کد خبر: ۱۲۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس:

انتقاد از برج‌سازی‌ بدون درنظر گرفتن فضای ورزشی‌/ از فرصت پایتخت جوانان جهان اسلام استفاده نشد/ در ایجاد امکانات ورزشی نگاه عدالت‌‌محور داریم

کامیاب با اعتقاد به اینکه نباید تمام امکانات را در شیراز متمرکز کرد، گفت: باید در توسعه و ایجاد امکانات ورزشی در فارس نگاه عدالت محور داشته باشیم.

انتقاد از برج‌سازی‌ بدون درنظر گرفتن فضای ورزشی‌/ از فرصت پایتخت جوانان جهان اسلام استفاده نشد/ در ایجاد امکانات ورزشی نگاه عدالت‌‌محور داریمبه گزارش شیرازه، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در نشست خبری از بی‌تفاوتی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری رویداد پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز انتقاد و اظهار کرد: بیشتر مدیران استان به ویژه مدیران شهری قدر این فرصت بین‌المللی را ندانستند.

حیدرعلی کامیاب خاطرنشان کرد: مدیران بیشتر سازمان‌های استان برای معرفی شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام همکاری قابل توجهی نداشتند و حتی در سربرگ نامه‌های اداری خود نیز حاضر نشدند عنوان شیراز پایتختی جوانان جهان اسلام را درج کنند!

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد پایتختی جوانان جهان اسلام، کسب رزومه بین‌المللی برای شهر شیراز بود با تقدیر از همکاری استانداری فارس تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم همکاری مدیران شهری، شیراز رنگ و بوی پایتختی جوانان جهان اسلام را پیدا نکرد.

کامیاب با مقایسه شهر شیراز و تبریز که به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب شده است، افزود: تبلیغات گسترده تبریزی‌ها حتی روی هواپیماها با همین عنوان موجب شده که این شهر را گردشگران مورد توجه قرار دهند، درصورتی که فضای گردشگری شیراز نسبت به تبریز سرآمدتر بود اما هیچ تبلیغی برای این رویداد انجام نگرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ادامه داد: هزینه‌هایی که برای برگزاری پایتختی جوانان جهان اسلام انجام دادیم حدود یک میلیارد و نیم بوده و یک نوع سرمایه‌گذاری برای آینده است و همین کمپ توانمندسازی سپیدان که مجوز آن گرفته شده، می‌تواند سالیان سال جوانان بسیاری را از تمام نقاط دنیا به شیراز بیاورد و هر کدام مُبلّغ ما در کشور خودشان باشد.

وی اضافه کرد: ما برای اینکه ثابت کنیم جوانان ما قادر به برگزاری این رویداد بین‌المللی هستند، در طول یک سال تمام کارها را به ایشان واگذار کردیم و خودشان برنامه پایتختی را انجام دادند.

باید به توانایی جوانان ایمان داشت

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ایمان باوری به داشته‌های جوانان را یکی از ملزومات مدیریت در دهه چهارم انقلاب دانست و افزود: سال ۲۰۱۷ و در دوران پایتختی جوانان جهان اسلام شهر شیراز فرصت بسیار مغتنمی را برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از این مزایا از دست داد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه از ابتدای دولت دوازدهم، در مباحث مرتبط با جوانان برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شده است، گفت: اولین اقدام که زیرساختی برای تداوم فعالیت‌ها در این بخش محسوب می‌شود تشکیل مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد کشور با حضور معاون اول رییس جمهور و تدوین و تصویب اساسنامه این سازمان بود.

کامیاب با یادآوری اینکه مجمع یاد شده بالاترین رکن تصمیم‌سازی در حوزه‌ی جوانان است، گفت: امسال انتظار لمس تاثیرات تشکیل این مجمع و تصویب اساسنامه را داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های کلان وزارت ورزش و جوانان در سال 97 اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ششم توسعه یک رقم خوب از محل ارزش افزوده به حوزه جوانان تعلق خواهد گرفت که با آن می‌توان زیرساخت‌ها را توسعه بخشید.

6خانه جوان در فارس احداث می‌شود

این مقام مسئول همچنین از تاسیس خانه‌های جوان در شیراز و 5 شهرستان استان فارس خبر داد و افزود: در سال گذشته 9 میلیارد و 800 میلیون تومان از محل ارزش افزوده اعتبار کسب کردیم که این رقم در سال 95 تنها یک میلیارد و 500 میلیون تومان بود و بیش از 5 میلیارد تومان نیز در حوزه های مختلف سرمایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه‌ی جوانان و اقدامات انجام شده در این حوزه نسبت به سال 95 چند برابر شده است، گفت: ما امیدواریم تا پایان برنامه‌ی ششم توسعه شاهد احداث خانه‌ی جوان در تمام شهرستان‌های استان فارس باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد نیروهای مسلح تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر طی کردن ۶ ماه از خدمت سربازی آن دسته از جوانانی که در حوزه کارآفرینی فعالیت دارند در سازمان مردم نهاد محل فعالیت خود به امضا رسیده است.

وی توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد از 100 مورد به 200 مورد را نیز در دستور کار اداره ورزش و جوانان دانست و اظهار داشت: از سال 96 جوانان را به مدیران دستگاه‌های اجرایی معرفی کردیم تا کارهایی که قابلیت برون‌سپاری دارند را به آنان واگذار کنند و این کار در سال 97 شدت بیشتری خواهد یافت.

کامیاب از تخصیص 12 هزار میلیارد تومان وام کارآفرینی به حوزه جوانان خبر داد و گفت: سهم قابل توجهی از این مبلغ امسال به فارس اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه تلاش‌هایی برای تسهیل در پرداخت وام ازدواج و افزایش مبلغ آن انجام شده است، گفت: سال گذشته تعداد 50 هزار زوج موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شده‌اند که بیش از 13 هزار و 700 مورد آن توسط بانک ملی کارسازی شده است.

برگزاری دوره‌های توانمندسازی در تنها کمپ بین‌المللی کشور در سپیدان

این مقام مسئول از آغاز عملیات اجرایی کمپ توانمندسازی سپیدان نیز خبر داد و گفت: این کمپ توانمندسازی با اعتبار 4 میلیارد تومان تنها کمپ بین‌المللی کشور است که دوره‌های توانمندسازی در آن برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در مورد زیرساخت‌های ورزش فارس نیز گفت: بی‌تعارف باید گفت پس از انقلاب در حوزه زیرساخت‌ها کار نشده، هر کس هم می‌خواهد ناراحت شود چراکه این یک واقعیت است.

باید در توسعه و ایجاد امکانات ورزشی در فارس نگاه عدالت محور داشته باشیم

کامیاب خاطرنشان کرد: ورزشگاه پارس پس از 17 سال رکود با تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفت آماده بهره‌برداری شد و ما زمین‌های ورزشی را در مکان‌هایی احداث کردیم که سال‌ها در این مکان‌ها اقدامی صورت نگرفته بود، مانند چمن مصنوعی منطقه پیراشکفت ممسنی که یک روستای صعب‌العبور و کوهستانی است و چند روز دیگر این زمین چمن را افتتاح خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اعتقاد به اینکه نباید تمام امکانات را در شیراز متمرکز کرد، گفت: باید در توسعه و ایجاد امکانات ورزشی در فارس نگاه عدالت محور داشته باشیم.

انتقاد از عملکرد شهرداری و عدم درنظر گرفتن فضای ورزشی

وی همچنین با انتقاد از شهرداری گفت: شهرداری زمانی که مجوز ساخت برج در شمال غرب شهر را می‌داد آیا به فکر ورزش جوانان نیز بود؟ که ما باید در حال حاضر جوانان را از آن سر شهر به ورزشگاه دستغیب بیاوریم تا ورزش کنند؟ بنابراین باید گفت که برای ساخت زیرساخت‌ها نیاز به مدیریت فرهنگی مبتنی بر نیازها داریم.

کامیاب در انتقادی دیگر از شهرداری افزود: این همه فرهنگ‌سرا در سطح شهر شیراز ساخته شده، آیا در آن‌ها مناسب با نیازهای جوانان برنامه‌ریزی می‌شد؟

مدیرکل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: برای خرج کردن اعتبارات فرهنگی باید برنامه داشت و آنچه جوانان می‌خواهند اجرا کرد.

طی دو ماه آینده جدایی حوزه ورزش و جوانان تعیین تکلیف می‌شود

کامیاب با اشاره به اینکه طرح جدا شدن حوزه‌ی ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی است، گفت: قطعا طی 2 ماه آینده این اتفاق به دو شکل خواهد افتاد، یا حوزه‌ی جوانان به شکل کامل از وزارت ورزش و جوانان جدا می‌شود یا اینکه در قالب یک سازمان مستقل ذیل وزارت ورزش فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در خصوص برنامه‌های هفته‌ی جوان در این استان با بیان اینکه چشم انداز وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان نشاط اجتماعی و کارآفرینی است، گفت: امسال 30 برنامه و جشن را در 30 شهرستان استان برگزار خواهیم کرد؛ علاوه بر آن تجلیل از جوانان نخبه‌ی بخش‌های مختلف در سراسر استان، تشکیل اتاق فکر جوانان و تسیهل انجام فعالیت‌ها توسط سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه‌ی جوانان را در برنامه خواهیم داشت.

از 300 جوان نخبه شیرازی تجلیل می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان کرد که مراسم تجلیل از 300 جوان نخبه در حوزه‌های مختلف سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در شیراز برگزار می‌شود.

کامیاب در بخش دیگری از صحبت‌هایش تشکیل اتاق فکر جوان را ایده ای نوین در راستای استفاده از توان فکری و عملی جوانان استان کرد و افزود: تمام تلاش ما این است که جامعه جوان ما جامعه ای با نشاط باشد.

وی اعتماد کردن به جوانان و مشارکت دادن آنها در تصمیم سازی و تصمیم گیری را عاملی برای استفاده از ظرفیت‌های این قشر از جمعیت جامعه دانست و افزود: باید قبول کنیم که در برخی زمان ها نتوانستیم از ظرفیتهای جوانان استفاده کافی را ببریم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان