کد خبر: ۱۲۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
عضو شورای شهر شیراز در گفتگو با شیرازه:

شهرداری شیراز در جذب سرمایه گذاران ضعیف عمل کرده/ برنامه مدونی جهت تسهیل فضای سرمایه گذاری وجود ندارد

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری در شورای شهر شیراز، گفت: شهرداری شیراز علیرغم قدمت صد ساله اش تاکنون در جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی ضعیف عمل کرده است.
شهرداری شیراز تاکنون در جذب سرمایه گذاران ضعیف عمل کرده است
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری در شورای اسلامی شهر شیراز در گفتگو با شیرازه، درخصوص نحوه سرمایه گذاری شهرداری شیراز، گفت: امروزه در شهرداری شیراز هیچ برنامه مدونی جهت جذب سرمایه گذار و تسهیل فضای سرمایه گذاری وجود ندارد.

سینا بنی زمانی با اظهار اینکه این موضوع مختص شهرداری شیراز نیست، بیان کرد: شهرداری شیراز متفاوت از بقیه استان ها نیست؛ نیاز مبرم به چارچوب و روش مناسب که تعیین کننده نوع برخورد با سرمایه گذار خارجی و تسهیل این موضوع است، وجود دارد.

وی با اشاره به تکلیف بودجه ای کمیسیون سرمایه گذاری در بند 16، گفت: امروزه مهمترین نکته تهیه ساز و کار درستی جهت ارتباط گرفتن با سرمایه گذار و نحوه تعامل با آنها است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری در شورای شهر شیراز بیان کرد: یکی از تکالیفی که ما به شهرداری کرده ایم این است که در ابتدای سال آینده چارچوب مدیریتی ارتباط با سرمایه گذاران را آماده کنند و به شورا ارائه دهند.

بنی زمانی بیان کرد: شهرداری شیراز علیرغم قدمت صد ساله اش تاکنون در جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی ضعیف عمل کرده است و آنگونه که لازم بوده رغبت برای حضور سرمایه گذاری ایجاد نشده است.

وی بیان کرد: سازمان سرمایه گذاری متولی این قضیه است اما عملا کاری انجام نمی شود و در حال حاضر جذب سرمایه گذار بصورت فردی انجام می شود، امیدواریم در آینده نزدیک خبر خوشی از جذب سرمایه برای کلان شهر شیراز به گوش برسد.

بنی زمانی در خصوص اینکه چرا خدماتی که به سرمایه گذاران خارجی ارائه داده می شود نسبت به افراد توانمند و متخصص خودمان بهتر و بیشتر است، گفت: رویکرد شورای شهر بر این محور است که بیشتر به سرمایه گذار داخلی بها دهد چرا که برای سرمایه و شهر خودش بهتر از گذشته می تواند عمل کند.

وی اظهار داشت: تلاش داریم با توجه به شرایط مالی و تحریمی در کشور، توان مان را بر روی جذب سرمایه گذار داخلی بگذاریم.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری در شیراز با تاکید بر اینکه در جذب سرمایه به داخل شهر حجم بسیاری از نقدینگی وارد استان می شود، اعتبارسنجی و ضمانت اجرایی را دو عامل مهمی عنوان کرد که سرمایه گذار باید داشته باشد.
نظرات بینندگان