کد خبر: ۱۱۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

انتخاب مجموعه صنعتی مستقر در شهرک صنعتي شيراز به عنوان قهرمان قهرمانان صنعت/تحقق اقتصاد مقاومتي با اتكا به توانمندی هاي داخلي

در سیزدهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران گروه فاتح صنعت موفق به کسب عنوان قهرمان قهرمانان صنعت شد.
انتخاب مجموعه صنعتی مستقر در شهرک صنعتي شيراز به عنوان قهرمان قهرمانان صنعت/تحقق اقتصاد مقاومتي با اتكا به توانمندی هاي داخلي
به گزارش شیرازه، در سیزدهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران که  با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت،معاونین وزارت کشور و ورزش و جوانان و جمعی از مدیران و صاحبان برندهای ارزشمند ایرانی و همچنین تولیدکنندگان موفق حوزه صنعت در محل مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد گروه فاتح صنعت موفق به کسب عنوان قهرمان قهرمانان صنعت شد.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با تبريك اين موفقيت به جامعه صنعت استان بويژه صنعتگران مستقر در شهرك ها و نواخي صنعتي استان گفت: اين مجموعه صنعتي در حال حاضر بزرگترين واحد صنعتي مستقر در شهرك هاي صنعتي استان استان است كه توانسته علاوه بر اشتغال زايي مناسب ،نقش مهمي نيز در جلوگيري از خروج سالانه ميليون ها دلار ارز از كشور و صرفه جويي ارزي ايفاكند.

احد فتوحي توجه مديران اين مجموعه صنعتي به ظرفيت هاي داخلي بويژه توانمندي هاي موجود در استان در دو بخش تامين نيروي انساني و نيزاستفاده از ظرفيت هاي ساير واحد هاي صنعتي در تهيه و تامين كالا و تجهيزات را دو ويژگي مهم اين گروه صنعتي اعلام كردوگفت:توجه به توليد محصولات و تجهيزات  دانش بنيان و استفاده از جديدترين و به روز ترين فناوري هاي روز دنيا در حوزه هاي مختلف طراحي و ساخت تجهيزات ،ازمهمترين نقاط قوت اين مجموعه صنعتي است.

وي افزود:فعاليت هاي انجام شده در اين مجموعه صنعتي در حوزه هاي طراحي و توليد و نصب و راه اندازي صنايع نفت،گاز و پتروشيمي مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتي ،توليد و اشتغال است .
مدیر عامل  گروه فاتح گفت: اين گروه دارای ۱۴ شرکت زیرمجموعه است که  با بيش از 5000نفر پرسنل همگی  در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کنند..

سيد محمد علي فاطمي  افزود: مجموعه کارخانجات فاتح صنعت کیمیا به‌ عنوان شرکت مادر این گروه بوده و در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات ثابت در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی واقع در شهرک صنعتی شیرازبا بيش از 900نفر پرسنل ، فعالیت دارد که با بهره‌مندی از ماشین‌آلات مجهز، تولید انواع کولرهای هوایی، مبدل‌های حرارتی، برج‌ها، رآکتورها، مخازن تحت فشار، مشعل‌ها، پکیج‌های فرآیندی و تجهیزات احتراقی را بر عهده دارد..

وي  گفت: گروه نگهداری و تعمیرات فاتح صنعت کیمیا به پشتوانه در اختیار داشتن کارگاه‌های مجهز تولیدی و همچنین نیروهای کارآزموده و مجرب، خدمات نصب و نگهداری تجهیزات پلنت‌ها، سایت‌های درون خشکی، فراساحلی از جمله سکوهای پارس جنوبی را برعهده دارد..
مدیرعامل گروه فاتح در ادامه بیان کرد: شرکت پاسکو از دیگر شرکت‌های زیرمجموعه گروه فاتح است که با کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین در اختیار داشتن هلی‌کوپترهای مجهز BELL 412- BELL 212 – BO 105) ) ارایه دهنده خدمات روز و شب حمل بار، حمل مسافر و عملیات جست‌وجو و نجات در منطقه خلیج‌فارس است.

وی افزود: در راستای ارایه خدمات لجستیک دریایی نیز گروه فاتح توسط شناور فاتح یک که متعلق به شرکت BLUE SEA OASIS که یکی دیگر از شرکت‌های عضو هلدینگ فاتح بوده، در زمینه حمل و نقل دریایی و فرآورده‌های نفتی در حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان مشغول به خدمت‌رسانی است.

فاطمي  همچنین از شرکت پارس تجهیزکاران کیمیا نام برد که تامین‌کننده کالا، تجهیزات و بازرگانی در صنایع است.

وی افزود: شرکت فاتح پروسس (پترو فناوران فاتح) در زمینه‌های طراحی، مهندسی، انتقال تکنولوژی به عنوان EPC contractor پروژه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاهی و نیروگاهی مطرح است.

این صنعتگر توانمند با اشاره به شرکت دیگری از این مجموعه گفت: شرکت نیتل پارس تولیدکننده انواع مولکولارسیو و تامین‌کننده انواع جاذب‌های مولکولی، کاتالیست و مواد شیمیائی است که با تاسیس کارخانه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، تولید مولکولارسیو مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور را در حال اجرا دارد.

فاطمي  افزود: در گروه فاتح علاوه بر شرکت‌های مذکور، شرکت‌هایی همچون پتروشیمی فاتح کیمیا با هدف سرمایه‌گذاری، احداث و بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی به منظور تولید متانول از گاز طبیعی و تبدیل آن به زنجیره فرآورده‌های پایین‌دستی، شرکت فاتح فرآور کیمیا با هدف ارایه خدمات فنی و مهندسی به صنایع و همچنین تولید مواد شیمیایی صنایع کشور، شرکت کیمیاگران صنعت پارس به عنوان ارایه‌دهنده خدمات مهندسی و ساخت و تامین تجهیزات خاص از جمله تجهیزات احتراقی و سیستم‌های فلر و کانوکشن کویل‌ها، شرکت پرتوگران کیمیا صنعت در زمینه بازرسی فنی و آزمایشات غیر مخرب، شرکت فن‌آوری‌های آب و انرژی با ماموریت رشد و توسعه فعالیت‌های گروه در صنایع آب و برق به صورت EPC و همچنین دفاتر متعدد هلدینگ فاتح در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله دبی و دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی همچون سوئد، کره و چین فعالیت می‌کنند.

فاطمي در ادامه با اشاره به برنامه ريزي بمنظور اجراي طرح توسعه در اين مجموعه صنعتي گفت:با تخصيص اراضي ،ظرفيت توليد و اشتغال در اين مجموعه صنعتي در شهرك صنعتي بزرگ شيراز به دو برابر افزايش خواهد يافت.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان