وی افزود: این عدم تحرک به دلایل و شرایط ارثی و اجتماعی برای بانوان بیشتر بوده است.
 معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه امروز اگر یک دختر شش ساله و یک دختر ۱۷ ساله از نظر تنفسی با یکدیگر مقایسه شوند می‌بینیم شرایط دختر ۶ ساله خیلی بهتر است تصریح کرد: اگر در زمان گذشته زنان کارهای یدی را انجام می‌دادند و افراد پیاده روی می‌کردند همین‌ها برای آنها یک ورزش هم محسوب می‌شده اما امروز این امکان گرفته شده است. دکتر گشتاسبی راد
 رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با ابراز تاسف از اینکه امروزه فضاهای ورزشی مطابق با جمعیت کثیر بانوان رشد پیدا نکرده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر شیراز تنها یک ورزشگاه برای بانوان دارد و زمین های ورزشی روباز که بانوان بتوانند از آنها استفاده کنند .
گشتاسبی راد افزود: ما موظفیم برای اینکه بانوان بتوانند در فضای آزاد و با شرایط عرفی جامعه ورزش کنند فضاهای مناسبی را برای آنها ایجاد کنیم و یکی از وظایفی که شهرداری به عنوان متولی قسمتی از ورزش شیراز برعهده دارد این است که چنین فضاهایی را آماده کند.
 وی نوید آماده سازی یکی از زمینهای ورزشی فوتبال چمن مصنوعی را برای بانوان به بانوان ورزشکار داد و اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم فضاهای بیشتری را برای بانوان فراهم کنیم.
 معاون فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بانوان هر زمان که در صحنه اجتماعی حضور پیدا کرده‌اند فعال بودند و توانستند نقش‌آفرین و اثرگذار باشند عنوان کرد‌: ‌نمی خواهیم زنان تنها در عرصه انتخابات و رای گیری شرکت کنند بلکه باید زمینه مشارکت و فعالیت های اجتماعی آنها در تمام زمینه‌ها فراهم شود.
 گشتاسبی راد با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همواره به عنوان یک چهره ملکوتی و فردی که خانه را به خوبی مدیریت می کنند معرفی شده اند تصریح کرد: این بانوی بزرگوار به عنوان یک کنشگر اجتماعی کمتر معرفی شده است.
 رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: حضرت زهرا یک کنشگر اجتماعی است که در صحنه جنگ حاضر می‌شود و به رزمندگان کمک می‌کندو در صحنه اجتماع حضور پیدا می‌کند و از حقوق اجتماعی مردم دفاع می کند.
وی افزود: اگر ایشان از حکومت حضرت علی (ع) دفاع می‌کنند درواقع دفاع از حقوق اجتماعی مردم را مدنظر دارند زیرا که می دانند اگر مهربانی و خدمت به مردم مبنای حکومت باشند آن حکومت پایدار است اما اگر حکومت بر مبنای قدرت طلبی قرار گیرد با شکست مواجه خواهد شد.
 رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه حضرت زهرا(س) یک بانوی زنده و فعال در شرایط عرفی اجتماعی خویش است عنوان کرد: ایشان نه تنها به شرایط اجتماعی خود حساس است بلکه می تواند آینده را هم پیش‌بینی کند و بر مبنای امروز بگوید که در آینده چه اتفاقاتی می افتد.
 معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: انتظار داریم زنان ما در جامعه فعال، تلاشگر، سالم و بانشاط باشند و امیدواریم چنین برنامه‌هایی برای بانوان تداوم یابد و فضای فیزیکی مناسب برای ورزش آنها در اختیار این عزیزان قرار گیرد.