کد خبر: ۱۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۰

امام جمعه جهرم: رقابت‌هاي سياسي در بحث جهاد اقتصادي معنا ندارد

به گزارش خبرگزاري فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژكام در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه جهرم با اشاره به ويژگي‌هاي مديران از نگاه امام علي (ع) اظهار داشت: مدير بايد در سختي‌ها استوار باشد چراكه شخصيتي كه ضعيف باشد نمي‌تواند مجموعه‌اي را اداره كند.
وي اصل و نسب، شجاعت و سخاوت را از ويژگي مهم يك مدير از نگاه امام علي (ع) دانست و افزود: شخصيت ضعيف يك مدير او را در اداي تكليف و مسئوليت خود باز مي‌دارد.
دژكام با بيان اينكه شهرستان جهرم بعد از انقلاب از مديران لايقي در سطح كشور برخوردار بوده است ابراز داشت: اين مديران تربيت شده علماي اين شهر بوده و از مساجد شكل گرفته‌اند.
وي نقش مساجد را در به ثمر رسيدن مديران جامعه مهم دانست و بيان داشت: مساجد بايد به محلي تبديل شوند كه مديران فرداي جامعه از آنجا شكل گرفته و پرورش يابند.
امام جمعه جهرم همچنين با بيان اينكه اولويت مقام معظم رهبري در سال 90 جهاد اقتصادي است، خاطرنشان كرد: مسئله جهاد اقتصادي در كشور مهم‌تر از ساير مسائل بوده و مسئولان بايد براي به وقوع پيوستن اين مسئله و رفع مشكل بيكاري جوانان كه در دستور كار دولت قرار گرفته است كوتاهي نكنند.
دژكام با بيان اينكه گاهي احساس مي‌شود كه اين اولويت در كارهاي مسئولان ناديده گرفته شده، گفت: ادغام وزارتخانه‌ها، عدم راي نمايندگان به وزاري پيشنهادي و با سرپرست اداره شدن برخي از وزارتخانه‌ها اولويت جهاد اقتصادي را به فراموشي رهنمون مي‌كند.
خطيب جمعه جهرم با بيان اينكه جهرم ميدان بازي‌هاي سياسي نيست ابراز داشت: دغدغه مسئولان بايد ميدان كار، تلاش و جهاد اقتصادي باشد و تلاش سياسي در ادامه جهاد اقتصادي لازم و مفيد است.
وي ادامه داد: نشاط سياسي در جامعه لازم و ضروري است و نبايد پروژه‌هاي بزرگ و مهم منطقه به خاطر رقابت‌هاي سياسي به عقب بازگردد.
نماينده ولي فقيه در هلال احمر فارس با بيان اينكه رقابت‌هاي سياسي در بحث جهاد اقتصادي معنا ندارد اظهار داشت: تنش‌هاي سياسي نبايد جلو توليد اشتغال در استان فارس و شهرستان جهرم را بگيرد.
اين مسئول در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه با اشاره به هفته قوه قضائيه ابراز داشت: هفته قوه قضائيه تداعي كننده آن روزي است كه سيدالشهداي انقلاب، شهيد آيت‌الله بهشتي و 72 نفر از پاك‌ترين نيروهاي انقلاب به وسيله ترور منافقان از خدا بي‌خبر جان خود را فدا كردند.
وي با بيان سطح توقعات مردم از قوه قضائيه گفت: توقع مردم از دستگاه قضايي ايجاد عدالت و سرعت دادن به كارها بوده و اين مهم بايد رشد و نمود بيشتري پيدا كند.
رئيس حوزه علميه جهرم در پايان خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر با تسليت به مناسبت شهادت امام موسي كاظم (ع) و تبريك مبعث پيامبر (ص) نيز گفت: به خاطر وجود اولاد امام موسي كاظم (ع) در استان فارس بايد بيش از پيش به سومين حرم اهلبيت (ع) اهميت داده و توجه شود.
انتهاي پيام/خ20

نظرات بینندگان