کد خبر: ۱۲۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۷
امام جمعه شیراز:

داشتن ظاهری مذهبی دلیلی بر مومن بودن نیست/ انقلاب کردیم که نوکر استکبار نباشیم/ دین خواهی و خدا خواهی هدف انقلاب بوده است

امام جمعه شیراز گفت: داشتن ظاهری مذهبی دلیلی بر مومن بودن نیست، عده ای قیامت و حساب و کتاب را قبول دارند و مراقب رفتار خود هستند اما برخی مسلمانی را تنها در ظاهر می دانند در حالیکه در باطن ایمان ندارند؛ ایمان واقعی باید در ظاهر نمایان و در قلب متجلی باشد.
داشتن ظاهری مذهبی دلیلی بر مومن بودن نیست/ انقلاب کردیم که نوکر استکبار نباشیم/ دین خواهی و خدا خواهی هدف انقلاب بوده است
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام (هشتم تیر ماه) در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به موعظه امیرالمؤمنین در روز جمعه درخصوص غنیمت شمردن فرصت کوتاه عمر و حسن استفاده از این فرصت، گفت: دیگر چه غمی دارد کسی که با علی (ع) است، مولای متقیان فرموده این دنیا را رها کنید تا با من پیوند داشته باشید؛ اگر نخواهیم دنیا را رها کنیم دنیا ما را رها خواهد کرد.

امام جمعه شیراز به رفتار منافقین در امور اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز مشکل بزرگ جامعه ما بحث اقتصادی است، دشمن هم همین موضوع را بهانه می کند و بر اساس این ضعف، فتنه درست می کند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که مومن در برابر مشکلات اقتصادی یک جور برخورد می کند منافق هم جور دیگری؛ امروز عرصه بر مردم تنگ است، افراد مومن به یکدیگر کمک می کنند اما منافقان از کمک و اعمال خیر مومنان ناراحت می شوند و می گویند به این ها کمک نکنید تا دست از نظام اسلامی و حمایت رهبر بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: منافقان همواره در تلاش هستند که مومنان را از راه حق بازدارند اما کور خوانده اند چرا که مومن عشق اهل بیت را در دل دارد و هیچ گاه خدا، اسلام و اولیاء خدا را با مسائل دنیایی عوض نمی کند.

دژکام بیان کرد: دشمن بیرونی را همه می شناسند اما تشخیص دشمن داخلی سخت است؛ داشتن ظاهری مذهبی دلیلی بر مومن بودن نیست، عده ای قیامت و حساب و کتاب را قبول دارند و پیرو باور قلبی شان مراقب رفتار و اعمال خود هستند اما برخی ایمان و مسلمانی را تنها در ظاهر می دانند در حالیکه در باطن ایمان ندارند.

وی در ادامه با اعلام اینکه این افراد با ظاهر و باطن منافق گونه خود نمی دانند که دنیا و آخرتشان را از دست داده اند، افزود: ایمان واقعی علاوه بر اینکه باید در ظاهر نمایان باشد، لازم است در قلب نیز متجلی باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه قرآن کریم در سوره توبه نشانه های فرد مومن و منافق را بیان کرده است، گفت: با خواندن قرآن متوجه می شویم که چه کسی مومن واقعی است.

دژکام اظهار داشت: افرادی که ملاکشان پول است و به هر مدیر، مسئول و یا حتی فرد عادی می رسند می گویند بگذار ببینیم پول می دهد یا نه و کسانی که فردی را به دلیل کار خیری که انجام داده ولو کوچک باشد مسخره می کنند منافق هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به صحبت های برخی کارشناسان درخصوص آمار قاچاق گفت: حدود 15 هزار میلیارد تومان حجم قاچاق است؛ این پول ها از کجا می آید آیا این اعمال، مومنانه است؟

وی تصریح کرد: برخی ممکن است ظاهری متدینانه داشته باشند اما همین امر قاچاق را حمایت می کنند، نگاه این ظاهر ها نکنید نگاه به رفتارها داشته باشید، ما باید چشم و گوشمان را باز کنیم رفتار های افراد را ملاک قرار دهیم چرا که همه می توانند ظاهر سازی بکنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به هفته قوه قضائیه، از عملکرد دستگاه قضا قدردانی کرد و گفت: رئیس دادگستری استان فارس به وضعیت بدهکاری کارخانه ها به بانک اشاره و بیان کرد؛ من بعنوان یک حقی که داشتم در این قضایا محکم ایستاده ام و می گویم بدهی به بانک نباید دلیلی برای تعطیلی و مصادره اش شود چرا که که افراد زیادی در آنجا نان می خورند.

دژکام در ادامه با بیان اینکه این نقطه قوت است که بعضی از قضات گفته اند ما مقابل این چیزها می ایستیم، اظهار داشت: مردم باید زندگی و اقتصادشان بچرخد. الان کارخانه ای وجود دارد که بانک مصادره کرده و تبدیل به خرابه شده است؛ خب بی انصاف ها بگذارید 4 نفر نان بخورند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر در خصوص مسئله انقلابی بودن و انقلابی ماندن مطالبی را به کرات بیان فرموده اند، خاطرنشان کرد: ایشان بارها گفته اند «من انقلابی ام»، ما که پیرو آن بزرگوار هستیم باید چنین باشیم.

وی با طرح این سوال که انقلابی بودن تا کی و کجا باید ادامه پیدا کند، اظهار داشت: دانشمندان علوم انسانی و جامعه شناسان بیان دارند که انقلاب یک برهه کوتاه مدت از تاریخ یک ملت است که زودگذر است و تمام می شود، اما تعریفی که اسلام و قرآن از فرد انقلابی، مومن و مسلمان می کند غیر از این است.

دژکام بیان کرد: قرآن کریم رسما می فرماید حتی اگر رهبر خود را از دست داده اید باید انقلابی بودنتان را حفظ کنید و اشاره به پیامبر اسلام می کنند که همه این حرکت اسلامی به برکت وجود ایشان است.

امام جمعه شیراز تاکید داشت: رهبر انقلاب نیز یکی از نوآوری هایی که در تحلیل انقلاب دارند این است که می فرمایند انقلاب اگر انقلاب الهی باشد تمام شدنی نیست؛ تا خدا هست، دین خدا و انقلاب اسلامی نیز پابرجا است.

وی تصریح کرد: اگر دست از انقلاب و اسلام برداریم خدا و پیامبر ضرر نمی کنند این ما هستیم که ضرر می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مردم آگاه باشید که دشمنان اسلام به طور مداوم با شما می جنگند و هدفشان دین شماست چنانکه رهبر انقلاب نیز بارها اشاره داشته اند که مسائلی مانند موشک و هسته ای بهانه است و هدف استکبار، دین اسلام است.

دژکام خاطرنشان کرد: این دین و این انقلاب می ماند، همان طور که رهبر فرمودند ترامپ را مار و مور خواهد خورد و انقلاب اسلامی ایران درخشان تر و سربلندتر از قبل در همه عالم خواهد ماند و خواهد ایستاد.

وی افزود: اکنون اوضاع نسبت به آن دورانی که 13 سال یک بهایی نخست وزیر بود و همه امور مسلمانان در دست او بود فرق کرده است، الان نظام در دست خود مومنان و منتظران امام زمان است؛ گرچه مشکلاتی وجود دارد اما تفاوت راه و روش زیاد است.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: اگر الان که مقداری از مسیر را آمده ایم دست از تلاش و ادامه دادن راه بکشیم تمام اعمال خود را ضایع کرده ایم چرا که برای این انقلاب و عظمت خون داده ایم و عزیزانمان شهید شده اند؛ ما انقلاب کردیم که نوکر استکبار نباشیم.

دژکام تاکید کرد: حرفی که در انقلاب زده ایم صرفا یک شعار سیاسی و اقتصادی نبوده است، ما دین خواهی و خدا خواهی کرده ایم، اگر آن را ترک کنیم ضررش سنگین است.
نظرات بینندگان