کد خبر: ۱۱۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

تازه‌ترین جزئیات از زمان ثبت‌نام زائران حج ۹۷

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد که ثبت‌نام قطعی زائران در کاروان‌های حج آینده، دهه اول اسفند ماه انجام گیرد و حتی‌المقدور دریافت هزینه‌های ثبت‌نام به صورت دو مرحله‌ای باشد.

به گزارش شیرازه، درنشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر قرار بر این شد تا ثبت نام قطعی از زائران حج آینده، دهه اول اسفند ماه انجام شود و حتی المقدور هزینه ثبت‌نام  در دو مرحله دریافت شود.

  • حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت در این جلسه تصریح کرد: با تلاش کارگروههای اعزامی به عربستان در رابطه با اجاره صددرصد هتل‌های مورد نیاز زائران و انتقال نیمی از حجاج سال آینده توسط شرکت هواپیمایی سعودی با طرفهای سعودی توافق شده است .

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم در ادامه این جلسه بر لزوم نهایی کردن هرچه سریعترتوافقات با هواپیمایی ایران ایر و هیئت پزشکی تاکید کرد و گفت: شرایط برای برنامه ریزی حج 97 بهتر از حج گذشته است و با وجود افزایش قیمت ارز و هزینه‌ها درعربستان، همه دست اندرکاران با حساسیت قیمت‌گذاری برای حج آینده را پیگیری کرده‌اند .

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر ضمن تقدیر از تلاش دست اندرکاران کمیته مسکن، لزوم اطلاع رسانی به مردم را یادآور شد و خاطر نشان کرد: مبنا اخذ هزینه تمام شده از حجاج است و مردم باید بدانند که سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خواستار افزایش قیمت حج نیستند.

در پایان این جلسه برخی مسایل حوزه عتبات عالیات مطرح شد و با اشاره به عملیاتی شدن استفاده از فرودگاه نجف برای انتقال زائران کاروان‌های تحت نظارت این سازمان در روزهای آینده ، تاکید شد  با مذاکرات انجام شده بخش قابل توجهی از مشکلات مربوط به فرودگاه نجف برطرف شده است.


نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان