کد خبر: ۱۱۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
معاون رسانه ملی در شیراز:

ساخت سریال «سعدی، خواجو، حافظ» در تراز بین‌المللی است

دارابی گفت: امروز گلستان و بوستان سعدی و دیوان حافظ جزء 100 اثر برتر دنیا است و این مسئله نشان از اقتدار فرهنگی کشور ما دارد و در عرصه دیپلماسی نیز مشهود می‌باشد.
ساخت سریال «سعدی، خواجو، حافظ» در تراز بین‌المللی است
به گزارش شیرازه، مراسم شروع اثر 90 قسمتی سریال تلویزیونی مفاخر ایران با حضور دارابی معاون امور استان های سازمان صدا وسیما، و جمعی از مسئولان استان فارس در مجتمع رفاهی جهاد دانشگاهی شیراز برگزار شد.

در این جلسه دارابی درباره اهمیت وضرورت ساخت سریال 90 قسمتی و فیلم سینمایی برای مشاهیر و مفاخر جامعه بشری گفت: اگر به دنبال صیانت و پاسداشت زبان فارسی هستیم  و  می خواهیم برای حفظ و اعتلای فرهنگ وتمدن  ایران در عرصه جهانی اقدامی انجام دهیم باید به آثار سعدی، خواجوی کرمانی، حافظ شیرازی اهتمام بورزیم.
 
معاون امور استانهای سازمان صدا وسیمای افزد: ما امروزه به دنبال این هستیم  که ارزشها و هنجارهای رفتاری پیشینیان در تاریخ ایران را که مورد قبول و وثوق  نخبگان جامعه است را برجسته کنیم. ما باید اینها را از میان متونی استخراج کنیم که مورد اجماع  اکثر نخبگان  جامعه باشد و برداشت سلیقه ای  را کنار بگذاریم طبعا آثار همین مفاخر است.

دارابی گفت: گفتمان حاکم بر اندیشه های حافظ و سعدی چیزی غیر از  توحید وخداپرستی  و اعتقاد به نبوت ومعاد نیست.

وی اظهار کرد: سریال تلویزیونی 90 قسمتی «سعدی، خواجو، حافظ» به مرکزیت شیراز در تراز بین‌المللی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه گنجینه فاخر زبان و ادبیات فارسی باید به دنیا شناسانده شود، تصریح کرد: بزرگان ادب این سرزمین وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده‌اند و حالا نوبت ما است که افکار درخشان و انسان‌ساز آنان را به دنیا معرفی کنیم که رسانه ملی نیز با ابزار قدرتمند تصویر و فیلم این مهم را دنبال خواهد کرد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به تهیه کننده این سریال فرهنگی که از بخش خصوصی داوطلب ساخت آن شده است، افزود: این برای نخستین بار است که از بخش خصوصی در فرهنگ سرمایه‌گذاری می‌شود که باید قدر چنین موقعیتی را دانست.

دارابی با بیان اینکه گنجینه‌های ادب و فرهنگ ایران‌زمین مانند دیوان حافظ، گلستان و بوستان سعدی و... نباید در قفسه خانه‌ها نگهداری شود، ادامه داد: این آثار ارزشمند باید به دنیا معرفی شود و بهترین ابزار برای این کار ساخت سریال و فیلم می‌باشد.

وی دنیای امروز را به‌شدت محتاج اخلاقیات بزرگان علم و ادب ایران‌زمین دانست که در آثار ارزشمندشان هویدا است و افزود: اگر به دنبال مجد و بزرگی و احیای هویت فرهنگی غنی خود هستیم، باید بزرگان خود را دریابیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه صلح و دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز و بسیاری از رفتارهای والای انسانی در افکار و اندیشه بزرگان ادب فارسی موج می‌زند، افزود: ساخت سریال سعدی، خواجو، حافظ یک کار بی‌نظیر در مرکز استان‌ها است که در عرصه ادب و هنر ارائه خواهد شد.

دارابی در پایان با تأکید بر پرداختن به مفاخر علمی و ادبی کشور، افزود: امروز گلستان و بوستان سعدی و دیوان حافظ جزء 100 اثر برتر دنیا است و این مسئله نشان از اقتدار فرهنگی کشور ما دارد و در عرصه دیپلماسی نیز مشهود می‌باشد.

سعدی، حافظ و خواجو هر سه از شعرای بزرگ ایران در قرون 6 تا 8 هجری قمری هستند که دارای شهرتی جهانی در این عرصه می‌باشند.

خورشید سه گانه تحفه ای است ارزشمند از سرزمین فارس به مردم تشنه حقیقت در اقصی نقاط جهان

در این جلسه سهرابی مدیرکل صدا وسیمای فارس در اهمیت و تاثیر تلویزیون نسبت به رسانه های دیگر گفت: با وجود رسانه های دیگر هنوز تلویزیون در جلب نظر مخاطب بی رقیب است و بسیاری از افراد ساعات قابل توجهی از عمر خود را با این رسانه سپری می کنند. پیام های تولید شده در این رسانه آن گاه که درست و هوشمندانه طراحی شود تاثیر و مانایی بیشتری در ذهن مخاطب دارد و این رسانه با توجه به گستره نفوذ، بستر خوبی برای بازنمایی اصالت هایی است که انسان این جهان طالب آسایش واقعی و آرامش حقیقی است.

مدیرکل صدا وسیمای فارس تصریح کرد: ساخت مجموعه تلویزیونی خورشید های سه گانه تلاشی است برای بیان و به تصویر کشیدن برهه ای از تاریخ این سرزمین که سه شخصیت گرانقدر و تاثیر گذار با هنرمندی تمام، مردم زمانه خود را از تندبادهای بی دینی، بی اخلاقی و راحت طلبی دور داشتند و روح خودباوری و اعتماد را در آنها دمیده اند و پس از قرن ها اقدامی عجیب همچون نسخه شفابخشی برای بشریت است.

وی افزود: این سریال 90 قسمتی که امروز با استعانت از حضرت حق و با همت مردی مردم دوست که اشتیاقش به آموزش است و فرهنگ و اخلاق را حلال و زیربنای بسیاری از مشکلات می داند آغاز می شود با امید به این که حامی این کار بزرگ مهندس سید محمد صدر هاشمی نژاد و بنیاد خیریه فرهنگی صدر هاشمی نژاد که نمایندگی آن را در استان فارس سید مهدی حسینی برعهده دارد با همین انگیزه در عرصه فرهنگ و ادب این سرزمین میدان دار باشد.

سهرابی در ادامه تاکید کرد: بی شک این کار سترگ که با هدایت و راهبری مدیر ساعی و ارزشمند رسانه ملی دکتر دارابی معاون امور استانها، همکاری صمیمانه و مدبرانه رییس سیمای استانها و دیگر مدیران رسانه ملی آغاز و به سرانجام  خواهد رسید تحفه ای است ارزشمند از سرزمین فارس و هنرمندان و فرهیختگان فارسی به مردم تشنه حقیقت و سعادت در اقصی نقاط جهان.


نظرات بینندگان