کد خبر: ۱۲۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
سرپرست فرهنگ و ارشاد فارس:

احیاي گذر هنر به شکل قبل در دستور کار نیست/در نوروز امسال گروه هایی بدون مجوز در گذر هنر برنامه اجرا کردند

یوسفی نژاد سرپرست فرهنگ و ارشاد فارس گفت: اعتبار پروژه تالار مرکزی شیراز از محل بودجه های ملی تأمین می شود اما تلاش می کنیم که این اعتبار از بودجه های ملی - استانی نیز تأمین شود.
به گزارش شیرازه، یوسفی نژاد سرپرست فرهنگ و ارشاد فارس در بازدید از یک موسسه مطبوعاتی در مورد طرح سینماهای سیار(سینما سلام) در استان فارس گفت: این طرح از اسفند سال 95 عملیاتی شد و مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت اما توسعه روند ساخت و تجهیز سالن های کوچک سینما(سینما تِک) در استان به ویژه شهر شیراز، باعث شد تا اجرای طرح با کندی همراه شود.

وی با تأکید بر این که طرح سینما سلام متوقف نشده و در سطح استان با تهیه بلیت نیم بها درحال اجراست، گفت: به منظور توسعه حوزه عمل طرح سینما سلام، قراردادهایی با اداره کل آموزش و پرورش منعقد شده و قرار است فیلم های سینمایی را در فضاهای آموزشی استان اکران کنیم.

 تعامل، فرهنگی ارشاد با شهرداری و شورای شهر شیراز

یوسفی نژاد درباره سازوکارهای پیش بینی شده برای پرهیز از موازی کاری - در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری- با سایر دستگاه ها و شهرداری نیز ابراز داشت: در حال حاضر تعامل خوبی میان ارشاد، شهرداری و شورای شهر شیراز برقرار است و تفاهم نامه هایی در خصوص معرفی هنرمندان برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با شهرداری شیراز منعقد شده است. نتیجه این تفاهم نامه ها را در ایام نوروز شاهد بودیم که گروه های نمایشی در بخش های مختلف شهر به اجرای برنامه های مفید برای شهروندان و گردشگران پرداختند. در عین حال تلاش می کنیم تعامل بیشتری را میان دستگاه های مختلف در حوزه فرهنگ و هنر برقرار کنیم تا موازی کاری های کمتری را شاهد باشیم.

 احیاي گذر هنر به شکل قبل در دستور کار نیست
یوسفی نژاد درخصوص وضعیت احیاي گذر هنر شیراز نیز بیان داشت: آنچه مسلم است احیاي گذر هنر به شکل قبل در دستور کار ما نیست، چرا که معتقدیم در این گذر فعالان رشته های مختلف هنری باید فرصت حضور داشته باشند و صرفاً به یک هنر خاص پرداخته نشود.

وی با تأکید بر این که فعالیت گذر هنر در چارچوب قانون و عرف جامعه ادامه پیدا می کند، تصریح کرد: تنها برنامه هایی در این گذر فرصت اجرا خواهند یافت که مجوزهای قانونی را کسب کرده باشند.

به گفته یوسفی نژاد، در ایام نوروز برخی افراد بدون دریافت مجوزهای لازم در کنار گروه های دارای مجوز به اجرای برنامه پرداختند که مشکلات و آسیب هایی را برای فرهنگ و ارشاد فارس در پی داشته و باید از تکرار آن ها پیشگیری شود.

 تالار مرکزی شیراز به دنبال اعتبارات ملی- استانی

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پیرامون آخرین وضعیت ساخت تالار مرکزی شیراز نیز گفت: تا به امروز بخشی از سازه های فلزی این تالار نصب شده و قابل مشاهده است و فرآیند ساخت آن در سال جاری هم ادامه می یابد.

وی یکی از دلایل تأخیر در فعالیت این پروژه را وجود بخشی از کابل و شبکه برق در مجاورت تالار دانست و افزود: یک کابل برق در نزدیکی این پروژه وجود داشت که جا به جایی آن مستلزم صرف هزینه زیادی بود اما با حمایت های استاندار این مشکل رفع شد و کار احداث تالار ادامه پیدا کرد. همچنین مقرر شد گزارش آخرین وضعیت پروژه به صورت مداوم به استاندار ارائه شود که این موضوع در تسریع کار تأثیر زیادی داشته است.

یوسفی نژاد درباره تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این پروژه نیز بیان کرد: در حال حاضر اعتبار پروژه تالار مرکزی شیراز از محل بودجه های ملی تأمین می شود اما تلاش می کنیم که این اعتبار از بودجه های ملی - استانی نیز تأمین شود.

نظرات بینندگان