کد خبر: ۱۲۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
برای هفتمین سال متوالی:

اجرای طرح از سبزه تا کمپوست؛ شهرداری شیراز سبزه شهروندان را جمع آوری می کند

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز از نصب ۱۶۰ مخزن ویژه جمع آوری سبزه و زباله در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر شیراز و همچنین مکان‌های تفریحی خبر داد.
به گزارش شیرازه، روح‌الله خوشبخت رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار داشت: 20 عدد پاکت بازوغلتان و 90 مخزن 660 لیتری ویژه طرح "از سبزه تا کمپوست"در مبادی خروجی، مکان‌های تفریحی و جنب 58 ایستگاه اطلاع‌رسانی نصب می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح از سبزه تا کمپوست برای هفتمین سال متوالی گفت: در این طرح سبزه های شهروندان در خروجی‌های شهر تحویل گرفته و هدایایی مانند کود ورمی کمپوست، کیف ذخیره‌سازی پسماند خودرو و هدایای آموزشی ویژه کودکان به آنها داده می‌شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه سبزه‌های جمع آوری شده تبدیل به کود می‌شوند گفت: این سبزه ها پس از انجام فرآیندهای مورد نیاز، به کودهای کمپوست و ورمی کمپوست که از کودهای شناخته شده بیولوژیک و مفید برای خاک هستند تبدیل می‌شود تا علاوه بر بازگشت به چرخه طبیعت، از هدر رفتن آنها جلوگیری شود.

خوشبخت خاطرنشان کرد: 100 نفر پاکبان نیز در این طرح با عنوان پاکبانان موتور سوار سبزه‌های رها شده در خیابان های شیراز را جمع آوری می‌کنند.

وی از توزیع کیسه زباله توسط این سازمان در خروجی‌های شهر خبر داد و از شهروندان خواست با خودداری از ریختن زباله در طبیعت ، پسماندهای خود را به هنگام بازگشت به شهر در این کیسه ها بریزند و هنگام ورود به شهر در مخازن تعبیه شده به همین منظور قرار دهند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: شهروندان از قرار دادن سبزه روی خودرو به هنگام خروج از شهر خودداری کنند چون این کار می تواند موجب بر هم زدن نظافت شهر و جاده، لغزنده شدن سطح آسفالت و تصادف شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان