کد خبر: ۱۱۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس:

شیراز در فاطمیه امسال میزبان 18 شهید گمنام است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس از ورود هجده شهید گمنام در 28 بهمن ماه به شیراز خبر داد و گفت: مراسم استقبال از این شهدا راس ساعت 7:30 از فرودگاه شهید دستغیب به سمت معراج شهدای شیراز خواهد بود.
شیراز در فاطمیه امسال میزبان 18 شهید گمنام است
به گزارش شیرازه، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس ظهر سه شنبه (24 بهمن) در کنفرانس خبری از ورود هجده شهید گمنام در 28 بهمن ماه به شیراز خبر داد و گفت: مراسم استقبال از این شهدا راس ساعت 7:30 از فرودگاه شهید دستغیب به سمت معراج شهدای شیراز خواهد بود.

سرهنگ حمیدرضا گرامی با بیان اینکه این شهدا 29 بهمن ساعت 16:30 از شاهزاده قاسم به سمت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) تشییع می شوند، اعلام کرد: مراسم وداع با شهدا همزمان با نماز مغرب و عشاء در 2حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بر گزارخواهد شد لذا از مردم برای حضور در مراسم تشییع و وداع با شهدا دعوت بعمل می آید.

وی به تشریح برنامه های تشییع و تدفین شهدای گمنام پرداخت و اظهارداشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در صد نقطه از کشور و 9 نقطه از استان مراسم تشییع و خاک سپاری شهدای گمنام برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس بیان کرد: پیکر مطهر شهدا به دلیل درخواست های بسیاری که دریافت کرده ایم در مراسم های ادارات، مساجد، تشکل های مردم نهاد و مدارس حضور پیدا خواهند کرد.

گرامی از برگزاری 12 مراسم وداع با شهدای گمنام در شیراز خبر داد و گفت: بیش از 30 برنامه در شهرستان‌های فارس نیز برگزار خواهند شد.

به گزارش شیرازه، پیكرهای مطهر این شهدا پس از برگزاری مراسم مذکور جهت تشییع و خاكسپاری به شهرستان‌های استهبان، اقلید، سروستان و آباده انتقال داده می شوند.

لازم به ذکر است که میانگین سنی این شهدا از 16 تا 32 سال است و در عملیات‌های رمضان، خیبر، والفجر 8، بدر، كربلای 4 و والفجر یك حضور داشته اند.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بیان کرد: پیكر مطهر 2 شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی استهبان، 2 شهید در شهر رونیز استهبان، 2 شهید در شهر ایج استهبان، 2 شهید در شهر كوهنجان سروستان، 2 شهید در شهر دژكرد شهرستان اقلید، 2  شهید در شهر حسن‌آباد شهرستان اقلید، 2 شهید در پادگان امام سجاد(ع) شهرستان اقلید، 2 شهید در شهر آباده طشت شهرستان نی‌ریز و 2 شهید در پادگان حضرت ولیعصر(عج) آباده به خاك سپرده خواهند شد.

افتتاح فاز دوم موزه دفاع مقدس در سال آینده
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از افتتاح فاز دوم موزه دفاع مقدس در سال آینده، خبرداد و در خصوص اعتبار لازم برای افتتاح فاز دوم موزه دفاع مقدس اظهار داشت: استاندار فارس در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست این موزه مبلغ 70 میلیارد تومان اعتبار را برای تكمیل این موزه اعلام کرد كه این اعتبار مربوط به تملك مغازه‌های مجاور، انبار، منازل و زمین اطراف موزه است؛ برای خرید تجهیزات و موزه‌آرایی ما نیاز به 5 میلیارد تومان اعتبار داریم.

گرامی درانتها از افتتاح المان‌های شهدای گمنام بوستان معالی‌آباد و دانشگاه فرهنگیان در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: المان شهدای گمنام بوستان امام رضا(ع) معالی آباد شیراز و دانشگاه فرهنگیان از جمله این المان‌ها هستند.
نظرات بینندگان