کد خبر: ۱۲۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

شاه سعودی ماهانه چقدر حقوق می گیرد؟

در حالی که دولت سعودی اخیرا با ادعای مبارزه با فساد، شمار زیادی از شاهزادگان، مسئولان وتاجران این کشور را بازداشت واموالشان را تصاحب کرده است، پایگاه انگلیسی'میدل ایست ای' فاش کرد:حقوق ماهانه شاه سعودی که از خزانه دولت پرداخت می شود، نزدیک به 3 میلیارد ریال سعودی (800 میلیون دلار) است.
به گزارش شیرازه، به نوشته پایگاه خبری «عربی 21» به نقل از «میدل ایست ای» ، «دیوید هرست« روزنامه نگار معروف انگلیسی در مقاله ای با اشاره به ریخت وپاش های نجومی دولت سعودی تصریح کرد: یک منبع نزدیک به دیوان پادشاهی سعودی شخصا به من خبر داد که ملک سلمان بن عبدالعزیز هم اکنون نزدیک به 800 میلیون دلار حقوق می گیرد. اشتباه تایپی در کار نیست... درست شنیدید، 800 میلیون دلار در یک ماه(!).
هرست در مقایسه حقوق ملک سلمان شاه سعودی با حقوق ترزا می نخست وزیر انگلیس ودونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا افزود: حقوق سالانه 'می' 150 هزار و402 پوند انگلیس است که هزینه آپارتمان محل سکونت و سایر اقامتگاه های رسمی وی را هم شامل نمی شود.
نویسنده انگلیسی افزود: اما ترامپ، سالانه 400 هزار دلار حقوق وبرخی مزایای دیگر دریافت می کند، اما شاه سعودی هر ماه معادل 2هزار برابر حقوق سالانه رئیس جمهوری آمریکا به خودش حقوق پرداخت می کند.
وی خاطر نشان کرد: این واقعیت ساده نشان می دهد که ما وقتی سیاست ها وراهبردهای منطقه ای خود را بر دیوار روابط چنین حاکمان مستبدی ترسیم می کنیم خود را در چه مخصمه ای می اندازیم.
محمد بن سلمان که به تازگی به انگلیس سفر کرده است، اخیرا ، به بهانه مبارزه با فساد ، حملات گسترده ای را علیه شمار زیادی از شاهزادگان، مقامات عالی رتبه ، صاحبان شرکت ها و سرمایه گذاران در عربستان به راه انداخت واموال آنان را مصادره کرد.
سفر ولیعهد عربستان به انگلیس با تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تجاوز سعودی به یمن و نقض حقوق بشر در عربستان همراه بود وهمچنین خشم احزاب مخالف دولت انگلیس را برانگیخت به گونه ای که جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، دولت ترزا می را به همدستی در جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمن متهم کرد.
نظرات بینندگان