کد خبر: ۱۲۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس:

بهترین روش ترویج امر به معروف و نهی از منکر استفاده از هنر در تمام ابعاد آن است

مهدوی گفت: هنر نقش مهمی در فرآیند باورسازی و گفتمان سازی می تواند ایفا کند.هنر از جمله ابزارهای تاثیرگذار بر ذهن و موثر در تغییر اولویت ها و ترجیح ذهنی مخاطب است.
بهترین روش ترویج امر به معروف استفاده از هنر در تمام ابعاد و تمام اشکال آن است
به گزارش شیرازه، طی مراسمی که در شهرستان نی ریز برگزار شد، از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه اولین جشنواره ادبی هنری امر به معروف و نهی از منکر، 56 اثر به منظور نمایش در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز انتخاب، و از برگزیدگان با اهداء جوایزی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

این جشنواره با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و در رشته های مختلف ادبی و هنری از ابتدای بهمن ماه سال جاری با هدف ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد گفتمان عمومی در بدنه جامعه بوسیله هنر در استان فارس برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس ضمن تقدیر و تشکر از عوامل و برگزارکنندگان این جشنواره گفت: راهبرد کلان نظام اسلامی در امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد گفتمان عمومی و همگانی سازی این فریضه ی الهی است.

سلیمان مهدوی با اشاره به نقش بی بدیل هنر در انتقال موثرمفاهیم گفت: به منظور آموزش و بیان اهمیت، مراتب و چگونگی امر به معروف و نهی از منکر، استفاده از هنر یکی از مهمترین ابزارها است. برای تفهیم مدل ها و روش های امر به معروف چه بهتر که از هنر، ابزارهای هنری و هنرمندان استفاده شود.

دبیر ستاد امر به معروف گفت: هنر نقش مهمی در فرآیند باورسازی و گفتمان سازی می تواند ایفا کند.هنر از جمله ابزارهای تاثیرگذار بر ذهن و موثر در تغییر اولویت ها و ترجیح ذهنی مخاطب است.

وی ادامه داد: هنر ابزاری است که می توان باآن با تمام اقوام اقشار و زبان ها حرف زد؛  بهترین و مهم ترین روش احیاء، اجراء و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در زمان فعلی استفاده از هنر در تمام ابعاد و تمام اشکال آن است از جمله : شعر، مقاله، تئاتر، فیلم کوتاه و مستند.

مهدوی با اشاره به غلبه ی مکاتب غربی در اقسام هنرهای رایج امروزی گفت: برخی از هنرهای رایج در کشور متأثر از مکاتب غربی و دروس ترجمه ای غربی هستند که این نقصان باید به همت هنرمندان متدین و متعهد و تحت اشراف دین مجددا بازبینی و بازنویسی شود تا به هنر تراز اسلامی دست یابیم.

وی افزود: باید مد نظر گرفت که متدینین تصور نکنند هنر یا هنرمندی چیز بدی است؛ باید توجه کرد اگر میخواهیم توصیه های دینی در ذهن مردم جای بگیرند قطعا با هنر بهتر امکان پذیر است.لذا متدینین باید به این عرصه وارد شوند و اجازه ندهند افرادی با تفکر غیر اسلامی از این ابزار و فضای مطلوب بوجود آمده در کشور به نفع تبلیغ ارزش های غربی استفاده کنند.

بهترین روش ترویج امر به معروف استفاده از هنر در تمام ابعاد و تمام اشکال آن است
مهدوی تاکید کرد: اگر بتوانیم در امر به معروف و نهی از منکر از هنر استفاده کنیم و به وسیله آن مفاهیم را به مردم انتقال دهیم قطعا در گفتمان سازی عمومی و همگانی کردن امر به معروف موفق تر خواهیم بود.
نظرات بینندگان