کد خبر: ۱۲۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی فارس مطرح شد:

برداشت آب از چاه‌ها در استان فارس معادل 16استان کشور است/ دستگاه های اجرایی اطلاعات خود را وارد سایت ستاد اقتصاد مقاومتی کنند

استاندار فارس گفت: ذات اقتصاد مقاومتی زمینه ساز رونق اقتصادی و فراهم کردن اشتغال در بخش‌های مختلف است.
برداشت آب از چاه‌ها در استان فارس معادل 16استان کشور است/ دستگاه های اجرایی اطلاعات خود را وارد سایت ستاد اقتصاد مقاومتی کنند
به گزارش شیرازه، هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در شیراز برگزار شد. تمرکز بخش عمده‌ای ازمباحث این جلسه نیز مانند جلسه قبل روی موضوع کمبود آب و صرفه جویی در مصرف آب به ویژه نصب کنتورهای حجمی هوشمند روی چاه‌های مجاز بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس در این جلسه درباره روند نصب کنتورهای حجمی هوشمند بر چاه‌های استان توضیح داد و گفت: تعهد امسال ما مجهز کردن نهصد حلقه چاه بوده که تاکنون 606حلقه را مجهز کردیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال تعهد خود را انجام دهیم.

حمیدرضا دهقانی با اشاره به اینکه تمام شرکت های تولید کننده این کنتورها را بررسی کرده ایراز داشت: به علت ضعف نقدینگی و توان محدود برای وارد کردن قطعات لازم و همچنین جدید بودن صنعت تولید این کنتورها، تولیدکننده‌ها توان تولید انبوه ندارند و نتوانستند تعهداتشان را نسبت به ما انجام دهند ما در اسفندماه 50کنتور تحویل گرفتیم که تا پایان سال حتما همه آنها را نصب خواهیم کرد. البته مناقصه جدید هم برگزار کردیم و شرط حضور شرکت‌های قبلی در مناقصه جدید این است که تمام تعهدات قبلی را تمام کنند.

البته طبق گفته دهقانی، تعهد سازمان آب منطقه‌ای مجهز کردن نهصد حلقه چاه به کنتور حجمی هوشمند بود که در همین جلسه ابراز امیدواری کرد که این تعهد را تا پایان سال محقق کند اما در بخش دیگری از سخنانش تنها از نصب 50کنتور تا پایان سال خبر داد که با احتساب 606حلقه چاه قبلی به 656حلقه چاه خواهیم رسید.

وی در حالی  که عملکرد سازمانش در سال گذشته نتوانسته تجهیز همان نهصد حلقه چاه را هم محقق کند اذعان داشت: ما در فارس 65هزار حلقه چاه داریم که تاکنون 14هزار حلقه چاه مجهز به کنتور حجمی هوشمند شدند با این تعداد چاه و تعهد سالانه تجهیز نهصد چاه، سال‌های بسیاری طول می‌کشد تا تمام چاه‌های استان مجهز به کنتور شوند. باید فکری برای این مشکل کرد.

برداشت آب از چاه‌ها در استان فارس معادل 16استان کشور است

استاندار فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: بحران آب در حال حاضر موضوعی همگانی شده و هر روز نگرانی ما تشدید می‌شود. جالب است بدانید برداشت آب از چاه‌ها در استان فارس معادل 16استان کشور است. با این میزان مصرف همین امروز خودمان هم تلخ وسخت می‌کنیم چه برسد به آیندگان!

تبادار تاکید کرد: انتظار دارم برای مجهز کردن چاه‌های استان به کنتور حجمی هوشمند سازمان آب با پارک علم و فن آوری و شرکت‌هایی مانند افزارکیمیا که دانش و تکنولوژی برجسته‌ای دارد و شرکت‌های مانند آن تعامل کند. البته همه ارکان کاری ما مجهز کردن چاه‌ها به کنتور نیست اما یکی از کارهای مهم و تاثیرگذار همین است.

وی تصریح کرد: ما برای تامین آینده کشاورزان براین کار تاکید داریم و قصد تقابل با کشاورزان را نداریم. تا الان نسبت به سال گذشته 68درصد میزان بارش منفی بوده و چندین سال است که میزان بارش استان ما رو به کاهش است. با این اوضاع هرکس در خانه خودش به بچه‌ها درباره صرفه جویی در مصرب آب توصیه کند از ضرورت‌های امروز ماست. انتظار می رود ائمه جمعه، مسئولین اجرایی و اساتید و کارشناسان علمی همه در این باره تلاش کنند.

در این جلسه برخی از  طرح‌های اقتصاد مقاومتی و  موانع، مشکلات و میزان پیشرفت‌های آن‌ها بررسی شد و بحث به سایت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید و طیبی از اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی اطلاعات طرح‌های خود را وارد سایت نکردند انتقاد کرد.

استاندار فارس نیز پاسخ داد: اشکال به شما هم برمی‌گردد که تا کنون مکاتبه‌ای در این خصوص نکرده و از دستگاه‌ها برای وارد کردن اطلاعات شان پیگیری نکردید.

تبادار گفت: ذات اقتصاد مقاومتی زمینه ساز رونق اقتصادی و فراهم کردن اشتغال در بخش‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه باید در این جلسه کارگروهی تشکیل و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی بررسی می‌شود گفت: ما نباید بنشنیم و نگاه کنیم تا دستگاه‌ها وصاحبان طرح‌ها مشکلاتشان را برای ما بیاورند. ضمنا تنها برخی از آنها به ما دسترسی دارند و عده زیادی حتی مشکل شان هم نمی‌توانند با ما مطرح کنند چون دسترسی ندارند اما با رونق گرفتن این سایت ما قبل از اینکه طرحی به خاطر مشکلات راکد شود به سمت آن طرح رفته و موانع را به حداقل می‌رسانیم.

وی تصریح کرد: طبق آمار موجود بیشترین پروژه‌هایی که وارد این سامانه شده از طرف بخش خصوصی بوده است.

ساسان تاجگردون نیز در این خصوص توضیح داد: ما آمادگی شنیدن مشکلات و ایرادات این سامانه را داریم. پیش بینی شده پروزه‌ها در سه بخش ملی و پیشنهاداهای دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در سامانه ثبت شوند.تقاضا داریم حتما مدیران شخصا وارد سامانه شوند و کار را به کارشناس خوبی بسپارند تا اطلاعات دستگاه متبوعشان را وارد سامانه کند.

در ادامه این جلسه عملکرد سازمان صنعت،معدن تجارت فارس با رویکرد اقتصاد مقاومتی تشریح شد.
نظرات بینندگان