کد خبر: ۱۲۱۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

​قلع و قمع زمین خواران در شیراز/ رفع تصرف بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی

دادستان شیراز گفته است که در برنامه زمانبندی سه ماهه بخشی عمده ای از تصرفات غیر مجاز در استان فارس را رفع و به انفال و بیت المال باز گردانده شود.
​قلع و قمع زمین خواران در شیراز/ رفع تصرف بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی
به گزارش شیرازه، به گفته‌ی القاصی مهر رئیس کل دادگستری فارس روند تصرفات غیرقانونی اراضی در استان مانند گذشته همچنان ادامه و عدم برخورد مناسب و ورود جدی مسئولین امر باعث تجری و تشویق سایر متصرفان و زمین خواران شده است.

در همین راستا داگستری استان فارس طی یک ماه گذشته در دو مرحله با حضور دادستان شیراز به رفع تصرف اراضی ملی شهرستان شیراز کرده است.

همچنین قضات ویژه ای تعیین و مسئولیت مستقیم رسیدگی به پرونده های تصرفات غیرقانونی اراضی را برعهده آنان گذاشته شده است.

روز پنج شنبه نیز و با نظارت مستقیم دادستان عمومی و انقلاب شیراز بیش از 100 هکتار از اراضی تصرف  شده منطقه قلات و کلستان واقع در شمال‌غرب شیراز آزاد سازی و  به بیت المال بازگردانده شد.

این اقدام که در راستای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی با حضور مدیران و مسئولان سازمان ها ، ادارات و نهاد ها متولی امر زمین انجام گردید صدها پروژه بدون مجوز در حال ساخت  در اراضی ملی و منابع طبیعی و حریم جاده ها تخریب شد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز  درحاشیه اجرای این احکام با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با زمین‌خواری و تصرفات اراضی ملی گفت: رفع تصرف از اراضی ملی و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری های خلاف مقررات در اولویت اقدامات دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال در استان فارس است .

علی صالحی با تأکید بر اینکه مرحله دوم  نظارت مستقیم دادستانی شیراز بر اجرای این احکام انجام گردید گفت: حضور میدانی مدیران و مسئولان اجرایی متولی امر زمین می تواند باعث تسریع در اجرای احکام شود و این حرکت اثبات کننده عزم جدی و اراده دستگاه های متولی در جهت اجرای قانون است.

وی گفت: تخریبات صورت گرفته امروز شامل برخی احکام قطعی محاکم و همچنین شامل ساخت و سازهای غیر مجاز محدوده منابع طبیعی و یا حریم رودخانه و جاده بود.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال همچنین از مسلوب المنفعه شده دهها چاه غیر مجاز همزمان با اجرای این احکام خبر داد و افزود: این اقدام نیز با حضور مسئولین شرکت آب منطقه ای فارس و حمایت و تأمین امنیت نیروهای انتظامی انجام شد.

به گزارش شیرازه، چاه‌های غیرمجاز موجب کاهش شدید منابع آب‌های زیرزمینی و فرونشست بسیاری از دشت‌های در استان فارس شده است.

همچنین دادستان شیراز اظهار امیدواری کرد در برنامه زمانبندی سه ماهه بخشی عمده ای از تصرفات غیر مجاز در استان فارس را رفع و به انفال و بیت المال بازگردانیم.

گفتنی است در ابتدای اردیبهشت ماه نیز بخشی از ساخت و ساز های غیر مجاز در حریم رودخانه قلات تخریب شد.

رئیس کل دادگستری فارس پیش تر گفته بود که معرفی محکومان و متصرفان غیر قانونی اراضی وکسانی که با قصور خود زمینه زمین خواری را فراهم ساخته اند به رسانه ها و مردم یکی از روش های پیشگیری از تجری سایر متخلفان است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
0
سری هم به دشت ارژن بزنید انجا هم تصرفات غیر قانونی در شیبهای تند تپه ها وجود دارد