کد خبر: ۱۲۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
آیت الله دژکام:

حوزه ودانشگاه درگیر مسائل فرعی نشود/ همه مطالبه گر عدالت باشیم

امام جمعه شیراز گفت: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود حوزه و دانشگاه به‌جای پرداختن به مسائل اصلی درگیر مسائل فرعی می‌شوند.
به گزارش شیرازه، آیت الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به مولفه های عدالت جویانه گفت: مطالبه عدالت خوب است اما باید توجه داشت اینکه بیرون از گود اجرایی مطالبه عدالت کنیم خوب است اما باید گفت چه راهی برویم که در عرصه اجرایی کشور عدالت پیاده شود، معمولا انتقادگر هستیم و برخی مواقع آنکه داخل گود است نمی داند چه کند و آن موقع باید از حوزه و دانشگاه استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: امروز با تحولی که در مفهوم دولت در قرن اخیر ایجاد شده و وضعیت نهادهای سیاسی در دنیا پیدا کرده است نیازمند هستیم که دانشگاهیان و حوزه ورود کنند که برای عدالت چه کنیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود حوزه و دانشگاه به‌جای پرداختن به مسائل اصلی درگیر مسائل فرعی می‌شوند.

وی افزود: باید دید اگر ظهور حضرت طول کشید برای عدالت اسلامی چه کنیم، در انتخابات ریاست جمهوری مباحث مختلفی از عدالت می شنویم، دانشگاه باید اجرای عدالت را به دانش آموخته یاد بدهد و متاسفانه در جامعه سوال های اصلی با نگاه فرعی مواجه می شود که باید این روند اصلاح شود.

آیت الله دژکام یادآور شد: جامعه یک رنگ و بویی از عدالت علوی پیدا کند همه مطالبه گر باشند و تلاش کنند که هرکس به جامعه نگاه می کند نشان از عشق علی(ع) و احترام به عدالت را ببیند.

وی همچنین به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: قیام امام تنها برای خدا بود و بی‌گمان کسانی که برای خدا قیام می‌کنند از هیچ‌چیزی خوف نخواهند داشت، همان‌گونه که امام از هیچ‌کس نهراسید.

امام‌جمعه شیراز افزود: امام حرکتی را آغاز کرد و علمداری آن را به رهبر انقلاب سپرد، کسی که جانشین شایسته و بر حق وی بود و در تمام‌کارها چیزی جز خدا را جست‌وجو نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: امروز وظیفه ما پاسداری از انقلاب و درنهایت سپردن آن به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) است که باید بدانیم این مسیر بدون زحمت طی نخواهد شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان