کد خبر: ۱۲۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
شهردار اقلید خبر داد؛

برگزاری جشنواره گردو در اقلید

شهردار اقلید از برگزاری نخستین جشنواره گردو مهرماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.
به گزارش شیرازه، اکبر مسعودی  در آیین تجلیل از گروه‌های برتر و داوران و متصدیان اجرایی دومین جشنواره سنتی حلیم‌پزان که اسفندماه سال 96 در این شهرستان برگزار شد از تمام تلاش‌های صورت گرفته در راستای ثبت ملی این آیین قدردانی کرد.

وی از جایگاه سنت‌ها و آیین‌های قدیمی سخن گفت و با تأکید بر لزوم احیای آن و رونق مکان‌های قدیمی و سنتی تصریح کرد: امروز گردشگران به دنبال هتل‌های مجلل نیستند بلکه علاقه و رغبت بیشتری به مکان‌های گردشگری و بوم‌گردی و نیز غذاها و فضاهای سنتی هستند.

مسعودی به صنایع تعطیل و نیمه تعطیل اقلید و کشاورزی منطقه که گرفتار معضل خشک‌سالی شد، اشاره و با بیان اینکه توسعه گردشگری موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود، خاطرنشان کرد: احیای بافت‌های قدیمی و سنتی یکی از رویکردها و برنامه‌های اصلی شهرداری اقلید است.

شهردار اقلید از مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان اقلید سخن گفت و بیان داشت: خداوند نعمت‌های بسیاری به اقلید داده است که تنها نیاز به ساماندهی برای بهره‌گیری هرچه بیشتر دارد.

وی بر لزوم تلاش در راستای معرفی این ظرفیت‌ها و ثبت ملی برخی از آن‌ها و نیز برند سازی محصولات این شهرستان تأکید کرد و گفت: جای تأسف دارد که باوجود ظرفیت‌های موجود، برخی از باغداران اقلیدی هنوز محصولات سال گذشته خود را نتوانستند به فروش برسانند.

شهردار اقلید از تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته برای ثبت ملی درخت گردوی امامزاده عبدالرحمان(ع)، چنار خواجه و... سخن گفت و از برگزاری نخستین جشنواره گردو در مهرماه سال 97 خبر داد.

مسعودی تصریح کرد: می‌کوشیم با نماد کردن و بیان ظرفیت‌ها به جذب گردشگر و توسعه و رونق گردشگری شهرستان و شهر اقلید کمک کنیم.

 این جلسه با بررسی و تبادل‌نظر درزمینهٔ آسیب‌ها و کمبودهای جشنواره حلیم‌پزان به‌منظور برگزاری هرچه بهتر این آیین در دوره دیگر و تجلیل از گروه‌های برتر شرکت‌کننده در جشنواره، داوران و اصحاب رسانه به پایان رسید.

برچسب ها: اقلید ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان