کد خبر: ۱۲۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
شهردار شیراز:

اجرای پروژه های فرهنگ مدار در بافت تاریخی شیراز در سال 97 / بیش از هزار میلیارد تومان بودجه جهت انجام عملیات عمرانی در بافت فرسوده

شهردار شیراز گفت: پروژه هایی بر مبنای فرهنگ مداری در بافت تاریخی فرهنگی در سال 97 اجرا خواهد شد.
اجرای پروژه های فرهنگ مدار در بافت تاریخی شیراز در سال 97 / بیش از هزار میلیارد تومان بودجه جهت انجام عملیات عمرانی در بافت فرسوده
به گزارش شیرازه، شهردار شیراز در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان فارس با بیان اینکه برنامه ریزی های ویژه ای برای سال آینده به منظور حفظ و احیای بافت تاریخی شیراز انجام شده، گفت: پروژه هایی فرهنگ مداری چون جشنواره ها و برنامه های هنری در سال 97 انجام خواهد شد.

حیدر اسکندرپور سال پیش رو را سال احیای بافت تاریخی فرهنگی نامید و اظهار داشت: بافت تاریخی شیراز به عنوان سرمایه عظیم کلانشهر شیراز خواهد بود.

وی افزود: احیای بافت تاریخی فرهنگی با همکاری نهادهای متولی همچون سازمان میراث فرهنگی و اداره راه و شهرسازی در حال انجام است؛ در حوزه اجتماعی و ساخت و سازهای بافت فرسوده که عمدتا در محدوده مناطق 2، 3، 5 و 9 قرار دارند با مشکلات گوناگونی مواجه هستیم که حل آن ها نیازمند مشارکت نهاد های مربوطه است.

شهردار شیراز با اعلام اینکه شهرداری آمادگی لازم برای احیای بافت فرسوده شیراز را دارد، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، شهرداری شیراز در آینده به عنوان مجموعه ای پیشگام در اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری شناخته خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز نیز از استقرار 16 دفتر تسهیل گری در پهنه بافت فرسوده شیراز خبر داد و گفت: از جمله فعالیت های این دفاتر می توان به  تجمیع 30 پلاک در محدوده بافت فرسوده هفت تنان و صدور یک پروانه و پلاک برای آن ها اشاره کرد.

آرش فرج زاده بیان کرد: بیش از هزار میلیارد تومان بودجه برای بافت فرسوده جهت انجام عملیات عمرانی، تخفیف عوارض و تملک زمین ها اختصاص یافته است؛ همچنین پروژه های مشارکتی شهرداری با بخش خصوصی مثل پروژه های زمرد و بیت المقدس نیز در این بافت در حال اجرا است.

وی با اشاره به معافیت عوارض پروانه ساختمانی در بافت تاریخی، اظهار داشت: از سال 92 تا سال 96، 418 پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شده است.

معاون شهرسازی و معماری در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان فارس ایجاد خانه های محله را از جمله دیگر اقدامات شهرداری در راستای بهبود وضعیت اجتماعی بافت های فرسوده قلمداد و بیان کرد: خانه های محله با هدف جذب مشارکت های مردمی و کمک به اجرای برنامه های مدیریت محله مشغول فعالیت هستند.
نظرات بینندگان