کد خبر: ۱۲۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

شأن کارگر حفظ شود/ دفاع از جامعه تولیدمحور برابر رانت‌محور!

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بابیان اینکه از جامعه تولیدمحور در مقابل جامعه رانت‌محور دفاع می‌کنیم، بر اجرای سیاست افزایش مزد بر تورم تاکید کرد.
شأن کارگر حفظ شود/ دفاع از جامعه تولیدمحور برابر رانت‌محور!به گزارش شیرازه، علی ربیعی  در همایش جامعه کارگری فارس بابیان اینکه هرسال 11 اردیبهشت عهد و پیمان خودمان را مرور می‌کنیم، اظهار داشت: در این روز دولت آمریکا کارگرانی که برای دریافت حق خود به بیرون از کارخانه و معدن آمده بودند را کشت که به بهانه آن 11 اریبهشت هر سال انزجارمان را علیه هر ظلمی علیه کارگران اعلام می‌کنیم.

وی بابیان اینکه خواست‌ها و نیازهای جامعه کارگری در راستای پیشبرد زندگی کارگران و مستمری‌بگیران را مرور می‌کنیم، افزود: با یکدیگر میثاق می‌بندیم که به آرمان‌های انقلاب وفادار بوده و برای ثبات نظام به این عهدها پایبند هستیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه عدالت اجتماعی روح اصول اولیه‌ انقلاب است، گفت: کارگران به‌عنوان انقلابی‌ترین طبقه اجتماعی جامعه‌ ایران همواره بر عدالت پای خواهند فشرد.

ربیعی تصریح کرد: کارگر از بالا و پایین رفتن سکه و دلار سودی نمی‌برد، بلکه از رونق تولید در جامعه سود می‌برد.

وی بابیان اینکه از جامعه تولیدمحور در مقابل جامعه رانت محور دفاع می‌کنیم، ادامه داد: در جامعه رانتی پول، پول می‌آورد و در جامعه تولیدمحور زحمات کارگران تولید پول می‌کند؛ کارگران اعضای بزرگ جامعه تولید محور هستند و شعار سال در جامعه تولیدمحور رخ می‌دهد.

این مقام مسؤول مطرح کرد: با کارگران در ابتدای انقلاب کارخانه‌ها را در مقابل هجومی که به اقتصاد انقلاب شده بود، حفظ کردیم و کارگران جزء قربانی‌های تروریسم کور بودند.

ربیعی بابیان اینکه عرق کارگر با خون سال‌های جنگ در جبهه آغشته شد، خاطرنشان کرد: این کارگر سال‌ها حقوق دریافت نکرد و اکنون باید شأن کارگر را در جامعه حفظ کنیم.

وی با اشاره به ایجاد رخنه‌ و مشکل در امنیت شغلی کارگران به دلیل متغیر بودن پیمانکارها در مقابل کارفرما، کار و کارگران، گفت: 800 هزار میلیارد تومان برای مسکن بازنشستگان مدنظر گرفته‌شده و تمام تلاش خود را در جهت صیانت از صندوق تأمین اجتماعی به کار می‌بریم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بابیان اینکه امسال باید سیاست افزایش مزد بر تورم هم برای کارگران و هم مستمری‌بگیران را در دستور کار قرار داده و سال‌ها آن را ادامه دهیم، افزود: زندگی کارگری زندگی دشواری است و مسیری را که انتخاب کردیم با توجه به مشکلات جامعه کارگری، مسیر درستی است.

ربیعی در این همایش قول داد ظرف یک هفته‌ آینده کلنگ احداث بیمارستان 360 تخت خوابی شیراز به زمین زده شود که با مخالفت استاندار فارس جهت فراهم کردن الزامات و زیرساخت‌های آن، مواجه شد.

نظرات بینندگان