کد خبر: ۱۲۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
در آئین معارفه امام‌جمعه جدید شیراز مطرح شد؛

نمازجمعه میتینگ سیاسی جناح‌ها نیست/ زمینه ایجاد وحدت در استان فارس بیش‌ از پیش فراهم است/ امام جمعه شیراز: به عنوان یک سرباز، در خدمت مردم هستم

صبح امروز آیین معارفه نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد.
نمازجمعه میتینگ سیاسی جناح‌ها نیست/ زمینه ایجاد وحدت در استان فارس بیش‌ از پیش فراهم است/ امام جمعه شیراز: به عنوان یک سرباز، در خدمت مردم هستمبه گزارش شیرازه، صبح امروز آئین معارفه نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با حضور استاندار فارس و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد.

زمینه ایجاد وحدت در فارس بیش‌ از پیش فراهم است
استاندار فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله ایمانی امام‌جمعه فقید شیراز اظهار داشت: استان فارس مهد فرهنگ و تمدن غنی اسلامی و ایرانی و زادگاه صحابه بزرگ اسلام سلمان فارسی و جایگاه علما و ادبا است.

وی با بیان اینکه فارس نقش‌آفرینی بسیاری در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) به‌عنوان یک مرکز برجسته دینی همواره مطرح بوده است و عالمان این دیار در کنار معمار کبیر انقلاب در راستای پیروزی انقلاب تلاش چشمگیر داشتند.

مقام عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: با وجود مراکز علمی بسیار در فارس زمینه برای پرورش عالمان در تمامی  حوزه ها فراهم شده است، این ظرفیت‌ها با هماهنگی، انسجام و هم‌افزایی تمام آحاد جامعه عملی خواهد شد؛ مسؤولان نیز باید زیرساخت‌ها را برای شکوفایی فراهم کنند.

تبادار خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه امام‌جمعه در تنویر افکار عمومی و زمینه‌های لازم برای انسجام و هماهنگی در استان ضرورتی انکارناپذیر است و هم‌افزایی در ابعاد مختلف، زمینه را برای عمران و آبادانی کشور بیش از گذشته فراهم می‌کند.

استاندار فارس افزود: دولت تمام امکانات را برای قوت دادن به فریضه نماز فراهم می‌کند و بنده به‌ عنوان نماینده عالی دولت تمام هم‌وغم خود را برای توسعه این امر به کارخواهم بست.

وی ادامه داد: هیچ‌کس خالی از اشکال نیست و بنده نیز شاید اشتباهاتی داشته باشم که قطعاً نصیحت علما ضرورتی جدی است اما از امام‌جمعه شیراز انتظار دارم که صحبت‌ها در نماز جمعه به‌گونه‌ای باشد که کم‌ترین اختلاف‌افکنی از آن به ذهن‌ها متبادر نشود، گرچه گوش شنوا برای پذیرش تمام انتقادها و نصیحت‌ها خواهم داشت.

تبادار همچنین گفت: نماینده ولی‌فقیه در استان را پدر روحانی استان می‌دانیم، همگان باید از راهنمائی های او بهره ببرند؛ قطعاً زمینه ایجاد وحدت در استان بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

نماز جمعه حلقه وصل مردم است/ امید است شاهد نوآوری های بیشتری در عرصه نماز جمعه باشیم
حجت الاسلام علی اکبری در این مراسم گفت: نماینده ولی فقیه نقطه وحدت در هر استانی است و فارس نیز با حکم رهبر فرزانه انقلاب و انتخاب آیت الله دژکام، واجد یک فضیلت علاوه بر فضایل گذشته دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به انتخاب هوشمندانه رهبر معظم انقلاب افزود: با حفظ سرمایه های گذشته استان، امید است که نوآوری های بیشتری را در عرصه نماز جمعه با استفاده از جوانان شاهد باشیم و خبرهای خوب بیشتری از فارس بشنویم.

علی اکبری با بیان اینکه حلقه وصل مردمی نماز است و نماز جمعه زینت و آبروی جامعه ما است که نشان بندگی است، خاطرنشان کرد: امروز قریب 900 نماز جمعه در کشور اقامه می شود که یک شبکه هماهنگ و فراگیر است که در هدایت جامعه نقش آفرینی کرده و باید قدر آن دانسته شود.

وی همچنین گفت: با تدابیر آیت الله دژکام در شورای فرهنگ عمومی و امتداد آن در شهرستان ها که ظرفیت بسیار بالایی است، به لطف خدا روزهای خوبی را برای حوزه های علمیه، دانشگاهها و آحاد مردم فارس شاهد باشیم.

به عنوان یک سرباز، در خدمت مردم هستم
آیت الله لطف الله دژکام در آئین معارفه خویش در اظهاراتی متواضعانه گفت: ظرفیت‌های فارس بسیار است و از این ظرفیت‌ها برای کل کشور باید استفاده کرد، چراکه توقعی که از این استان است بالا بوده و برای پیشبرد اهداف انقلاب نه تنها در کشور بلکه در دنیا باید از آن بهره برد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های استان فارس، منوط به یک اراده جمعی است، افزود: به ناحق این گونه تداعی می‌شود که تلاشی برای پیشرفت فارس انجام نمی شود در حالی که حرکت فارس همیشه متین بوده و در آینده نیز باید در مسیر تحقق آرمان های انقلاب، جلوه گر شود.

دژکام همچنین گفت: روی بنده کمترین به عنوان یک سرباز خدمت گذار حساب کنید و هرجا که بتوانم  به مردم خدمتی بکنم دریغ نخواهم کرد.

امام جمعه جدید شیراز افزود: امیدوارم با همصدایی تمام مجموعه ها رضایت خاطر رهبری و امام زمان(عج) فراهم شود، چراکه اگر می خواهیم به اهداف والای انقلاب برسیم باید دستمان در دست هم بوده و وحدت رمز اصلی است.

وی افزود: به امید روزی که دولت کریمه محقق شده باشد، تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا همه را به سوی عبودیت و بندگی دعوت کنیم.

نمازجمعه میتینگ سیاسی جناح‌ها نیست
 معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری نیز با اشاره به جایگاه والای شیراز در علم و فرهنگ و تمدن اظهار داشت: وظیفه عالم دین تنها گفتن حلال و حرام نیست بلکه وی هدایت جامعه را بر عهده دارد.

 حجت‌الاسلام مروی افزود: اگر تبلیغ دین به مسائل شخصی محدود می‌شد دیگر بحث خوف و خشیت از خداوند مطرح نبود و پیامبران نیز دشمن نداشتند و مبلغ راستین دین جز از خدا نباید از کسی هراس داشته باشد.

مروی با اشاره به حضور مؤثر عالمان در تمام عرصه‌های اجتماعی و سیاسی در طول تاریخ کشور خاطرنشان کرد: عالمان دینی دنبال پست و ریاست نبوده‌اند بلکه از هر فرصتی برای هدایت مردم استفاده کرده‌اند و نمازجمعه نیز مصداق همین موضوع است.

وی افزود: نمازجمعه یک میتینگ سیاسی برای یک جناح خاص سیاسی نیست بلکه میتینگ نظام است و همگان باید بستر را برای حضور تمام اقشار به‌ویژه جوانان در این آئین فراهم کنند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: باید بستر نماز جمعه را طوری فراهم کرد تا افرادی که دچار اعوجاجات فکری هستند نیز با این فریضه هدایت شوند.

مروی در پایان نیز حکم مقام معظم رهبری جهت امامت جمعه آیت‌الله دژکام در شیراز را قرائت کرد.
نظرات بینندگان