کد خبر: ۱۲۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با شیرازه:

شکست داعش بهترین خبر و فوت دکتر خدادوست بدترین خبر سال 96 بود/ پروژه‌های پژوهشی و تولید محصول از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت است

دکتر بهادر از بهترین و بدترین خبرهای سال گذشته و اولویت‌های کاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال جاری خبر داد.

شکست داعش بهترین خبر و فوت دکتر خدادوست بدترین خبر سال 96 بود/ پروژه‌های پژوهشی و تولید محصول از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت استرئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با شیرازه اظهار کرد: بهترین خبر سال گذشته شکست داعش بود زیرا داعش فقط در سوریه جنگ و خونریزی به راه ننداخته بود بلکه در خیلی از کشورها و حتی کشور ما ایجاد درگیری می‌کرد، گاهی زائران ما را نیز به شهادت می‌رساند که امیدوارم ان شاءالله برای همیشه از صفحه روزگار محو شود.

دکتر علی بهادر بدترین خبر سال گذشته را زلزله کرمانشاه عنوان کرد که متاسفانه بسیاری از هموطنان ما در این زلزله مجروح و کشته شدند و افزود: خبر بد دیگر فوت دکتر خدادوست بود؛ دانشمندی از کشورمان که در علم چشم‌پزشکی سرآمد پزشکان ایران و جهان بود. ان شاءالله خداوند روحشان را شاد کند و الگویی شود برای همه پزشکان که مردم دوستی، نوع دوستی، علم و تلاش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی در پاسخ به این سوال که نوید شما برای مردم در سال جدید چیست، گفت: با وجود کمبود بودجه ها و مشکلات اقتصادی نهایت تلاشمان را می کنیم و این نوید را می‌دهیم که هیچکدام از خدمات خود را کم نکنیم و مردم همچنان از همه خدمات سلامت برخوردار باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخصوص اقدامات این دانشگاه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: تلاش برای عملیاتی کردن شعار سال سرلوحه کار ماست. اقتصاد مقاومتی زمینه‌های مختلفی دارد که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در همه زمینه‌ها از جمله سوخت، انرژی و ماموریت های همگانی در راستای کاهش هزینه ها اقداماتی را انجام داده است. منظور از اقتصاد مقاومتی این نیست که فقط زمانی که پول نداشته باشیم، اقداماتی انجام دهیم بلکه باید همیشه درست مصرف کنیم. گاهی در بدترین شرایط می‌شود کارهایی کرد که حتی در زمان فراوانی بودجه هم نمی توان انجام داد بنابراین تحریم‌ها و شرایط به‌وجود آمده یک فرصت برای مقاوم کردن اقتصاد داخلی است.

این فوق تخصص جراحی اطفال، اولویت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال آینده را خدمت بیشتر به مردم و توجه به آموزش‌های همگانی برشمرد و افزود: پروژه‌های پژوهشی و تولید محصولات از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت کاری ما قرار دارد.

دکتر بهادر ضمن سپاس از تحریریه شیرازه گفت: بدون آگاهی و آموزش مردم، خدمات سلامت معنا و مفهوم پیدا نمی کند و آگاهی مردم هست که هزینه های ما را کم می کند و مردم را به خدمات موثرتر و بهتری می‌رساند بنابراین از همه اصحاب رسانه که برای آگاهی مردم تلاش می‌کنند، سپاسگزارم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان با بیان اینکه برنامه‌ای برای سفر در ایام تعطیلات نوروز ندارم، تصریح کرد: در ایام نوروز از مراکز درمانی بازدید و بر امور خدمات درمانی و بهداشتی استان نظارت خواهیم کرد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان