کد خبر: ۱۲۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

انجام ماهانه ۷۰ عمل قلب در بیمارستان نمازی/ تعداد تخت‌های ICU افزایش یافت

رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان نمازی گفت: در بخش جراحی قلب بیمارستان نمازی ماهانه ۷۰ جراحی قلب صورت می‌گیرد که تمامی این خدمات فوق تخصصی با هزینه‌های دولتی انجام می‌شود.
به گزارش شیرازه، منصور جنتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 21 ساله بخش جراحی قلب بیمارستان نمازی شیراز، اظهار داشت: بخش مراقبت‌های ویژه جراحی قلب مرکز آموزشی - درمانی نمازی از سال 1376 آغاز به کار کرده و از ابتدای امر تاکنون، انجام 16 هزار و 750 جراحی فوق تخصصی قلب را برای بیماران کودک و بزرگسال، در کارنامه خود به ثبت رسانیده است.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توسعه فضای بخش جراحی قلب بیمارستان نمازی با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران در سال گذشته، موجب ارتقای کیفی در این زمینه و جلوگیری از انتقال آنان برای دریافت خدمات "ساب آی سی یو" به دیگر مراکز شده و تعداد تخت‌های آی سی یو جراحی قلب نیز به سیزده تخت افزایش یافته است.

این فوق تخصص جراحی قلب با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی نخستین علت مرگ و میر در دنیا قلمداد می‌شود، گفت: در کنار این شرایط، پیشرفت‌های شگرفی در زمینه درمان این دسته از بیماری‌ها صورت گرفته و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز همگام با دیگر اساتید کشور، به واسطه این پیشرفت‌ها، توانسته‌اند جراحی‌های مهمی را در کشور انجام دهند.

جنتی بیان کرد: هم اینک تعداد زیادی از اعمال پیچیده مادرزادی و تعویض دریچه از طریق آنژیوگرافی و جراحی‌های تخصصی قلب، به همت اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز و برای درمان بیماران منطقه جنوب کشور انجام می‌شود. 

وی افزود: در بخش جراحی قلب بیمارستان نمازی ماهانه 70 جراحی قلب صورت می‌گیرد که تمامی این خدمات فوق تخصصی با هزینه‌های دولتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان