گرفتن و دادن برگ خرید شوند بیش از 90 درصد از مشکلات آن‌ها رفع می‌شود.

وی ارائه دفاتر ناقص به اداره کل امور مالیاتی را از دیگر مشکلات مهم اعلام کرد و ادامه داد: تسلیم دفاتر ناقص به ادارات مالیاتی سبب می‌شود دستگاه مالیاتی نسبت به میزان مالیات اظهارنظر کند که بعضاً با اعتراضات واحدهای صنعتی روبرو می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با اشاره به اعمال معافیت مالیاتی 5 ساله صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی برخوردار و معافیت 13 ساله واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی غیر برخوردار، تصریح کرد: اعمال این معافیت‌ها مستلزم رعایت برخی شرایط و قوانین و مقررات است و تاکنون شماری از واحدهای صنعتی نیز آز این معافیت‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به آمار بالای واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز از آمادگی این اداره کل به‌منظور استقرار شعبه امور مالیاتی در شهرک صنعتی خبر داد و مطرح کرد: درصورتی‌که تأمین فضای مناسب آماده همکاری در این زمینه هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با اشاره به بخشودگی جرائم مالیاتی صنعتگران، خاطرنشان کرد: چنانچه فعالان صنعتی حداکثر تا تاریخ 25 اسفند امسال نسبت به پرداخت مبالغ کل بدهی‌های مالیاتی خود اقدام کنند، جرائم مالیاتی آن‌ها بخشیده می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان