کد خبر: ۱۲۰۷۸۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
هدیه متولیان فرهنگی شیراز به مسافران نوروزی؛

با هم برقصید! اینجا سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیست!

وقتی که متولیان فرهنگی شهر بساط رقصیدن را برپا می کنند معلوم است که هر گروهی به خود اجازه می دهد در خیابان های شهرمان تار و تنبک راه بیندازد و مختلط برقصند و آب هم از آب تکان نخورد.
با هم برقصید! اینجا سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیست!
به گزارش شیرازه؛ رقص تکنو، مختلط، حرکات موزون و ناپسند حاجی فیروز، آواز خوانی یک خانم با یک گروه موسیقی زیر زمینی هدیه امسال متولیان فرهنگی شهر شیراز به مسافران نوروزی بود! متولیانی همچون شهرداری شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد و اداره ورزش و جوانان!

تعجب نکنید، آری؛ اینجا شیراز است و نه آنتالیا و پاتایا، اینجا شهری است که آنرا سومین حرم اهل بیت(ع)، پایتخت فرهنگی و تاریخی کشور می خوانند.جایی که هزاران نفر خون خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده تا همشهریان و هموطنانشان در کمال آسایش و آرامش و تحت لوای قانون اساسی زندگی کنند.

آری اینجا شهری است که مدیران فرهنگی آن بعد از گذشت حدود چهار دهه از انقلاب اسلامی سطح نشاط و شادی مردم را در ولنگاری فرهنگی تعریف می کنند. البته تقصیر هم ندارند! وقتی تخصص و تجربه کار فرهنگی نداشته باشی باید هم به سرگرمی های خارج از شرع و عرف روی بیاوری.

شیراز جنت‌طراز ما سالهاست که از نداشتن مدیران فرهنگی در اشل این کلانشهر رنج می برد. اواخر اسفندماه سال گذشته معاون فرهنگی شهرداری شیراز اعلام کرد که برای نوروز برنامه های شاد و متنوعی را تدارک دیده ایم؛ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز هم گفت نوروز متفاوتی در پیش است. اداره ارشاد هم که از همه بیشتر گروهای زیر زمینی را می شناسد و دست به مجوز می شود تا این گروه ها خیابانی شوند و شوربختانه اداره ورزش و جوانان هم سعی کرد از این قافله عقب نماند!

در نوروز 97 برنامه های شاد مد نظر مدیران فرهنگی در خیابان های شیراز به اجرا درآمد، آنجایی که حاجی فیروز خیلی ناپسند می رقصید. البته این حاجی فیروز آن حاجی فیروز گذشته نیست. او فرنگی شده و همراهان حاجی فیروز نیز با او می رقصند آن هم دختر و پسر!
همچنین اگر گذرتان به گذر حافظ افتاده باشد حتما مشاهده می کردید که چگونه یک زن در میان یک گروه موسیقی زیر زمینی آواز می خواند؛ و چگونه گروه های موسیقی از مسافران دعوت می کردند که بیایید با هم برقصیم!

همین است؛ همه هنر مدیران بی تخصص فرهنگی این شهر برای شاد کردن مردم در دعوت از چهار گروه موسیقی و رقص‌ های مختلط زن و مرد خلاصه شده است. آن هم موسیقی که با فرهنگ و رسوم ایرانی ها سازگار نیست.

بگذریم...
وقتی که متولیان فرهنگی شهر بساط  رقصیدن را برپا می کنند معلوم است که هر گروهی به خود اجازه می دهد در خیابان های شهرمان تار و تنبک راه بیندازد و مختلط برقصند و آب هم از آب تکان نخورد.

شیرازه فاجعه ضد فرهنگی ۹۷ را به عموم مردم فرهنگ دوست شیراز تسلیت می گوید و در روزهای آینده کلیپی از به اصطلاح شاهکار شادی آفرین متولیان فرهنگی شهر منتشر می کند تا آقایان مسئول بفهمند در مدیریت فرهنگی چیزی از مدیر برنامه های خواننده های زیر زمینی کمتر ندارند!
*مجتبی ارغوان
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
0
كاش عاقلانه و بدور از تعصبات خشك مذهبي به اين سوال پاسخ مي داديد كه چرا مردم بدنبال كور سوي اميدي هستند تا شادي خود را در هر كجا خالي كنند؟ برخوردهاي نابخردانه و سلبي راه چاره نيست. بايد درد مردم را شناخت. درد ما نااميدي و فقر گراني است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
1
فساد در کل کشور نهادینه شده و شما هنوز غصه حرکات مردم را میخورید
ناشناس
Iraq
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
0
متولیان فرهنگی چه کسانی هستند: اداره کل ارشاد، حوزه های علمیه ، امام جمعه محترم ، واحدهای فرهنگی ادارات ونهادها ، حال تکلیف مردم حزب اله چیست هرموقع اعلام شده در صحنه حضور داشته وبا خاطیان برخورد کرده اند . پس اشکال از خود نهادهای فرهنگی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
0
این حرکات زشت و زنده نتیجه بی توجهی برگزاری به برگزاری گذر هنر سال 93 توسط بهزاد مریدی مدیر کل ارشاد غیر اسلامی در مهر ماه اولین روزهای ورود ...این مدیر .... و تجربه کار فرهنگی که با دستمایه سوغات ارمنستان محل تحصیل ایشان بود به تصدگری فرهنگ و ارشاد استان فارس توسط استاندار فارس جناب احمدی و علی جنتی سپرده شد تا رقص پای کوبی دختران در گذر هنر (چهار راه حافظیه تا ادبیات ) نهادینه شود
اگر حرکت گذر بی هنر و فرهنگ بهزاد مریدی به اسم کار فرهنگی و هنری فاخر توسط اقشار مذهبی و نهادهای فرهنگی اصیل و ... در نطفه خفه می شده امروز شاهد چنین برنامه هایی نبودیم اما چون همه سر به بالش آسایش گذاشته و با باج و ... سر شان را مثل کبک زیر برف کردن باید شاهد چنین حرکاتی در سطح شهر آن هم در وسط شهر باشیم
اگر در زمان اجرا کنسرتهایی که در تالار حافظ و دیگر محل هایی که با مجوز ارشاد به برگزاری شو می کنند سر بزنید و بی خیالی برگزار کنندگان و مسولین اداری و شرکتی که برای کسب در امد دست به هر کاری می زنند تازه متوجه خواهید شد این نماد و سمبل همان کنسرتی است که مسولین انتظامی ان در سالن اجرا چشم ها را می بندنند تا حرکات موزن و سخیف تماشاگران هم لذت بخش خودشان باشد و هم دیگر شرکت کنندگان ان برنامه و شو
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
0
مگر فراموش کردید بهزاد مریدی در سال مهر ماه 92 به بهانه حضور پر سر صدای خود گذر هنر را با تار تبور و باحضور دختران آرایش کرده و بزک کرده اجرا کرد و آب از اب تکان نخورد بلکه حمایت هم شد این تنیجه آن حرکت است و خروجی آن روز است
حال که افرادی که دست نشانده او با همان طرز فکر همان روش هستند کسانی که از کارپردازی و کارمند دست پنجم بدون یک ساعت کار فرهنگی و هنری درست به مدد رانتخواری بهزاد مریدی به جا و مقام رسیده اند خود را گم کرده و گربه ای بیش نیستند و خود را در آینه مریدی و جامعه بی فرهنگ شیر می بیندد داشتن انتظاری جر این غلط است
جناب ایمانی نماینده ولی فقیه و دیگر متولیان فرهنگی سکوت بی معنی آن زمان را باید پاسخگو باشند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
1
خوب شما گفتید ما هم شنفتیم
ولی تا وقتی مسیولین همین را می خواهند کاری از شما و ما ساخته نیست
ناشناس
-
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
1
من هم جز اون قشر درد دیده بیکارم اما لعنت براون مسئولی که عرضه کاری نداره ولی خوب بلده بااین آشغال بازی سر مردم رو شیره بماله،
لعنت براون مسئول، لعنت برمن وانتخاب غلط من،لعنت بربی کفایتی
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
0
برو بمیر تا گونی ارزونه.
سوسه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
1
خاک بر سر متولیان بی عرضه شیراز 12 میلیون رفتند مشهد چقدر شیراز سوال ؟ مطالبه؟
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
0
سلام
چرا نظرات را که در صف انتظار است نمایش نمی دهید ؟
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
0
دمت گرم که نظرات ریشه دار و درست را درج نمی کنی و نظرات خنثی را نمایش می دهی
هر نظری که به تریش قبای متولیان و مسولانم این حرکات سخیف بر بخورد بکنه درج نمی شود تا در حاشیه امن باشی
ماشالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
0
تا یادمونه شیراز پایتخت فرهنگی بوده و مردم شادی طلب بودند. منتهی شما چند ساله تصمیم گرفتید با شعار سومین حرم اهل بیت این رویه رو تغییر بدید. کار زورکی هم نتیجش میشه همین. بهتره بچسبید بهخ همون پایتخت فرهنگی و بذارید هرکسی دوست داره از شاهچراغ لذت ببره و هرکسی دوست نداره از سایر اماکن.