کد خبر: ۱۲۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
واردات، چوب لای چرخ تولید می‌گذارد؛

دورِ کُند چرخ تولید در سایه سنگین واردات

تولید محصولات کارخانه ساخت الکترود شیراز به علت استقبال نکردن خریداران داخلی به یک پنجم کاهش یافته است.
به گزارش شیرازه، مدیر عامل کارخانه ساخت الکترود شیراز که یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید کننده الکترود جنوب کشور است، می‌گوید: ما در سال ۱۰ هزار تن الکترود تولید می‌کردیم اما اکنون به علت واردات بی رویه الکترود‌های خارجی به کشور، تولیدمان به ۲ هزار تن در سال کاهش یافته است.

جوانمردی افزود: بسیاری از شرکت‌های بزرگ دولتی مانند پالایشگاه ها، شرکت برق و سایر دستگا‌های مصرف کننده ی الکترود در کشور از الکترود‌های خارجی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه الکترود به صورت کلان واردات می‌شود و تاکنون کسی در این خصوص پاسخگو نبوده است، افزود: این شرکت‌ها الکترودهای تولید داخل را سفارش نمی دهند و این بزرگترین ضربه به کارخانه‌های تولید الکترود داخلی است.

جوانمردی گفت: الکترود‌هایی که با نشان تجاری خارجی در بازار وجود دارد همه چینی و بی کیفیتند و مصرف کنندگان از آن بی خبر هستند.

مدیر عامل شرکت الکترود شیراز اظهار داشت: پیش از این درکارخانه الکترود شیراز حدود ۲۰۰ نفر مشغول به کاربودند و روزانه بیش از ۳۰۰ تن محصول تولید داشت، اما به دلیل همین مشکلات اکنون نیرو‌های این کارخانه به حدود ۴۰ نفر رسیده و ماهانه ۱۰۰ تن الکترود تولید می‌شود.

وی افزود: تنها این کارخانه نیست که به دلیل واردات بی رویه الکترود به کشور زیان دیده است بلکه ۳۰ شرکت که هر کدام بیش از ۱۰۰ نفر کارگر دارند و تامین کننده مواد اولیه کارخانه ما هستند هم با مشکل روبه رو شده اند.

وی از مسئولان خواست تا از ورود این محصول به کشور جلوگیری و دستگاه‌های دولتی را ملزم به استفاده از تولیدات داخلی کنند.
صدا و سیمای فارس
نظرات بینندگان