کد خبر: ۱۲۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
امام جمعه موقت شیراز:

نظارت دقیق و افزایش کیفیت مقدمه حمایت از کالای ایرانی است/گلایه مردم از سازمان حج و زیارت

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه مردم در حمایت از کالای ایرانی همراه هستند گفت: افزایش کیفیت توسط تولیدکننده و نظارت دقیق مسئولان مقدمه حمایت از کالای ایرانی است.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: مردم برای استفاده از کالای ایرانی تمایل دارند اما باید کیفیت کالاها نیز افزایش پیدا کند. 

وی با بیان اینکه هم تولیدکننده و هم مسئولان باید در این زمینه ورود جدی داشته باشند، گفت: تولیدکنندگان باید کیفیت کالای خود را افزایش دهند و در مقابل مسئولان نیز با نظارت دقیق بر کیفیت کالاها مانع افت آن شوند، اینها مقدمه حمایت از کالای ایرانی است. 

امام جمعه موقت شیراز افزود: آمریکا جنگ اقتصادی را برای ضربه زدن به نظام اسلامی انتخاب کرده چرا که می‌داند در جنگ نظامی نمی‌تواند ایران را شکست دهد بنابراین حمایت از کالای ایرانی سبب رونق اقتصاد و شکست نقشه‌های آمریکا می‌شود. 

رضوی اردکانی با بیان اینکه بسیاری از برندهای ایرانی با برندهای اروپایی برابری می‌کند، بیان کرد: باید با حمایت از کالای ایران و خرید آنها زمینه توسعه تولید را فراهم کرد که البته افزایش کیفیت نیز باید مدنظر تولیدکنندگان باشد. 

امام جمعه موقت در بخشی از سخنان خود گفت: بسیاری از زائران از خدمات سازمان حج و زیارت ناراضی هستند و این سازمان به ازای پولی که از مردم دریافت می‌کند، خدمات ارائه نمی‌دهد.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی برای جابجایی زوار با تأخیرهای چندساعته این کار را انجام می‌دهند و در برخی مواقع حتی آب خوردن نیز برای زوار در نظر گرفته نشده است.

امام‌جمعه موقت شیراز ادامه داد: پول‌های میلیونی از زائران کربلا گرفته می‌شود و معلوم نیست این پول‌ها کجا می‌رود اما خدمات‌دهی به زوار ناچیز است و کسی نیز پاسخگو نیست که انتظار می‌رود سازمان حج و زیارت بر دستگاه‌های زیرمجموعه خود نظارت داشته باشد و مجلس نیز از برخی شرکت‌های کم‌کار تحقیق و تفحص کند.

وی با بیان اینکه شرکت شمسا به حالت انحصاری درآمده است، افزود: نمایندگان مجلس یا این شرکت را خلع ید کنند یا تحقیق و تفحص کنند و مشکلات زائران را برطرف کنند، سازمان حج و زیارت هم باید در این زمینه ورود کند. 

رضوی اردکانی با اشاره به یورش اخیر صهیونیست‌ها به مردم فلسطین بیان کرد: وظیفه همه ما حمایت از مردم فلسطین است و مقام معظم رهبری هم اعلام کردند که دیگر امیدی به کشورهای عربی منطقه نیست. 

وی با بیان اینکه پیروز نهایی ملت‌ها هستند، عنوان کرد: کشورهای عربی تبدیل به مزدوری برای اسرائیل شدند و امید است روز نابودی اسرائیل و مزدورانش چون عربستان، مصر و اردن به‌زودی برسد. 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به روز 18 فروردین و نامگذاری آن به اسم سلامت به اهمیت این موضوع پرداخت و گفت: باید از خوردن غذاهای فست فودی پرهیز کرد و با رعایت بهداشت به حفظ سلامتی کمک کرد چرا که سلامتی بزرگترین نعمتی است که خداوند به بنده داده است. 

رضوی اردکانی با اشاره به دیگر مناسبت‌های این هفته به روز ملی فناوری هسته‌ای اشاره کرد و گفت: با گام‌های استوار صاحب این علم و فن شدیم و این مسیر  ادامه دارد. مناسبت دیگر روز هنر انقلاب اسلامی است که اگر هنر در خدمت اسلام باشد از هر ابزاری موثرتر است. 

وی با اشاره به شهادت امام موسی کاظم (ع) به ویژگی‌های این حضرت اشاره و بیان کرد: کظم غیض یکی از ویژگی‌های این حضرت است و مومنان باید در شرایط مختلف بتوانند بر خشم خود غلبه کنند. 

تسنیم

نظرات بینندگان