کد خبر: ۱۲۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۷
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

مراجعه ماهانه 210هزار بیمار به اورژانس بیمارستان‌ها/ گزارش دو مورد زیرمیزی پزشکان در یکسال گذشته / پلمپ 37 مرکز دارای تخلفات بهداشتی در شش ماهه گذشته

دکتر کشاورزی گفت: در یکسال گذشته دو مورد زیرمیزی پزشکان گزارش شده که سریعا به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.
به گزاش شیرازه،مراجعه ماهانه 210هزار بیمار به اورژانس بیمارستان‌ها/ گزارش دو مورد زیرمیزی پزشکان در یکسال گذشته / پلمپ 37 مرکز دارای تخلفات بهداشتی در شش ماهه گذشته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع خبرنگاران گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از کلیدی‌ترین طرح‌ها بود که وزارت بهداشت علیرغم مشکلات و فشارهایی که به دلیل مطالبات از بیمه‌ها وجود دارد تلاش می‌کند طرح را به سرمنزل مقصود برساند.

دکتر عبدالخالق کشاورزی با بیان اینکه خط قرمز ما ارائه خدمات با کیفیت در قالب طرح تحول نظام سلامت است، اظهار کرد: اعتبارات طرح تحول و اعتبارات وزارتی در حوزه سلامت ایجاب می‌کند که هزینه‌ها مدیریت شود که در این راستا ستاد طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت تا کنون یازده جلسه تشکیل شده است که 112 مصوبه داشته‌ایم.

ایران کشوری پرمصرف از لحاظ هزینه‌های سلامت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرای درست طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده را راه نجات حوزه سلامت و درمان عنوان و اظهار کرد: دولت در 5 سال گذشته 900میلیارد تومان برای اجرای طرح نظام ارجاع پرداخت کرده است.

کشاورزی ضمن تصریح اینکه ایران کشوری پرمصرف از لحاظ هزینه‌های سلامت است و با اشاره به کاهش اعتبارات حوزه بیمه سلامت توسط مجلس گفت: با توجه به کاهش اعتبارات ما باید در هزینه‌ها 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی می‌کردیم و هدفمان کاهش خدمات غیرضروری است البته خدمات دهی به بیماران اورژانسی به هیچ‌وجه مختل نمی‌شود و درمان بیماران نیازمند و تحت پوشش مراکز حمایتی نیز مانند قبل خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با اجرای سامانه ثبت خطاهای پزشکی که سه ماه است در کشور فعال شده است، شاهد کاهش خطاها در سطح کشور خواهیم بود. خطاهای 28 گانه‌‍ای تعریف شده است که اگر این اشتباهات درمانی اتفاق افتد از جمله عمل کردن عضو دیگری به اشتباه، سقوط بیمار از تخت، نوزادی که هنگام تولد دچار عارضه شود و ... بلافاصله معاون درمان دانشگاه و حتی در سطح وزارت موضوع پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه پایش واحدهای مراقبت‌های درمانی به صورت آنلاین و 24 ساعته خدمات پزشکی در مراکز درمانی را پایش و نظارت می‌کند، گفت: این سامانه سه سال قبل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شد که اکنون وزارت بهداشت در سطح کشور به صورت محدودتری فقط برای پیگیری جابجایی بیمار از شهرستان به مراکز استان‌ها از آن استفاده می‌کند.

کشاورزی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از طریق دوربین‌های مداربسته‌ای که در ورودی بیمارستان‌های دولتی، خیریه و اورژانس‌ها نصب شده است بر ورود و خروج بیماران و انتقال آنان نظارت دارد. تلاش ما این است که تمام بیمارستان‌های استان به این سامانه متصل شوند.

مراجعه ماهانه 210هزار بیمار به اورژانس بیمارستان‌ها

وی با بیان اینکه در استان فارس ماهانه به صورت میانگین210هزار نفر به اورژانس‌های فارس مراجعه می‌کنند که حدود 30 هزار نفر بستری می‌شوند، گفت: 80درصد مراجعات مردم به بیمارستان نمازی و شهید فقیهی برای انجام درمان‌های سرپایی بوده است و به مردم توصیه می کنیم که برای خدمات سرپایی به بیمارستان مراجعه نکنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در استان فارس 8هزار و 700تخت بیمارستانی در مجموعه‌های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که از این تعداد 5هزار و 800 تخت در شیراز قرار دارد.

تکمیل بیمارستان اعصاب و روان شیراز نیازمند کمک خیران است

کشاورزی بیمارستان اعصاب و روان شیراز را دارای 40درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد و تکمیل آن را نیازمند کمک خیرین دانست و افزود: برای تکمیل این بیمارستان به 50 تا 60 میلیارد تومان هزینه نیاز است.

 وی با اشاره به ممنوعیت احداث بیمارستان کمتر از 32 تخت‌خواب گفت: مراکز 10 تختی یا درمان‌بستر که از سال‌های گذشته کلنگ احداث آن به زمین زده شده است تکمیل می‌شود و به عنوان یک بیمارستان محلی، خدمات مرکز جامع سلامت در آنجا ارائه و پزشکان متخصص به ویژه پزشک زنان، جراحی داخلی و اطفال یک روز در هفته در این بیمارستان‌ها حضور خواهند داشت.

تشکیل257 پرونده تعزیراتی درخصوص تخلفات بهداشتی در شش ماه گذشته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به آمار مربوط به کمیسیون 11 تعزیرات حکومتی اشاره و اظهار کرد: این کمیسیون سه عضو متشکل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس نظام پزشکی و نماینده وزرات بهداشت دارد که تخلفات بهداشتی در جلسات هفتگی این کمیسیون مطرح و بعد از رأی اولیه در اختیار نماینده تعزیرات حکومتی قرار می‌گیرد.

کشاورزی اعلام کرد: در شش ماهه منتهی به دی‌ماه 96 تعداد کل پرونده‌های ورودی 686 پرونده بوده که 511 مورد برای صدور حکم به قاضی و تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد که بازدارندگی و برخورد سختگیرانه موجب شد در شش ماهه منتهی به خرداد 97 تعداد 457 پرونده تشکیل و 257 مورد به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شود.

وی اظهار کرد: در شش ماهه منتهی به دی‌ماه 96 تعداد 63 پرونده و در شش ماهه دوم تعداد 33 پرونده به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد که جرائم آنان سنگین و عمدتا مربوط به موارد آرایشگاه‌ها و باشگاه‌ها بوده است. در یکسال گذشته دو مورد زیرمیزی گزارش شده که سریعا به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.

پلمپ 37 مرکز دارای تخلفات بهداشتی در شش ماهه گذشته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیرازبا بیان اینکه بیشترین پرونده‌ها پس از شیراز مربوط به داراب و فیروزآباد بوده است، گفت: تعداد مراکزی که تخلفات بهداشتی داشته و پلمپ شده‌اند در شش ماهه منتهی به دی ماه 96 تعداد 47 مورد و در شش ماهه منتهی به خرداد 97 تعداد 37 مورد بوده است.

کشاورزی در پاسخ به سوالی تعداد کل مددجویان اورژانس در سه ماهه گذشته را 27 هزار و 830نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد 18 درصد مربوط به تصادفات می‌باشد و سن نیمی از مددجویان اورژانس 21 تا 40 سال بوده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان