کد خبر: ۱۱۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

یکبار برای همیشه تکلیف بازنشستگان را مشخص کنید/ تا پایان دولت یازدهم 5 هزار تشکل مردم‌نهاد را ثبت می‌کنیم

تندگویان گفت: خروج بازنشستگان از کابینه دولت و فرصت دادن به جوانان به رشد و توانایی دولت کمک می‌کند.

به گزارش شیرازه، محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان در مراسم اختتامیه اولین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: درخواستم این است که یکبار برای همیشه تکلیف بازنشستگان دولت را مشخص کنید، قول می‌دهم به ازای هر بازنشسته پنج نیروی جوان با همان توان و قدرت و با صلابت بیشتر به شما معرفی کنم.

وی تاکید کرد: خروج بازنشستگان از کابینه دولت به رشد و توانایی دولت کمک می‌کند و ازشما می‌خواهیم با انجام این کار حضور جوانان را در دولت تسهیل کنید.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به برنامه های توسعه ای وزارت ورزش و‌جوانان در حوزه سازمان های مردم نهاد از افزایش تعداد تشکل‌های مردم نهاد در کشور از 70 تشکل به دو هزار تشکل خبر داد و افزود: به همین میزان تشکل هم آماده ثبت و گرفتن مجوز هستند و تا پایان دولت 5 هزار تشکل مردم نهاد را به ثبت خواهیم رساند.

وی توضیح داد که این سازمانهای مردم نهاد در زمینه های مختلف فعالیت می‌کنند حتی در شهرستان‌ها به صورت غیرانتفاعی به عنوان دولت‌یار کار می‌کنند.

معاون وزیر ورزش و‌جوانان همچنین گزارشی از مجمع ملی جوانان در شهر شیراز ارائه و خاطرنشان کرد: تمام برنامه های این همایش توسط خود جوانان و سازمان مردم نهاد استان برگزار شده است و در مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوان شهر شیراز 260 جوان حضور داشتند که طی دو روز گذشته اساسنامه مجمع ملی را مطالعه و مورد بررسی قرار دادند و در نهایت و بدون هیچ حاشیه ای انرا به تصویب رساندند که من به کنایه به وزیر ورزش و جوانان گفتم اگر میخواستیم همین تعداد ورزشکار را دعوت کنیم تا بر سر موضوعی تعامل کنند حتما با حاشیه همراه می شد!

او در ادامه درخواست خود را جهانگیری معاون اول رییس جمهوری مطرح کرد و گفت: پس از چند روز بررسی امروز از این اساسنامه رونمایی می‌شود و خواستار کمک دولت هستیم تا آن‌را به عنوان رسمی ترین اساسنامه جوانان در کشور را به ثبت برسانیم.

تندگویان با بیان این مطلب که جوانان یار دولت خواهند بود اظهار داشت :جوانان ما یاد گرفتند اگر حمایت جدی ازآنها انجام شود دولت یار خواهند بود و در عمل نیز ثابت کردند.

وی در خصوص اثرات مثبت حضور جوانان در عرصه های مختلف بیان کرد: یکی از علمی ترین رصدخانه ها مربوط به تشکل های مردم نهاد است و خوشبختانه دو سالی است در کشور مان مشکل ماه رمضان و هلال ماه را نداریم چون تشکل مردم نهاد ما این کارها را انجام می‌دهد.

تندگویان افزود: تشکل های ما در زمینه های مختلف فعالیت های مهمی انجام میدهند که باعث تحول نوین در اقتصاد ایران شده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان