کد خبر: ۱۲۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

کارگران جوان 40 درصد بیشتر از کارگران دیگر به صدمات شغلی مبتلا می شوند

کارگران جوان به دلیل تجربه و آموزش ناکافی و شرایط فیزیکی و فیزیولوژی خاص و نیز نداشتن قدرت چانه زنی در پذیرش کارهای خطرناک، 40 درصد بیشتر از کارگران دیگر به صدمات شغلی مبتلا می شوند.

به گزارش شیرازه، دکتر محمد فرارویی، قائم مقام رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراسم گرامیداشت سالروز جهانی بهداشت حرفه ای ضمن تبریک این روز به دانشجویان و تلاشگران عرصه سلامت شغلی، بر توجه هر چه بیشتر جامعه به موضوعات ایمنی و سلامت حرفه ای تاکید کرد.

در ادامه مدیرگروه مهندسی بهداشت حرفه ای گفت: کارگران جوان به دلیل تجربه و آموزش ناکافی و شرایط فیزیکی و فیزیولوژی خاص و نیز نداشتن قدرت چانه زنی در پذیرش کارهای خطرناک، 40 درصد بیشتر از کارگران دیگر به صدمات شغلی مبتلا می شوند، به همین دلیل شعار روز جهانی بهداشت حرفه ای در سال 2018، توجه به مسایل ایمنی و بهداشت حرفه ای کارگران جوان و نیز خاتمه دادن به کار کودکان انتخاب شده است.

دکتر مهدی جهانگیری افزود: کارفرمایان صنایع و سازمان های دولتی و خدماتی می بایست با اقداماتی همچون برگزاری دوره های کارآموزی و آموزش کافی و در نظر گرفتن شرایط کارگران جوان در هنگام ارجاع فعالیت های خطرناک به آنها، شرایط ایمنی و بهداشتی این کارگران را بهبود ببخشند؛ همچنین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی پژوهشی، مسایل ایمنی و بهداشتی کارگران را در اولویت های پژوهشی خود قرار دهند.

تقدیر از اساتید، کارشناسان گروه و دانشجویان برگزار کننده مراسم، از دیگر برنامه های مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت حرفه ای دانشکده بهداشت بود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان