کد خبر: ۱۲۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

ایمنی پرواز‌های هوایی فدای نگاه های اقتصادی می شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از وجود نگاه اقتصادی به جای ایمنی در پرواز‌های داخلی خبر داد.
به گزارش شیرازه، محمد رضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پی گیری مباحث ایمنی در شرکت‌های هواپیمایی گفت: پس از سقوط هواپیمای‌ ای تی آر آسمان به مقصد یاسوج با مطالعات دقیق توسط کمیسیون عمران مشخص شد که متاسفانه در بعضی از شرکت‌های هواپیمایی مباحث ایمنی به فراموشی سپرده شده و عمدتا نگاه‌های اقتصادی جای مباحث ایمنی را گرفته است.
وی با تشریح این موضوع گفت: در برخی موارد علی رغم تشخیص و مخالفت خلبان به نبود ایمنی پرواز، به دلایل اقتصادی، خلبان تحت فشار قرار گرفته و پرواز را انجام می‌دهد.
به گفته وی این موضوع با محوریت هواپیمایی آسمان پی گیری شد و متوجه شدیم برخی مواقع خلبان‌ها برای پرواز تحت فشار قرارمی گیرند.
وی افزود: در این خصوص مکاتباتی با رئیس سازمان هواپیمایی کشور انجام و بر جدیت نظارت و رعایت استاندار‌های پرواز تاکید شد تا هواپیما‌ها در صورت نقص فنی به هیچ وجه اجازه پرواز نداشته باشند.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار خبر چک‌های ضمانتی خلبانان در فضای مجازی نیز گفت: با پی گیری این موضوع، رئیس شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد که ارائه این چک‌ها صرفا برای ضمانت ابقای خلبانان در شرکت هواپیمایی است.
رضایی خاطر نشان کرد: این موضوع به دلیل وجود ابهام در حال بررسی است تا صحت و سقم آن مشخص شود.
منبع: صدا و سیما
نظرات بینندگان