کد خبر: ۱۱۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز خبرداد؛

تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه شیراز

مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز گفت: درراستای افزایش کیفیت بنزین برای نخستین‌بار در استان فارس بنزین یورو 4 توسط پالایشگاه شیراز تولید می‌شود.
تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه شیرازبه گزارش شیرازه، عبدالرحیم شمس‌الدینی مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز گفت: در راستای تحقق اجرای افزایش کیفیت بخشی بنزین و گازوئیل، واحد ایزومرازسیون و طرح مطالعاتی سولفورزدایی از نفت وگاز و گوگرد داخل گازوئیل در پالایشگاه شیراز راه‌اندزای می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: واحد ایزومرزاسیون با 50 میلیون دلار سرمایه 44 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال 97 و نیز طرح مطعالعاتی سولفور زدایی از نفت وگاز با 250 میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیز با 10 درصد پیشرفت فیزیکی درشیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل پالایشگاه شیراز با اشاره به اینکه طرح توسعه و احداث پالایشگاه جدید شیراز با مشکل مجوز زیست محیطی روبه‌رو است، افزود: احداث پالایشگاه جدید شیراز با اعتباری افزون بر 1.5 میلیارد دلار علاوه بر توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و کاهش تردد نفتکش‌ها در محور‌های مواصلاتی 2 هزارشغل جدید به صورت مستقیم و 4 هزار شغل غیرمستقیم در استان فارس ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پالایشگاه شیراز در 30 کیلومتری این شهر قرار دارد و هیچگونه آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی‌‌کند و در این راستا کشور بدون پالایشگاه وارد بحران اقتصادی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز تصریح کرد: احداث پالایشگاه در کاهش کمبود آب تاثیر نداشته و بیش از 91 درصد آب‌ها صرف کشاورزی و 9 درصد صنایع و منابع آب شرب مصرف می‌شود و برای مقابله با کم آبی باید به سوی صنعتی شدن گام برداشته شود.

شمس‌الدینی بیان داشت: پالایشگاه شیراز با بیش از 150 نیروی فعال با مدرک دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا روزانه 2 میلیون لیتربنزین، 3 میلیون لیتر گازوئیل، یک میلیون کیلو انواع قیر، 600 هزار لیتر انواع نفت سفید، 300 هزارلیتر سوخت هواپیمای مسافربری و نظامی و 12 تن گوگرد مشغول ارائه خدمات تولیدی دراین استان فارس است.

وی اضافه کرد: پالایشگاه شیراز با توجه به اینکه درمیان 9 پالایشگاه کوچک رتبه هفت را به خود اختصاص داده است و تاکنون فعالیت‌های چشمگیری در ساخت کاور برای الکتروموتورگارگاه برق، 2 عدد باکس برای باطری لیفتراک حمل‌ونقل، کمپرسور و 2 دستگاه کولرهوایی و دیگر طرح‌ها و قطعات صنعتی در این شرکت انجام شده‌است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان