کد خبر: ۱۲۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
امام‌ جمعه شیراز در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی:

برای حل مشکلات معجزه نمی‌توان کرد/استفاده از تجربه رُقَبا با منطق علمی سازگار است

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه برای حل مشکلات استان معجزه نمی‌توان کرد، استفاده از تجربه رُقَبا را امری پسندیده دانست که با منطق علمی نیز سازگار است.
برای حل مشکلات معجزه نمی‌توان کرد/استفاده از تجربه رُقَبا با منطق علمی سازگار استبه گزارش شیرازه؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام شب گذشته در دیداری صمیمانه با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی این شهرستان در مجتمع ولایت با بیان اینکه صِرف فهمیدن و آسیب‌شناسی مسائل، مشکلات را حل نمی‌کند، اظهار داشت: پرسش اول که مشکل چیست، معلوم است اما پرسش دوم این است که برای حل مشکل چه باید کرد؟

راهکار عملی گروه جهادی

وی که پس از ارائه نقطه نظرات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در باب مشکلات استان سخن می‌گفت، به سخنرانی نجمه اشرفی نماینده گروه‌های جهادی استان در این نشست اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد این گروه نسبت به سایر تشکل‌هایی که در اینجا حضور داشتند، عملاً با مشکلات از نزدیک درگیر شدند چراکه نوع صحبت نماینده آنان بیشتر به راهکار نزدیک بود اما آنچه از سخنان بقیه دوستان حاصل شد این بود که هنوز در مرحله طرح مسئله هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه گاهی برخی توقعاتی خارج از ظرفیت و واقعیت‌ها دارند، خاطرنشان کرد: بنده برای حل مشکلات استان نمی‌توانم معجزه کنم اما تمام تلاش خود را برای پی گیری آن به کار خواهم بست.

نیاز به نظریه‌پردازی در بحث عدالت

 امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عدالت اشاره کرد و افزود: اصل عدالت‌خواهی خوب است اما پرسش‌هایی در باب عدالت وجود دارد که باید به آن پاسخ داد و در این راستا نیاز به نظریاتی داریم که متأسفانه هنوز تبیین نشده است.

وی ادامه داد: ما باید ابتدا تفاوت عدالت سوسیالیستی و کمونیستی را مشخص و پس‌ازآن با نظری شامل و اطلاعاتی کامل، عدالت اسلامی را تعریف کنیم.

باید از تجربه‌ها درس گرفت

دژکام افزود: برای حل مشکلات جامعه مسئله شناسی قدم اول و طراحی راه‌حل‌های مخصوص جامعه ایرانی و اسلامی قدم دوم است که برای آن کاری انجام نشده است، یعنی نه از گذشته خودمان استفاده کردیم و نه از تجربه رقبای خود که مقابل ما قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: ما با کشورهای دیگر رقیب تمدنی هستیم و باید از تجربه آنان نیز استفاده کنیم و نباید گفته شود که هیچ کاری با آنان نداریم، چراکه استفاده از تجربیات 100 سال گذشته آنان که موجب رشدشان شده با منطق علمی نیز سازگار است.

فرصت کم و تقاضاهای بسیار برای ملاقات

امام‌جمعه شیراز با اشاره به خواسته دانشجویان برای تداوم ارتباط با وی در طول سال نیز گفت: همه می‌گویند جلسات ادامه داشته باشد اما باید یک مدل برای این‌گونه ارتباطات تعریف کنیم.

وی افزود: 250 تقاضای دیدار با امام‌جمعه داریم و با وقت اندکی که وجود دارد بنده متحیر هستم که چگونه این دیدارها را انجام دهم، بنابراین مدل کار در دفتر ما به‌گونه‌ای است که فرصت ارتباط را گرفته است اما به‌هرحال مدل بومی و صمیمانه را بیشتر می‌پسندم.

یادآور می‌شود پیش از سخنان امام‌جمعه شیراز در ابتدا اسماعیل قزل سفلی مسؤول بسیج دانشجویی استان فارس با ارائه گزارشی از وضعیت دانشجویان بسیجی، خلاصه‌ای از اقدامات انجام‌شده در این عرصه را تبیین کرد و پس‌ازآن نمایندگان چند تشکل دانشجویی به ایراد نقطه نظرات و راهکارهای خود پیرامون حل مشکلات استان پرداختند.

پرهیز از سیاسی‌کاری، توجه به مشکلات اصلی استان همچون بیکاری، خشک‌سالی و...، توجه به اقشار محروم و آسیب‌پذیر، مبارزه با اشرافی گری و فاصله طبقاتی، رسیدگی به معضلات فرهنگی، توجه به شعارهای بنیادین انقلاب اسلامی همچون عدالت‌خواهی، ساده زیستی و... ازجمله مهم‌ترین مواردی بود که نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار با امام‌جمعه شیراز، به آن اشاره کردند.

پایان‌بخش این دیدار صمیمانه، اقامه نماز مغرب و عشا و ضیافت افطار بود.
 فارس
نظرات بینندگان