کد خبر: ۱۲۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

بهترین چای‌ها برای سلامتی کدامند؟

همه ما از نوشیدن یک فنجان چای داغ یا هرازگاهی دمنوش گیاهی لذت می‌بریم. اما این نوشیدنی‌های لذت بخش چه فواید سلامتی برایمان دارند؟ در ادامه به بهترین چای‌های مناسب بدن و سلامتی‌مان، اشاره شده است.
به گزارش شیرازه، نوشیدن چای ابتدا به عنوان دارو شروع و کم کم به عادت روزمره ما تبدیل شد. تحقیقات جدید در مورد مصرف چای نشان می‌دهد که نوشیدن چای در ابتدا فقط به دلیل فواید دارویی بوده و به آن کمتر به عنوان نوشیدنی لذت بخش توجه می‌شده است. اما کدام چای‌ها همیشه به عنوان بهترین چای برای سلامتی مورد توجه قرار گرفته‌اند؟

چای سبز

بنابرتحقیقات متعدد، چای سبز یکی از بهترین دمنوش‌ها بوده و عملکرد شناختی و حافظه فرد را افزایش می‌دهد. همچنین به دلیل وجود پلی فنول‌ها که ریزمغذی‌هایی با ویژگی‌های آنتی اکسیدانی هستند، می‌توانند از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا مراقبت کنند. در ضمن از خطر ابتلای فرد به آلزایمر می‌کاهد.

چای یاسمن

دمنوش یاسمن، در اصل چای سبز به همراه گل‌های یاسمن است که برای معطر شدن به چای سبز افزوده می‌شود. فواید آنتی اکسیدانی این دمنوش، به مراتب بیشتر از چای سبز است. ترکیب چای سبز و گل‌های یاسمن از سلول‌های بدن در برابر صدمات مربوط به افزایش سن، مراقبت می‌کند. خود گل یاسمن موجب کاهش اضطراب می‌شود. در واقع با آرام کردن سیستم عصبی می‌تواند حال روحی فرد را تنظیم کند.

چای رویبوس

این چای نیز مانند چای سبزالبته نه به اندازه آن دارای خواص آنتی اکسیدانی است. این چای می‌تواند از کبد در برابر تنش اکسایشی محافظت کند. بنابر نظر محققان مصرف روزانه این چای می‌تواند سلامت عمومی‌افراد را افزایش دهد. در ضمن از فشار خون و تنش ماهیچه‌ها می‌کاهد. از طرفی این چای برخلاف چای سبز و سیاه، فاقد کافئین است و مضرات ناشی از کافئین را ندارد.

چای ترش

چای ترش فواید آنتی اکسیدانی و ضدتومور دارد. این چای می‌تواند بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد مقاوم کند و در عین حال موجب سلامت قلب و عروق شود و فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را تنظیم نماید. این چای بهترین نوشیدنی برای مردان است و از سرطان پروستات پیشگیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری سلامت
نظرات بینندگان