کد خبر: ۱۱۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
فرماندار شیراز:

ممنوعیت کند و کاو در سطح شهر از پانزدهم اسفند/ چادر زدن در پارک ها در ایام نوروز ممنوع است

فرماندار شیراز گفت: کند و کاوهای شهری در سطح شهر از 15 اسفند ممنوع است؛ در بحث اسکان مسافران نوروزی نگرانی نداریم.
به گزارش شیرازه، فرماندار شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز به تشریح وضعیت ستاد تسهیلات نوروزی در سال گذشته و تعطیلات نوروزی امسال پرداخت.

حیدر عالیشوندی با بیان اینکه ستاد تسهیلات نوروزی در سال گذشته از 11 بهمن شروع بکار کرد، گفت: امسال از 20 بهمن این ستاد فعالیت هایش را آغاز کرد.

وی با اظهار اینکه آماده سازی مکان های اسکان و کمپ ها، تشکیل دفتر مرکزی ستاد و معرفی و مستقر شدن نماینده تام الاختیار همه دستگاه های متولی در این ستاد از جمله فعالیت هایی است که انجام شده، گفت: لازم است اگر مشکلی در حوزه های مختلف پیش آمد مسئول مربوطه برای حل مشکلات حاضر باشد.

فرماندار شیراز با اشاره به اینکه در سال گذشته گشت های محله ای به سپاه و بسیج سپرده شده که از سرقت های جزئی و ناامنی ها جلوگیری شود، بیان کرد: در ایام تعطیلات سال قبل کمترین کیف زنی و نا امنی را داشتیم.

حیدر عالیشوندی با اشاره به اینکه در سال گذشته 358 مورد شکایت از مراکز توزیع غذا داشتیم که 44 مورد آن به دادگاه ارجاع شد، بیان کرد: در این خصوص از مراکز توزیع غذا نمونه گیری کردیم که مسافران با مشکل روبرو نشوند.

وی با اعلام اینکه در اول فروردین96، سیصد و 70 هزار زائر در شیراز داشتیم، اظهار داشت: با توجه به یخ بندان و وضعیت سرما در شمال و غرب کشور، حجم زیادی از مسافران نوروزی به سمت فارس و شیراز خواهند آمد.

فرماندار شیراز گفت: با توجه به گزارش ارائه شده از سوی آموزش پرورش، در سال قبل 169 هزار و 742 خانوار فرهنگی از میهمانان نوروزی در شیراز بودند.

عالیشوندی با بیان اینکه شیراز از لحاظ منظر و سیمای شهری در حال آماده سازی است، در خصوص قیمت اماکن و پارکینگ ها اظهار داشت: اصلاحات لازم بر روی قیمت اماکن و پارکینگ ها جهت ایام نوروز 97 صورت گرفته است که طی دو روز آینده ابلاغ خواهد شد.

وی از ممنوعیت کند و کاوهای شهری در سطح شهر از 15 اسفند خبر داد و گفت: در بحث اسکان مسافر نگرانی نداریم.

چادر زدن در پارک ها در ایام نوروز ممنوع است
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی در هیچ کدام از پارک های سطح شهر اجازه چادر زدن به مسافران نخواهیم داد.

حسن پور بیان کرد: ارگان های مختلفی چون شهرداری، اوقاف و آموزش و پرورش مکان هایی چون سالن های ورزشی، حسینیه ها، اردوگاه های آموزش و پرورش و مدارس جهت پذیرایی از مسافران و اسکان آماده کرده اند.
نظرات بینندگان