کد خبر: ۱۱۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس:

اگر نمی توانید مساجد را اداره کنید حداقل کنار بروید

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس خواستار توجه جدی به مساجد بخصوص در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) در ایران اسلامی شد.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین علی سقاچی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم درخصوص تمامی اتفاقاتی که به نماز مربوط می شود به ستاد اقامه نماز مراجعه می کنند و یا در تماس هستند و از اینکه ما آنها را به دستگاههای دیگری ارجاع می دهیم، گله مند هستند.

وی افزود: متاسفانه نهادی مانند امور مساجد وقتی نتواند برنامه ریزی جامعی برای مساجد داشته باشد و تعاملات سنجیده ای با ارکان مسجد برقرار نماید، شاهد فعالیت های ارگان های دیگر در مساجد هستیم که برخی تضادها را به وجود می آورد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس تصریح کرد: متولیان امر مسجد نباید فقط یک اسم بدون محتوی باشد بلکه باید مرجعی جهت آموزش روحانیون، هیات امناء، خدام و سایر ارکان مسجد باشد و مشاوری امین درجهت حل مشکلات مسجد بدست خود متولیان مسجد به حساب آید.

وی باتوجه به فرا رسیدن دهه فجر تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران که حقیقتا انفجار نور بود، بدست مردم و از مساجد پشتیبانی شد و به ثمر نشست و در حال حاضر نیز مسجد اگر به وضعیت خوب خود برسد و به فرموده مقام معظم رهبری به مسجد طراز انقلاب اسلامی تبدیل شود می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سقاچی با اشاره به ازدیاد روزافزون برخی جرائم و آسیب های اجتماعی و بخصوص سست شدن بنیان خانواده ها، نقش مسجد را در صیانت از از این بنیان مقدس بسیار حائز اهمیت دانسته و تصریح کرد: بارها گفته ایم و این بار هم به صراحت می گوئیم؛ اگر متولیان امر به هر دلیلی فرصت پرداختن به امورات مسجد را ندارند، آن را به ستاد اقامه نماز تحویل دهند تا ما در راستای مسجد طراز اسلامی برنامه ریزی نمائیم.

وی خواستار همراهی رسانه ها در مطالبه گری این موضوع بسیار مهم گردیده و ابراز داشت: دشمن از همه فرصت ها و امکانات خود بصورت شبانه روزی استفاده می کند تا به هر طریق ممکن به این نظام و اسلام ضربه وارد کند ولی متاسفانه ما فرصت های خود را از دست داده و بعضا تبدیل به تهدید می کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، مساجد ، نماز
نظرات بینندگان