کد خبر: ۱۱۸۸۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

برگزاری سالگرد ارتحال هاشمی با حضور مدیران دولتی در شیراز/ محسن هاشمی: به گفته روانشناسان پدرم شخصیتی فراشکوفا داشت

رئیس شورای شهر تهران به تحقیق یکی از روانشناسان در مورد شخصیت پدرش اشاره کرد و گفت: طبق این تحقیقات مرحوم هاشمی یک شخصیت فرا شکوفا بود و چنین شخصیت‌هایی در ایران یا منطقه 2 یا 3 نفر بیشتر نیستند.
برگزاری سالگرد ارتحال هاشمی با حضور مدیران دولتی در شیراز/ محسن هاشمی: به گفته روانشناسان پدرم شخصیتی فراشکوفا داشتبه گزارش شیرازه، اولین سالگرد ارتحال حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی توسط حرب اعتدال و توسعه استان فارس در مسجد دانشگاه شیراز برگزار شد.

این مراسم با حضور استاندار فارس، تعدادی از مدیران ادارات دولتی در شیراز و رئیس شورای شهر تهران برگزار شد؛ تصور می کردیم شاهد حضور حداکثری حامیان اعتدال و اصلاحات در مراسم ختم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی باشیم اما اینگونه نبود و تنها تعدادی از مدیران دولتی و اصحاب رسانه حاضرین مجلس بودند.

در گذشته شیراز به عنوان یکی از پایگاه های اصلی اعتدال و توسعه و اصلاحات به شمار می رفت اما آنچه اکنون ملاحظه می شود کمرنگ شدن طرفداران این حزب است.

دانشگاه شیراز زمانی به واسطه قائم مقامی که داشت سیاست زده ترین دانشگاه بود، صفوی بیش از آنکه به نخبگان توجه کند و دانشگاه و امکاناتش دراختیار تولید علم و پژوهش باشد به میتینگ های سیاسی مبدل شده بود.

گویی نفس های سیاست زدگان مخالف عدالت و دانشجویان حق طلب، به شماره افتاده چرا که در مراسم ختم امروز خبری از دانشجویان این دانشگاه نبود، این موضوع در حالی بود که سالگرد ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در قلب دانشگاه برگزار شد.

فرزند حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در این مراسم به خاطرات پدرش اشاره کرد و گفت: آن مرحوم 35 جلد خاطره دارد که تاکنون 16 جلد آن به چاپ رسیده و کمترین سانسور در کتاب ها بوده است.

محسن هاشمی با اعلام اینکه این خاطرات 35 هزار صفحه درباره تاریخ معاصر ایران است، اظهار داشت: چاپ و توزیع بقیه خاطرات به مرور زمان انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به مجموعه نامه های صدام رئیس جمهور دیکتاتور عراق به هاشمی رفسنجانی و پاسخ های هاشمی به عضو برجسته حزب بعث عراق اشاره کرد و گفت: این نامه ها به کتابی تحت عنوان دوازده نامه منتشر شده و کتاب قابل تحلیلی است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه خطاب به حاضرین مجلس بیان کرد: شما که اهل قلم، دانشگاه، تحقیق و تحلیل هستید روی این کتاب کار کنید تا بتوانید تحلیل های بهتری به مردم ارائه بدهید.

هاشمی با اظهار اینکه پدرم با فقر، جهل، عقب ماندگی و روش های افراطی مخالف بود، گفت: آن مرحوم این موارد را در تضاد با رسیدن به عدالت می دانست.

وی با بیان اینکه مرحوم هاشمی فرد نواندیشی بود چنانکه در سال 63 حتی افراد انقلابی و تحصیل‌کرده‌های فرنگ مخالف ایجاد مترو در کشور بودند معتقد بود که تهران و دیگر کلان شهرها باید مترو داشته باشند، تصریح کرد: در آن زمان مقاومت ها شدید بود چرا که افراطیونی که در آن موقع هم دلواپس بودند می گفتند که تهران مترو نمی خواهد.

فرزند رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: کمتر کسی را می بینیم که خطبه مترو بخواند در حالیکه پدرم در نماز جمعه خطبه مترو خواند!

وی حمل و نقل های ریلی را دستاورد حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی عنوان کرد و اظهار داشت: الان تهران مترو دارد و شیراز خط یک قطار شهری اش همچنان ناقص است.

رئیس شورای شهر تهران به تحقیق یکی از روانشناسان در مورد شخصیت پدرش اشاره کرد و گفت: طبق این تحقیقات مرحوم هاشمی یک شخصیت فرا شکوفا بود و چنین شخصیت‌هایی در ایران یا منطقه 2 یا 3 نفر بیشتر نیستند.

هاشمی احداث دانشگاه آزاد اسلامی را نمونه بارز یک حرکت اقتصاد مقاومتی که رهبری پیرو آن صحبت کرده اند دانست و تاکید کرد: این دانشگاه بدون اتکا به بودجه دولت و پول نفت شکل گرفت و 5 میلیون فارغ التحصیل در سراسر کشور دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد در سراسر کشور ساختمان های بسیاری به صورت عدالت محور با تمامی امکانات لازم برای تحصیل دانشجویان دارد که اینها در اختیار دانشجویان است؛ این دانشگاه تا مقطع فوق لیسانس و دکترا دانشجو می پذیرد.

این در حالی است که امروزه در جامعه، دانش آموختگان دانشگاه آزاد بسیاری داریم که از تخصص لازم برخوردار نیستند و به عبارتی باید بگوییم که تولید علم در این دانشگاه وابسته به شهریه ها و هزینه های میلیونی است.

به نظر می رسد این دانشگاه به نحوه آموزش و پژوهش خودش اعتقاد چندانی ندارد چرا که معمولا از دانش آموختگان خود در استخدام هایش کمترین بهره را می برد.

وی در انتها به آخرین تلاش های پدرش اشاره کرد و گفت: آخرین کاری که هاشمی می خواست انجام بدهد ایجاد شورای آزاد اندیشی دینی بود؛ قرار بود این شورا به عنوان یک نهاد تفکری مورد قبول جامعه باشد تا بتواند موضوع آزاداندیشی دینی را موردبررسی قرار داده و در جامعه منتشر کند که متأسفانه اجل به وی مهلت نداد که اگر اجل گذاشته بود می توانست کاری کند که کشور به سمت آبادانی و اعتدال برود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
0
.....صفوی بیش از آنکه به نخبگان توجه کند و دانشگاه و امکاناتش دراختیار تولید علم و پژوهش باشد به میتینگ های سیاسی مبدل شده بود.....
انصافا این مطلب را خیلی خوب و منصفانه نوشته اید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
0
لا اله الا الله